ارائه برنامه کاندیداهای شهرداری تهران:

حجت الله میرزایی: لزوم بازسازی اعتماد عمومی در میان شهروندان تهرانی/ شفافیت آری،‌ اما افشاگری هرگز

حجت الله میرزایی یکی از کاندیدای شهرداری تهران برنامه های خود برای تصدی پست شهرداری تهران را ارائه داد.

حجت الله میرزایی: لزوم بازسازی اعتماد عمومی در میان شهروندان تهرانی/ شفافیت آری،‌ اما افشاگری هرگز

به گزارش ایسنا، حجت الله میرزایی یکی از کاندیدای شهرداری تهران در شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که به ارائه برنامه کاندیداهای تصدی پست شهرداری تهران اختصاص پیدا کرده است، گفت: امروز هشت ماه از ورودم به شهرداری تهران می‌گذرد و آنچه که امروز می‌گویم نه برنامه‌ای به موازات برنامه آقای نجفی، بلکه رویکرد و بازشناسی از هشت ماه گذشته است که در آن از نظرات همه جوانان، نخبگان و کارشناسان بهره گرفته‌ام. جوانانی که امیدوارم بتوانند سخنگو و نماینده‌ای شایسته برای آنها در این تریبون باشم.

میرزایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که امروز شهرداری می تواند با ایجاد نظام اقتصادی درست و با تکیه بر گروه های خلاق و استارتاپی مشکلات اقتصادی شهر را بهبود بخشد، گفت: جوانها خواهان استخدام نیستند اما میگویند ما را در اداره شهر و حل مشکلات دخیل کنید و باید پهنه های همکاری مشترک استارتاپی ایجاد کنیم و استارتاپ ها می توانند ما را در حل مسئله کمک کنند.

وی با اشاره به این که شهراری به سازمانی بدل شده که مدیریت بلد نیست، گفت: هزاران متر مربع فضای فرهنگی داریم اما پاخور ندارد! در حالی که در تهران ٥ هزار کافه داریم و هرشب ١٨٠ تئاتر روی صحنه می رود اما هنر استفاده از فضاهای فرهنگی را نداریم .

میرزایی با تاکید بر این که تهران در خطر است و به یک ائتلاف بزرگ نیاز دارد گفت: برند شهرداری فساد نیست و در این سازمان اگر کسانی حرمت شغل خود را نگه نداشتند به همه تسری ندهید. شهرداری جای دعوا با همه نیست و امروز شهر تهران به ائتلاف بزرگ چه اصلاح طلب و چه اصولگرا نیاز دارد چراکه آینده تهران در مخاطره است.

این کاندیدای شهرداری تهران با اشاره به این که شعار ما گفتگوی تمدن ها است اما حالا به یک گفتگوی ملی نیاز داریم اما باب گفت وگو بسته است گفت: در روشهای حل مسئله باید تجدید نظر کنیم ما روز تهران را دیدیم اما شب تهران که فرصت بی نظیر است را نادیده گرفته ایم. فضاهای فرهنگی باید به فضای زیست اجتماعی تهران بدل شود و باید مدل کسب و کار را عوض کنیم و ما می توانیم مسئله دستفروشان را با شب تهران می توان حل کرد.

لزوم بازسازی اعتماد عمومی در میان شهروندان تهرانی

میرزایی با تاکید بر لزوم بازسازی اعتماد عمومی در میان شهروندان تهرانی و مجموعه شهرداری تهران به عنوان اصلی‌ترین نیاز در جهت حل مشکلات این شهر، گفت: هفت مشکل اساسی شهر تهران در سه حوزه تمرکز مالیه شهری، سازمان اجتماعی و اقتصاد رقابت پذیر و دانش بنیان قابل حل است. در حقیقت باید بازسازی را از همان نقطه‌ای را آغاز کنیم که ویرانی شروع شده است و در اقتصاد شهری باید سه راهبرد کلیدی هوشمندسازی، انباشت سرمایه اجتماعی سازمانی و حکمرانی هوشمند را به طور جد مدنظر قرار دهیم. باید در حوزه مالیه شهر تهران با هدفگذاری سخت اما ممتنع با مشکلات مواجه شویم. در حال حاضر حوزه مالیه شهر تهران به شدت سنتی و مبتنی بر دلالی است. هولوگرام‌ها آینه یک دلالی پنهان و مخرب در شهر تهران بوده‌اند. باید در شهر تهران دارایی‌های ارزشمند به اوراق بهادار تبدیل شود و در این مجموعه هر چه که مقرر است خرید و فروش شود باید از طریق بورس انجام شود. ساختار مالیه ما با این موارد بیگانه است، لذا باید به این سازمان فاینانس و سرمایه گذاری را بیاموزیم.

وی تاکید کرد: امروز نیازمند یک رژیم مالی با تفکرات بلندمدت هستیم. باید بازسازی نظام مالیات رسانی در شهر تهران را محقق کنیم. چرا که نظام فعلی به شدت ناعادلانه است. به شکلی که مالیه تهران امروز بر مبنای گران شدن تهران اصلاح می‌شود و این در شرایطی است که پیش از ما تهران را به حد کافی گران کرده‌اند. عادلانه نیست شهروندی که در شهرری ساکن است همان عوارضی را پرداخت کند که یک بنگاه بزرگ اقتصادی و یا یک باغ ویلای با ارزش چند ده میلیاردی پرداخت می‌کند. لذا باید این ساختار اصلاح شود و این کار در سایر کلانشهرها تجربه شده است. امروز شهرداری تهران می‌تواند با یک نظام نوآوری شهری فضای رونق کسب و کارهای نوین را فراهم کند به شرطی که بپذیرد مهمترین شرکای آن برای تامین منابع مالی شهر همین کسب و کارها هستند. امروز جوانان ما انتظار دارند که در حل مسائل و مشکلات آنها را سهیم بدانیم. بی تردید این جوانان باید در آینده به شرکای اصلی ما تبدیل شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به معضل آلودگی ترافیک در شهر تهران گفت: این معضلات قابل حل هستند به شرطی که شیوه‌های حل آنها را تغییر دهیم. هیچ کجای دنیا برای جمع‌آوری زباله پول پرداخت نمی‌کنند بلکه زباله را می‌فروشند. لذا برای معضلات باید راه حل‌های نوینی پیدا کنیم. امروز در شهر تهران 35 فرهنگسرا و 354 سرای محله وجود دارد اما شهروندان در آنها پا نمی‌گذارند و به همین دلیل شاهد مصرف پایین فرهنگی در شهر تهران هستیم. امروز 180 تئاتر به صورت روزانه در شهر تهران به روی صحنه می‌رود اما هنر اداره فرهنگسراها را نداریم. چرا که مدل کسب و کار برای آنها تعریف نکرده‌ایم.

شعار من "شفافیت آری،‌ اما افشاگری هرگز" خواهد بود

وی تاکید کرد:‌ برند و اتیکت شهرداری تهران فساد نیست. اگر در این سازمان کسانی حرمت شغل و همکاران خود را نگه نداشته‌اند نباید این موضوع را به همه تسری دهیم. بخش بزرگی از این سازمان زیست مومنانه دارد. قطعا کار ما افشاگری نیست و شعار من "شفافیت آری،‌ اما افشاگری هرگز" خواهد بود. شهرداری تهران جای منازعه و دعوا نیست. امروز تهران به ائتلاف بزرگ ملی نیاز دارد. برای اینکه آینده تهران در مخاطره است، لذا باید شعار ما که گفت‌وگوی تمدن‌ها بوده امروز به گفت‌وگوی فراگیر درون ملی تبدیل شود. گفت‌وگو با شهروندانی که ذینفعان اصلی شهر هستند.

این کاندیدای تصدی پست شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید در روش‌های حل مسائل نسبت به گذشته تجدید نظر کنیم، افزود: ما مسائل مهمی همچون زیست شبانه تهران را به عنوان یک فرصت بی نظیر ندیده‌ایم. فرصتی که می‌تواند در ایجاد تعلقات اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد. ما تنها سطح شهر تهران را دیده‌ایم در حالیکه می‌توانیم از زیرسطح بهره بسیاری بگیریم. می‌توانیم فضاهای زنده شهری را به سطح تهران بازگردانیم. همیشه محدوده شهری را دیده‌ایم در حالیکه می‌توان در حوزه حمل و نقل و حل مشکلات این حوزه، پیرامون این کلانشهر را مشاهده کنیم. در تهران بخش رسمی را دیده‌ایم اما بخش غیررسمی را ندیده‌ایم. در همین موضوع می‌توان مسئله دستفروشان را با رونق زندگی شبانه حل کرد. ما بیش از اینکه به تغییر راننده نیاز داشته باشیم به تغییر جاده و رویکرد و بینش در شهر تهران نیازمندیم. باید دامنه روش‌های حل مسئله را نسبت به گذشته گسترده‌تر کنیم و نگاه خود به اطراف را دقیق‌تر کنیم.

وی تاکید کرد: ضروری‌ترین و عاجل‌ترین قدم تغییر پارادایم مدیریت شهری و تغییر راهبردها است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها