اولین شناسنامه فرزند پدرخارجی صادر شد

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران از صدور و تحویل نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی خبر داد.

اولین شناسنامه فرزند پدرخارجی صادر شد

منصور حاجی در تشریح صدور و تحویل نخستین شناسنامه فرزند حاصل ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی گفت: به استناد قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، مصوبه سال ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی ایران، نخستین شناسنامه ایرانی برای فرزندان مادر ایرانی مزدوج با اتباع خارجی در کشور توسط این اداره کل صادر و تحویل شد.

وی افزود: در اجرای قانون تابعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی ایران، ۱۸۳۰۰ نفر از افراد متقاضی این قانون در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران و وزارت کشور ثبت نام کردند که به یاری خداوند متعال اولین شناسنامه ایرانی در کشور توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران صادر و تحویل متقاضی مربوطه شد.

وی ادامه داد: از تعداد افرادی که در سایت فوق‌الذکر ثبت نام نموده اند، ۱۰۵۱ پرونده برای صدور شناسنامه ایرانی تشکیل و در حال انجام مراحل اجرایی بوده و ۱۴۰۰ پرونده نیز در دست اقدام می باشد.

وی تاکید کرد: این اداره کل در راستای تحقق کامل مصوبه مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخگویی به مراجعین و فرزندان مشمول قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، جهت اجرای دقیق این قانون با تمامی امکانات اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    با این طرح نسنجیده تا چند وقت دیگر افغانیها و پاکستانیها و بنگلادشیها در کشور ما تبدیل به اکثریت می شوند.

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      اگر اروپاییها هم مثل تو فکر میکردند الان باید این همه ایرانیهایی که تو خارج زندگی میکردند را اخراج میکرد نه اینکه بهشون تابعیت بده، شناسنامه بده. مثل هموطن باهاشون برخورد کنند.حتی پستهای مهم اداری و دولتی تا وزارت را بهشون بدن..بد نیست یه مقدار حس شعور . فهم انسانیت و انسان دوستی را بالا ببرید.

    • ناشناس
      0

      آره ما شعور و فهم و انسانیت نداریم ولی شما افغانیا که روزی هزار نفر از هموطناتون رو می کشید شعور و انسانیت دارید.به برکت ایران به همه چیز رسیدید دیگه وقتشه از این کشور برید بیرون

  • ناشناس
    0

    دولت روحانی تا می توانست به افغانیها باج داد.

    نظرات شما -
    • حامد
      0

      عقب موندگی و نژادپرستی که در خونت هست را اینجا ننویس!!!

    • ناشناس
      0

      عقب مانده و نژادپرست خودت هستی و مردم کشورت.من وطن پرست هستم و دوست ندارم مردم دیگر کشورها میهنم را صاحب شوند.

    • ناشناس
      0

      ناشناس چرا گذاشتی عربا و چینیا صاحب بشن اونجا غیرتت کجا رفته والا

    • ناشناس
      0

      والله ضرری که شما افغانیا به ایران زدید رو چینیا غلط بکنن اگه زده باشن.تازه تو افغانستان رو با چین مقایسه می کنی؟

  • مری
    0

    بزرگترین اشتباه تمام تاریخ حالا ببینیدده سال دیگه اکثراينا ول ميكنن ميرن وبچههای بدون پدر معضل این کشور میشه همانطور که الان شده صداشودرنمیارن این عایقه ها توهمه چیز تصمیم بی فکر میگیرن بعد که به اسفالت میره میخوان درستش کن نمونش برجام وووو

  • ناشناس
    0

    در جواب حامد که مطمئنم افغانی است.شرایط ایران را با کشورهای اروپایی مقایسه نکن.ایران نمی تواند حتی جوابگوی جمعیت خودش باشد چه برسد به اتباع خارجی.نژاد پرستی در خون شما افغانیهاست.از وضعیت کشورتان مشخص است.هروقت یک ایرانی را در افغانستان مدیر یا وزیر کردید بیایید از این حرفها بزنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ک نمیتونن جواب گو باشن چرا چند سال پیش ریختن مرز ترکیه راه مهاجرای افغانی رو گرفتن ک نرین درحالی ک اروپا با گل میومد استقبال افغانیا چرا ول نمیکنین مرز و باز کنید کی خاسته بمونه خودتون از گشنگی میمیرین والا

    • ناشناس
      0

      چون هر کشوری برای خودش قانون داره همه کشورها مثل افغانستان نیستن که بی در و پیکر باشن.آره دیدم کشورای اروپایی برای اینکه شما طرف مرزاشون نرید میلیاردها دلار به ترکیه پول دادن که جلوتون رو بگیره.اگه ایران نبود تا حالا همه تون از گشنگی مرده بودید بعد پررو هم هستید.

  • ناشناس
    0

    در اینده نزدیک مشکلاتی که در روهینگیا و قره باغ ایجاد شد در ایران هم بوجود خواهد آمد / از لحاظ علم ژنتیک دانه اهمیت دارد نسبت به زمین بنابراین نتیجه میگیریم که اصالت فرزندان حاصل این ازدواجها غیر ایرانی محسوب میشوند وهیچگونه همیتی نسبت به این سرزمین نخواهند داد لذا این اقدام بی تدبیری محض است ،،،،،

  • ناشناس
    0

    نخبه های ایران میرند خارج و تخمه های افغان میاند ایران* باید این طرح مسخره متوقف شود چرا سپاه قدس ساکت است که بدون خونریزی ایران دارد به تصرف افاعنه در میاید!!!؟

    نظرات شما -
    • غریبه
      0

      این ک دعوا و بحث نداره افغانی شوهر نکنین دختراتون ندین والا کسی زورتون کرده

    • ناشناس
      0

      اینایی که دختر میدن به افغانیا اگه تحقیق کنی می بینی اصلیتشون بر می گرده به همون افغانستان

  • ناشناس
    0

    ان شاء الله در آینده نزدیک تمام این تابعیتها را لغو خواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها