‌نمی‌توانیم مهاجرت جمعیت به تهران را کنترل کنیم

معاون استاندار تهران گفت: مهاجرت جمعیت به تهران را تنها به دلیل تمرکز امکانات و نقش فرا ملی پایتخت نمی‌توانیم کنترل کنیم.

‌نمی‌توانیم مهاجرت جمعیت به تهران را کنترل کنیم

محمد تقی زاده معاون استاندار تهران معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری تهران در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل محیط زیست استان تهران اظهار کرد: براساس وظایف تعیین شده در قانون اساسی برای سازمان محیط زیست کشور، حفاظت از ظرفیت‌های محیط زیست و تضمین بهره‌مندی به جای آن همسوی با توسعه پایدار در عرصه‌های ملی و منطقه‌ای بهم زده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های استانداری تهران توسعه پایدار و موزون استان تهران است و این از اصول جدی است که سازمان محیط زیست براساس اهداف سازمانی تدوین کرده است.

تقی زاده گفت: بحث توسعه پایدار یک امر فراگیر و فرابخشی است و مختص یک سازمان و مجموعه در مقیاس سازمان محیط زیست نمی‌شود و دستگاه‌های استان مکلف به اجرایی کردن آن هستند.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری تهران بیان کرد: ما در یک مساحت کمتر از یک درصدی بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور را در استان تهران جمع کرده‌ایم و این تراکم بالاترین تراکم جمعیت در کشور تلقی می‌شود.

وی افزود: نمی‌توانیم مهاجرت جمعیت به تهران را کنترل کنیم و آن هم به دلیل تمرکز امکانات و به لحاظ نقش و عملکرد فرا ملی تهران است و این امری طبیعی است که جمعیت به تهران هجوم آورد.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری تهران گفت: بیش از ۲۵ درصد صنایع و گردش‌های اقتصادی و مالی کشور در استان تهران اتفاق می‌افتد، همچنین بیش از ۵۰ درصد از مالیات‌های دریافتی از اشخاص مربوط به استان تهران است.

تقی زاده گفت: امیداوریم بتوانیم از ظرفیت استان تهران در زمینه فناوری‌های نوین برای نوسازی صنایع استفاده کنیم.

وی بیان کرد: عملکرد استان تهران به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد، زیرذره‌بین کل کشور بوده و به عنوان الگو برای کشور محسوب می‌شود.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری تهران با اشاره به محدودیت‌های اکولوژیکی و محیط زیستی تهران تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های این استان برای خدمات رسانی به شهروندان استفاده کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها