توضیح رئیس شورای تهران درباره تغییر ساعت طرح ترافیک

رئیس شورای شهر تهران توضیحاتی درباره تغییر ساعت اجرای طرح ترافیک و انتصابات در شهرداری تهران ارائه داد.

توضیح رئیس شورای تهران درباره تغییر ساعت طرح ترافیک

مهدی چمران در حاشیه صحن شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای صحن امروز شورا معاون مالی شهرداری تهران گزارشی از مسائل مالی شهر ارائه داد و معاون خدمات شهری هم در مورد موضوعاتی مانند فضای سبز، باغات، پسماند و ... گزارشی ارائه کرد.

وی با اشاره به لزوم ارائه گزارش تحویل و تحول در شهرداری تهران گفت: همچنین امروز مصوبه‌ای که یک فوریت آن قبلا به تصویب رسیده بود مرد بحث قرار گرفت که در ارتباط با بازگشایی مدارس و موضوعات حمل و نقلی بود. همچنین این طرح 16 بند داشت و مباحث مختلف در آن مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مردم در حال حاضر از ترافیک پایتخت گلایه‌مند هستند گفت:‌در صورت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها شرایط در این زمینه سخت‌تر می‌شود و بر همین اساس ما تمهیداتی را پیش‌بینی کردیم که قدری از مشکلات کاسته شود.

چمران گفت: موضوعات حمل و نقل مانند ناوگان اتوبوسرانی،‌مترو و تاکسی از جمله این مسائل است که ما برای توسعه آنها نگران تأمین اعتبارات بودیم و هستیم چرا که بودجه مربوطه تا کنون 52 تا 55 درصد محقق شده و بقیه به تحقق نپیوسته است.

وی تأکید کرد:‌بحث ترافیک را در حال حاضر در اولویت گذاشته‌ایم و سریعاً پیگیری‌ها در حال انجام است حدود 400 اتوبوس دوکابین به دلیل تعمیرات فعلاً در چرخه حمل و نقل نیست که برنامه‌ریزی‌ها برای ورود و بازگشت این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل و نقل انجام گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برای تاکسیرانی هم بنا داریم وام‌هایی را در نظر گیریم تا بازسازی این ناوگان با سرعت انجام گیرد.

چمران در پاسخ به این پرسش که آیا ردیف‌های بودجه‌ای در این زمینه اصلاح خواهد شد یا خیر گفت: ردیف این بودجه‌ها قبلا مشخص شده ما نگران عدم تحقق بودجه نیستیم و به نظرمان اصلاح بودجه نیاز ندارد.

وی درباره افزایش ساعات اجرای طرح ترافیک گفت:‌نگاه به این قضیه درآمدی نیست بلکه بحث آرامش و آسایش شهروندان است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در شرایط کرونا به شهروندان توصیه می‌شود پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله اجتماعی را رعایت کنند اما از آنجایی که امکان رعایت این موارد در مترو و اتوبوس نیست شهروندان بیشتر راغب هستند از خودروی شخصی استفاده کنند و با تغییر ساعت طرح ترافیک مدیریت بهتر این موضوع انجام می‌گیرد.

وی گفت: ما هم موظفیم وضع مترو و اتوبوسرانی را بهتر کنیم تا مردم کمتر دچار مشکل شوند و این موضوع مورد توجه مدیریت شهری است.

چمران درباره انتصابات در شهرداری تهران گفت: مجوز برای جذب مدیران نیاز نیست مگر چند مدیر وارد شهرداری شده‌اند البته امروز از ساعت 7 تا 9 صبح در جلسه هم‌اندیشی با شهردار تهران در مورد انتصابات صحبت شد و ایرادات و سؤالاتی پرسیده شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در این جلسه نحوه گزینش انتصابات مطرح شد که به نظر ما علمی و جالب بود.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها