معتادان خیابان‌خواب کرونا نمی‌گیرند؟

مبتلا نشدن هیچ یک از مراجعان گرمخانه‌های شهر تهران به کرونا موضوعی است که توجه مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی را هم به خود جلب کرده است.

معتادان خیابان‌خواب کرونا نمی‌گیرند؟

سید مالک حسینی مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران درباره علت مبتلا نشدن مراجعان گرمخانه‌ها به کرونا با توجه به اینکه اصول بهداشتی بین آنها کمتر رعایت می‌شود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، تحلیل ما نیز این بود که با شرایط نا مناسبی مواجه شویم به ویژه درباره زباله‌گردها، نگرانی از ابتلای آنها به کرونا وجود داشت اما خوشبختانه برخلاف پیش‌بینی‌های ما حتی یک مورد هم ابتلا به کرونا بین مددجویان وجود نداشت.

وی ادامه داد: با این حال بنده صلاحیت اظهار نظر در این باره را ندارم زیرا این امر نیاز به کار پژوهشی و علمی دارد و از پژوهشگران و مراکز علمی و پژوهشی در حوزه بهداشت درمان می‌خواهیم به این موضوع ورود کنند چراکه دستیابی به نتیجه بررسی‌ها در آینده می‌تواند به ما و مددجویان کمک کند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه گذشت حدود سه ماه از شیوع کرونا زمان مناسبی برای ارزیابی این موضوع بود، تصریح کرد: پرداختن به چرایی این موضوع را در جلساتی که با مسئولان وزارت بهداشت و دانشکده علوم پزشکی مطرح کرده‌ام اما مکاتبه رسمی در این زمینه نداشته‌ایم. از این تریبون بار دیگر این تقاضا را مطرح و برای همکاری با مراکز علمی و پژوهشی و زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت و درمان اعلام آمادگی می‌کنم.

وی در ادامه درباره ارجاع افراد مشکوک به اورژانس نیز گفت: افرادی که به طور مستمر به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند، بعد از مراجعه به مراکز درمانی باید برگه سلامت یا تأییدیه‌ای که نشان دهنده عدم ابتلای آنها به کرونا باشد، ارائه کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: درباره افرادی که مأموران ما در گشت‌ها با آنها مواجه شده‌اند و تجربه حضور در گرمخانه‌ها را نداشته‌اند، سازمان مسئولیتی ندارد و به اورژانس ارجاع داده می‌شوند. در این شرایط ممکن است تشخیص تکنسین‌های اورژانس این باشد که این افراد نیاز به قرنطینه در محیطی خارج از بیمارستان دارند که خوشبختانه با این موارد نیز مواجه نشده‌ایم

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • کاربر ناشناس
    0

    این معتاداخودشون عامل کروناوالودگی هستنندبایدسمپاشی شونندچون مگس هایی رویانهاپ

    نظرات شما -
    • سعید
      0

      بسم الله الرحن الرحیم.امیدوارم اینطوری که در مورد این بنده های خدا که صحبت میکنی و یعنی از خودت انقدر مطمعنی که هیچوقت معتاد نمیشی.بنی ادم اعضای یکدیگرند ......

    • بنده خدا
      0

      عامل کرونا را در جهان هنوز نیافتند لطفا به این راحتی تهمت نزنید.در ضمن انسانی که به دلیل مستضعف بودن از لحاظ آگاهی و سواد و خانواده و...به دامن اعتیاد افتاده است را نباید با یک مگس مقایسه کنید .دیدگاه شما مورد پسند جامعه نیست.

  • هادی
    0

    بعد از متانول پیش بسوی منقل

  • تمشکال
    0

    به خاطر اینکه ریه های آنان پر از هزاران سم مواد افیونی ست با ورود ویروس کرونا در ابتدای ریه آنان ناگهان با هزاران سم مواجه و نابود می شود . تا آنجا که من اطلاعات گرفته ام هیچیک از افرادی که به مواد آلوده بوده اند گرفتار کرونا ویروس نشده اند

  • ح
    0

    یکی نیست این اقا را باز خواست نماید که چرا مردم بویژه جوانان را با این اظهار نظر ترغیب به اعتیاد مواد مخدر که هزاران برابر از کرونا خطرناک تر است می نماید..

  • صادق
    0

    دیکتاتورها هم نمیگیرن...

  • عقل سلیم
    0

    توی کشورهای خارجی در پی کشف علت کرونا و دارویش هستن و برای جبران ضررهای اقتصادی و اجتماعی دارن روز و شب تلاش میکنن ، تو کشور ما هم اعتیاد و معتادی رو راز مقابله با کرونا میدونن قشنگ نیست؟؟؟

  • محمدهاشم
    0

    سلام به این دلیل که معتادان درخیابان هاهستندودراجتماعات حضوری ندارند

  • کاربر ناشناس
    0

    خب شکر خدا که حداقل یه گروه از دست این کرونا لعنتی در امان هستند

  • ذاکر
    0

    خبرفوری خیلی احمقی که همچین تیتری زدی. نادان بی سواد این تبلیغ مواد مخدره. کمی شعور رسانه ای داشته باش

  • داود فاتحی فرد
    0

    سلام وخسته نباشید به پرسنل زحمت کش مددجویان مدافع سلامت،ای گروه به خاطر اینکه خون این افراد مواد مرفین آ غشته شده وهر گونه ویروسی حمله کند سریه از بین میرود چونکه خون خودش سمی تر از کروناست ممنون

  • افشار
    0

    بندگان خدا اینا سراسر زندگیشون درد و رنجه . اگه کرونا هم بگیرن درد کرونا رو حس نمیکنن

  • مردم
    0

    ای کاش ویروس کرونا معتاد را میکشت حداقل کشور پاکسازی میشد

  • ازاد
    0

    اینها که در موردشان اینطور صحبت می کنی انسان هستند و هموطن ما وشاید هم جزو خانواده یکی از ما بعضی از کاربران طوری نظر می دهند که اینها ازکره مریخ آمده اند اینها زاییده این جامعه هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها