قهوه خانه‌ها و رستوران‌ها چه زمانی کامل بازگشایی می‌شوند؟

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: زمان بازگشایی قهوه خانه‌ها هنوز مشخص نیست و منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

قهوه خانه‌ها و رستوران‌ها چه زمانی کامل بازگشایی می‌شوند؟

مراقب عقد قرارداد عروسی و عزا باشید

این مقام مسئول با ارائه مثالی این حق کنسلی را تشریح کرد و گفت: فرض کنید تالاری با مشتری در ۲۰ خرداد قرار داد بسته، بعد از آن مشتری تاریخ مراسم را تغییر داده و به دلیل شرایط کرونایی ۲۰ تیر مراسم خواهد گرفت، اما همچنان در این تاریخ به دلیل تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تالار‌ها همچنان بسته هستند و در نهایت مشتری تاریخ ۲۰ شهریور را برای برگزاری مراسم تعیین می‌کند، اما در زمان بازگشایی تالار‌ها در نهایت مراسم را لغو کرده و واریزی خود را طلب می‌کند در این مرحله تالار مجاز است تا بر اساس قوانین حق کنسلی بگیرد.

سرو قلیان در هر حالتی ممنوع است

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در خصوص زمان بازگشایی کامل اصناف اظهار کرد: برخی اصناف و مشاغل مانند سفره خانه ها، تالار‌ها و رستوران‌ها هم اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت خودکار می‌کنند و زمان مشخصی برای بازگشایی کامل آن‌ها تعریف نشده است.

وی افزود: تصمیم گیری در این خصوص باید در ستاد ملی مبارزه با کرونا و استان به استان صورت گیرد یعنی این ستاد ابتدا اجاره بازگشایی کامل را به استان‌های با وضعیت سبز بدهد.

رئیس اتاق اصناف تهران ان با اشاره به سرو قلیان در سفره خانه‌ها و چای خانه‌ها بیان کرد: وزارت بهداشت سرو قلیان را در تمام مراکز و واحد‌ها غیر قانونی کرده است یعنی اگر سفره خانه‌ها مجوز بازگشایی کامل بگیرند، بازهم اجازه سرو قلیان ندارند.

فراهانی ادامه داد: وزارت بهداشت مسئول تصمیم گیری برای عرضه و سرو قلیان در سفره خانه‌ها قهوه خانه‌ها است و این وزارتخانه معتقد است هیچ یک از استان‌ها وضعیت مساعدی در این خصوص ندارند.

بازگشایی ۱۰۰ درصدی سالن‌های پذیرایی منوط به عادی شدن شرایط

وی بیان کرد: ما در تلاش هستیم تا مجوز بازگشایی ۱۰۰ درصد را برای تالار‌ها و رستوران‌ها بگیریم و این واحد‌ها نیز با رعایت تمام مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی اقدام به از سرگیری فعالیت‌ها کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران تصریح کرد: از چند روز گذشته آمار مبتلایان به ویروس کرونا روند صعودی پیدا کرده که بیانگر رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و جامعه است، بنابراین افراد جامعه می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی هم خود و هم دیگر افراد جامعه را از ویروس کرونا در امان بدارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    بابا ازاولم بعضی از قهوه خونه ها بسته نبود .مخصوصا قهوه خونه های زیرزمینی .طرف میرفت در میزد بازمیکردن.من حتی ندیدم ی هفته بسته باشه .ای کاش رسیدگی بشه. این قهوه خونه ها تازه بعضیاشون تا ۲ شب باز، هی زهرمار قلیون میکشن.

  • ک ل
    0

    با50درصد ظرفیت هیچ پروتکلی رعایت نمی شود حالابا100درصدظرفیت تالارها چه غوغایی بشه ازافزایش بیماری نه اتاق اصناف دلش سوخته نه اقای روحانی خودشون درجای امنی هستن چه غمی دارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها