قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال شهرداران نمی‌شود

باوجود اینکه پیش از این گفته می شد براساس قانون جدید منع به کارگیری بازنشستگان، شهرداران بازنشسته باید از سمت خود برکنار شوند، خبرهای جدید حاکی از آن است که این قانون شامل حال شخص شهرداران نمی شود.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال شهرداران نمی‌شود

در همین راستا رضا شیران نماینده مشهد در مجلس در حساب توئیتری خود نوشته است که «قانون منع بکارگیری #بازنشستگان شامل حال شخص شهردار نمی شود. چون ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور نحوه عزل و نصب شهرداران را معین کرده و قانون جدید به عنوان یک قانون عام موخر، نمی تواند بر قانون خاص مقدم ارجحیت داشته باشد.»

به این ترتیب از آنجا که قانون شوراها نحوه عزل شهرداران را منوط به شرایط خاص کرده است، قانون جدید نمی تواند به عزل شهردارانی منتهی شود که بازنشسته محسوب می شوند.

این تفسیر حقوقی از قانون باعث می شود شهردارانی چون شهردار مشهد که پیش از این گمان می رفت با قانون جدید باید تغییر کنند، نیازی به جابجایی نداشته باشند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • حسن رضوانی
    0

    واقعا مسخره است. اگه قانون منع بکارگیری بازنشستگانه باید همه رو شامل بشه نه یه عده رو که اونم با تبصره از زیر قانون در میرن.

  • علی گوران
    0

    حالا مشکل دولت و حکومت افراد باتجربه و متخصص بازنشسته هستش که مجدداً سر کار هستند به نظر من دولت بایستی جهت کیفیت اجرایی بهتر از تخصص بدون نقض بازنشسته ها استفاده کند اینها نیازی به کار مجدد ندارند بلکه بدون توقع تمام داشته ها شان در خدمت جوانان قرار میدهند ، به نظر من حکومت بایستی جلو اختلاس های بیت‌المال را بگیرد اول باید خودش و جایگاه مدیران ارشد خانه تکانی و برابر قانون عمل بشود تا بتواند اعتماد ملت را جذب کند و مطمئن باشید مشکل بیکاری و اقتصادی حل خواهد شد چون سرزمین ایران گنج هستش و حکومت باید فقط دغدغه حل مشکل مردم ایران فقط داشته باشد چون چراغی که به خونه روا ست به مسجد حرام است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها