شهردار در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:

۵۱ درصد مردم تهران مستاجرند

شهردار تهران در سخنان پیش از خطبه‌های نمازجمعه تاکید کرد: بزرگ‌ترین مشکل امروز تهران مسئله مسکن است و به همین علت قرارگاه تأمین مسکن را در شهرداری راه اندازی کردیم.

۵۱ درصد مردم تهران مستاجرند

علیرضا زاکانی که امروز به مناسبت سالروز آغاز به کار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه پایتخت بود گفت: هم اکنون ۵۱ درصد مردم تهران در مسکن استیجاری سکونت دارند.

شهردار تهران همچنین گفت: کمک به ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در ۲۲ منطقه شهر تهران هدف گذاری شده است که بخشی از آن‌ها شروع شده و بخش‌هایی نیز در حال قرار داد است.

آقای زاکانی با اشاره به ساخت ۳ بزرگراه و یک مجموعه آزادراه در شهر تهران در سال جاری افزود: با افتتاح این طرح‌ها، ۱.۵ درصد بار ترافیکی تهران کاهش می‌یابد..

علیرضا زاکانی  افزود: تونل شهید متوسلیان از انتهای بزرگراه شهید صیاد تا آزادگان و همچنین آزادراه شهید شوشتری از انتهای رستگار تا بزرگراه شهید یاسینی ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: بزرگراه شهید شوشتری نیز یک و نیم درصد ترافیک کل تهران را کاهش خواهد داد و نقش مهمی در کاهش ترافیک شرق تهران ایفا خواهد کرد. همچنین ۹۸ تقاطع را در دست اصلاح قرار دادیم که درطی سه سال ۷۸۰ کیلومتر راه را برای همشهریان تهرانی نزدیک کنیم.

علیرضا زاکانی درادامه با بیان اینکه تهران به عنوان بزرگ‌ترین کلانشهر غرب آسیا ۹.۸ میلیون نفر در روز و بالغ بر ۱۳ میلیون نفر ساکن دارد، گفت: از هر جهت اثراتی فراتر از جغرافیایی شهر تهران دارد و بر روی سایر نقاط شهر کشور اثر مستقیم دارد؛ لذا به تعبیر رهبر انقلاب شهر تهران خود یک کشور است و دقت در نیاز‌ها و شرایط آن و خدمت به مردم تهران و ساختن یک الگوی درست؛ یک امکانی را برای ما ایجاد می‌کند تا گام‌های رسیدن به اهداف انقلاب را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

زاکانی با اذعان به اینکه در بعد ایمنی در ضعف قرار داریم، گفت: بیش از ۱۲ هزار هکتار از مساحت ساختمان‌های مسکونی شهر تهران ناایمن است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • Ashkan
    2

    تا پایان دوره رییسی به ۷۰ درصد میرسه بد آرین دولت انقلاب

  • ناشناس
    0

    شما ولی نعمتان انقلاب چطور؟! آیا شما هم مستأجر هستید؟!

  • ناشناس
    1

    یکباره همه را مشتأجر کنید وخانه هایتان را به آن ها اجاره دهید مالک بودن برازنده شماست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      من نمیدونم مردم برای چی انقلاب کردند تو.همین بدبختی بمیرید حقتونه

  • ناشناس
    2

    در آینده خانه های روستایی هم لاکچری و نجومی میشن
    با همین فرمون پیش بریم نصف شهر نشین ها به روستاها و حاشیه شهر پناه می آورند ، نداشتن یک سقف ترسناک و دردآور

  • ناشناس
    0

    البته بغیر از ۲۰٪ پشت بام و قبر خوابها

  • ناشناس
    0

    باسلام برادر عزیز...مشکل مردم تنها مستاجر بودن نیست...مردم هزارو یک مشکل دارند..
    اگر میخواهید حرکتی بزنید اول و آخر مشکل مردم و ملت از این گرانیهاست که داره زندگیهای مردم رو خراب و بس فشار زندگی رو نمیتونند تحمل کنند کارشون به طلاق کشیده با چند بچه.. چه کسی باید جوابگو باشد..
    واقعا دیگه باید چکار کنیم.. این چه وضعیه برای ملت...شب میخوابی..صبح بلند میشی میبینی باز دوباره افزایش دادن... خونه فضایی...ماشین...خوراک...پوشاک...لوازم خانگی...چطور توقع دارید جوانهای ما ازدواج کنند..بخدا میترسند از این همه گرانی..باکدام پول..با حقوق ماهی ۶میلیون..آخه یکم فکر کنید واقعا میشه زندگی کرد...
    به کجا داریم کشیده میشیم...
    خدا پشت و پناهمان باشه... آمین.

  • ناشناس
    0

    هيچ صداقتى در چهره شهردار در هيچ حالتى ديده نمى شود ! نمى دانم چرا بى جهت از ايشان واهمه دارم ،خدا بندگان صادق خود را حفظ كند

  • ناشناس
    0

    به نظرمن. هرکس در تهران ومرتکز استانها خانه ندارد وکار درست حسابی ندارد. ب گردد به دیارخود حداقل از یک هوای. تمیز وخلوتی شهرها بهرمند شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها