ابتکار در جمع خبرنگاران تشریح کرد

آخرین وضعیت لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت/ دنبال رفع مشکلات دختران شین‌آباد هستیم

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: منتظر تأیید قوه قضاییه در خصوص لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت هستیم و جلسات زیادی در همین رابطه با مقامات قضایی برگزار کرده‌ایم.

آخرین وضعیت لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت/ دنبال رفع مشکلات دختران شین‌آباد هستیم

معصومه ابتکار امشب در حاشیه اختتامیه جشنواره اقوام در جمع خبرنگاران گفت: پیگیری‌های ما از طریق قوه قضائیه و استاندار ایرانشهر در خصوص مشکلی که برای دختران این شهر پیش آمد، ادامه دارد و به دنبال انجام عوامل بازدارنده برای رخداد چنین پیشامدهایی هستیم و هم‌اکنون از طریق قوه قضائیه دنبال تصویب لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت هستیم.

وی افزود: حتی فرایند قضایی این حادثه و برخورد با مقصرین را دنبال می‌کنیم و آن چیزی که امروز برای ما خیلی اهمیت دارد مسئله پیگیری این لایحه است و جلسات زیادی با مقامات قضایی در این خصوص برگزار شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: در خصوص مشکلات دختران شین‌آباد نیز نشست‌هایی برگزار شد و مقرر شده است رفع مشکلات این دختران در دستور کار قرار گیرد.

ابتکار ادامه داد: راه‌های گسترده‌ای برای درمان این دختران در دستور قرار گرفته و تاکنون بیش از 340 مورد عمل جراحی، روی آنان انجام‌ شده است، چراکه آسیب بسیار جدی و سنگین بوده است.

وی ادامه داد: طی نشست‌هایی که با وکیل این دختران و خانواده‌های درد کشیده آنان انجام شده، امیدواریم مشکلات این عزیزان هرچه سریع‌تر برطرف شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین بیان کرد :مشاور امور بانوان اداره بهداشت، قول برگزاری مشاوره‌های فردی روانشناسی که لزوم آن احساس می‌شود و خواسته دختران شین‌آباد بوده است را داده است.

ابتکار در پایان تشریح کرد: درخواست کمک برای یادگیری دروسی که وزیر آموزش و پرورش برای تابستان امسال قولش را داده بود نیز فردا مطرح می‌شود و دولت وظیفه دارد تمام تلاش خود برای کمک به دختران شین‌آباد انجام دهد.

منبع: فارس

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها