فروش سربازی از شنبه کلید می خورد

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی، گفت: از شنبه ۱۶ اردیبهشت ، اولین مرحله نام نویسی طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی در سال ۹۶ آغاز می شود.

فروش سربازی از شنبه کلید می خورد

سردار ابراهیم کریمی با اعلام اینکه از سال ۹۴ چندین مرحله ثبت نام برای اجرای طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی اعلام شد، افزود: از ۱۶ اردیبهشت افرادی که بر اساس قانون ۹۶، هشت سال به بالا، غیبت در سربازی داشته باشند، می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) برای ثبت نام اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: براساس قانون این افراد باید تا پایان ۹۶، هشت سال تمام یا بیشتر غیبت داشته باشند در غیر این صورت مشمول قانون سال ۹۶ نخواهند شد.

جانشین سازمان نظام وظیفه عمومی نیروی انتظامی، بیان کرد: بعد از ثبت نام از افراد، شرایط و اطلاعات آن ها راستی آزمایی می شود.

به گفته وی نکته ای که در قانون مطرح شده ، هشت سال یا بیش از هشت سال است، با این حال این افراد درخواست خود را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) ثبت کنند، چرا که قابل رسیدگی است.

این در حالی است که از سال اول اجرای این طرح یعنی از سال ۹۴ تا کنون ۵۰۰ هزار نفر در طرح پرداخت جریمه غیبت سربازی ثبت نام کرده اند و ۳۱۰ هزار نفر مبالغ جریمه خود را پرداخت و کارت معافیت دریافت کرده و مابقی به صورت اقساط جرائم خود را پرداخت می کنند. برای نمونه در سال ۹۵ حدود ۱۷۹ هزار ثبت نام کردند که حدود ۱۰۱ هزار نفر از آن ها جریمه های خود را به صورت اقساطی پرداخت کردند و بیش از ۳۵ هزار نفر کل مبالغ جریمه خود را پرداخت و کارت معافیت دریافت کرده اند.

براساس این گزارش ،میزان جریمه مشمولان غایب برای معافیت از خدمت وظیفه عمومی بر اساس مدرک تحصیلی است و افراد دارای مدرک زیر دیپلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون تومان، فوق دیپلم۲۰ میلیون تومان، کارشناسی ۲۵ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۳۰ میلیون تومان، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون تومان، دکترای پزشکی ۴۰میلیون تومان و پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان، جریمه می شوند.

افزون بر این به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضافه می شود و مدت غیبت بیش از ۶ ماه، یک سال محسوب می شود.مشمولان غایب متاهل براساس این قانون از 5 درصد و دارای فرزند به ازای هر فرزند از 5 درصد تخفیف کل مبلغ جریمه برخوردار می شوند.

منبع: مهر

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها