سامانه های شهرداری تهران باز هم هک شد؟

روز گذشته کانال شهرما از اختلال و قطعی سامانه تهران من و چند سامانه اینترنتی دیگر شهرداری تهران خبر داد و گفت :‌هنوز مشخص نیست این بار هم سیستم هک شده و یا مشکل دیگری وجود دارد.

سامانه های شهرداری تهران باز هم هک شد؟

به گزارش‌های کاربران، سامانه تهران‌دات‌آی‌آر و سامانه تایید دارو و بیمه شهرداری هم با اشکالاتی مواجه شده بود و با وجود آن که صفحه های نخست سایت ها قابل مشاهده بوده اما امکان لاگین و ورود به سایت وجود ندارد.

دفاتر خدمات الکترونیک شهر هم به مراجعان خود گفته بودند که سیستم تهران من به‌طور کامل قطع شده و امکان انجام هیچ کاری در آن وجود ندارد.

شرکت شهرسالم درخصوص قطع شدن سامانه تایید دارو بیمه به پرسنل شهرداری گفته بود هزینه‌های دارویی را آزاد پرداخت کنند، ظرف مدت ۴۸ ساعت برای آنها واریز خواهد شد.

ظهر امروز ،هادی محضرنیا سرپرست سازمان فاوا شهرداری تهران  با اشاره به قطع شدن برخی سامانه‌ها از جمله «سامانه تهران من» برای ساعاتی در روز گذشته و بازگشت تمام این سامانه‌ها به مدار بهره‌برداری در همان روز (یکشنبه ۲۷ شهریورماه) گفت: مشکل قطعی فیبر همان دیروز -یکشنبه ۲۷ شهریورماه- برطرف شده و علت تأخیر و کندی روند استفاده از سامانه‌ها پس از رفع مشکل، بررسی اطلاعات بوده است.

اوبا تأکید بر اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در شبکه شهرداری وجود ندارد، گفت: روز گذشته پس از بازگشت شبکه، تنها سامانه «تهران من» مشکل ورود داشت که با اقدامات انجام شده، این سامانه هم همان روز گذشته به مدار بازگشت. با توجه به این که علت این اتفاق فعالیت عمرانی و آسیب به فیبر نوری بود، پس از تلاش‌ها و رفع مشکل فیبر، شبکه مجدداً در مدار قرار گرفت.

محضرنیا در خصوص حمله سایبری به شبکه شهرداری در خردادماه، گفت: سامانه‌های شهرداری به مدار بازگشته و سامانه‌هایی که در دسترس نیستند مواردی است که امنیت آنها مورد تأیید ما نیست؛ برای مثال برخی سیستم‌ها از ویندوز سرور ۲۰۰۳، ۲۰۰۷ یا ۲۰۰۸ برخوردار بوده و پک امنیتی روی آنها نصب نشده بود که الزام کردیم که پیمانکاران و سازمان‌ها الزامات امنیتی را در سیستم‌ها اعمال و سپس از آن بهره‌برداری کنند. در حال حاضر هیچ سامانه اصلی و داده اصلی خارج از دسترس در شهرداری وجود ندارد.

سرپرست سازمان فاوا شهرداری تهران یادآور شد: ما اجازه نمی‌دهیم سیستم‌هایی که امنیت پایینی دارند به شبکه شهرداری متصل شوند. در حال حاضر الزامات امنیتی سیستم‌های شهرداری ارتقاء پیدا کرده و تنها سامانه‌هایی که الزامات بالایی دارند مجاز به فعالیت هستند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ...
    4

    دکتر زاکانی؛
    شک نکن هکرها داخلی و از جناح چپ اند.
    دارن تلافی نشست های انتخاباتی ریاست جمهوری رو میکنن.
    میخوان مدرک جمع کنن، توش دست ببرن و برای دور بعد رو کنن. .از این قماش بیشرف اصلاح طلب همه چی بر میاد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اینا عین خودتونن در مقابل مردم

    • ناشناس
      1

      احمق عقب مونده ای که هنوز فکر میکنی چپ و راستی توی ایران وجود داره..اینها یه گروهِ دزد بی شرفن که هر از گاهی رو در روی هم برای کسب منافع بیشتر دعوای زرگری راه میندازن..و البته که زاکانی از بزرگترین دزدان تاریخ این مملکته...مرگ به خودش و خونوادش

  • ناشناس
    2

    زنجیر و سینه بزن و گل مالی کن دیگه
    هک نمیشه

  • ناشناس
    1

    رای عمومی دیوان عدالت اداری که بیرون آمد اما بنفع زاکانی شاید یک اعتراض حکری باشه 😂😂

  • ناشناس
    0

    باز می خواین کدوم صندوق امانات رو بزنید؟!

    مزه داده بهتون!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها