افشاگری‌های شهردار تهران از تخلفات مالی:

انعقاد قرارداد یک میلیاردی در شهرداری به ارزش ۱۰ میلیون تومان/هزینه‌کرد بودجه برای انتخابات/بدهی‌های شهرداری 3 برابر بودجه فعلی

شهردار تهران در جلسه امروز شورای شهر با ارائه گزارش 100 روزه شهرداری و بررسی عملکرد شهرداری قبلی از قراردادهای شهرداری با ناجا که پولش صرف انتخابات شد، افشاگری کرد.

انعقاد قرارداد یک میلیاردی در شهرداری به ارزش ۱۰ میلیون تومان/هزینه‌کرد بودجه برای انتخابات/بدهی‌های شهرداری 3 برابر بودجه فعلی

به گزارش خبر فوری به نقل از ایلنا، محمدعلی نجفی، شهردار تهران صبح امروز در صحن علنی شورای شهر حاضر شد تا گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران را در شورا قرائت کند.

شهردار تهران با اشاره به میزان بدهی‌های شهرداری گفت: مرتب تذکر دادم انصاف و بی‌طرفی در تهیه گزارش مورد توجه قرار گیرد. براساس تحقیقات صورت گرفته شهرداری دارای ۲۹ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان بدهی ثبت شده، ۲۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی تقریباً قطعی و ۸هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی احتمالی است، یعنی جمعاً ۵۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی که سه برابر بودجه سال ۹۶ است.

مجموعه تعهدات شهرداری ۸۶ هزار میلیارد تومان است

او ادامه داد: در حال حاضر شهرداری برای اتمام و پیشرفت پروژه‌های عمرانی نیاز به ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد. پس با حساب بدهی‌ها مجموعه تعهدات شهرداری ۸۶ هزار میلیارد تومان است.

نجفی با بیان اینکه ترسیم وضعیت یک امر ضروری بود حتی اگر تکلیفی از سوی شورا برای شهرداری اعمال نمی‌شد، گفت: اقدام هوشمندانه شورا و تصویب مصوبه برای تعیین وضعیت کار ما را وسعت بخشید. بین ۴۰ تا ۵۰ هزار ساعت کار برای تهیه گزارش وقت صرف شده و این گزارش ۵۰۰ صفحه دارد و یک سند استثنایی محسوب می‌شود‌ و ۹۵ درصد دقت و اطلاعات آن کافی است.

هزینه‌کرد بودجه شهرداری برای انتخابات

شهردار با اشاره به اینکه در ۱۲ سال گذشته شهرداری ضعف‌های عملکردی و مدیریتی فراوانی داشته است ادامه داد: در مواقعی سوءاستفاده تا حدی بوده که باید آن را به مراجع قضایی اعلام می‌کردیم اما خوشبختانه فرق این شورا با شورای قبلی عزم برای مبارزه با فساد بوده است. من به صورت مصداقی به دو مورد اشاره می‌کنم که برای مجموعه‌ای که ادعای مدیریت جهادی می‌کند بعید است.

او ادامه داد: به عنوان مثال اواخر سال 95 شهرداری با یکی از شرکت‌های نیروی انتظامی قراردادی را در خصوص تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد به مبلغ یک میلیارد تومان به امضاء رسانده است که شاید ارزش واقعی آن حتی 10 میلیون تومان هم نبوده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه آخرین پرداخت به این موسسه اول مرداد 96 و پس از انتخابات بوده و 850 میلیون تومان به این قرارداد پرداخت شده است، گفت: ما در بررسی‌های بیشتر دریافتیم که یک قرارداد دیگر در تاریخ 2 مرداد 96 منعقد شده که در روز قرارداد پرداختی صورت گرفته است.

شهردار تهران با بیان اینکه این دو قرارداد مجموعا یک میلیارد و 430 میلیون تومان ارزش داشته است، گفت: در بررسی‌های بیشتر متوجه شدیم که درست است این مبلغ به حساب شرکت مذکور واریز شده اما تنها 173 میلیون تومان را به این شرکت داده و مابقی را به یک حساب دیگر که متعلق به رئیس دفتر یکی از معاونین قبلی بوده واریز کردند و این پول نیز خرج انتخابات شده است. این در حالیست که آن فرد مذکور مکتوب اقرار کرده که از 173 میلیون تنها 20 میلیون به خودش تعلق گرفته و مابقی سهم دیگران بوده است.

او ادامه داد: رئیس دفتر معاون نیز از این پول را مقداری برای خودش برداشته و بقیه را برای هزینه‌های عام‌المنفعه انتخابات خرج کرده است. به غیر از این مورد موارد متعدد دیگری هم وجود دارد و بعد از مطالعات و ارزیابی درخواهیم یافت که راه مدیریت شهر تهران با چه معضلاتی روبرو است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • 1
    0

    سیاه نمایی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها