مردم ایران باز هم آمریکا را محکوم کردند/راهپیمایی با تم “ترامپ غلط میکنی”

راهپیمایی سراسری در راستای خروج دونالد ترامپ از توافق برجام ظهر امروز بعد از برگزاری نمازجمعه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، پس از خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافق برجام، مقامات، مسئولین و نهادهای مختلف در کشورمان نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند از این رو ستاد نماز جمعه نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد که راهپیمایی اعتراضی به خروج آمریکا از برجام بعد از نمازجمعه روز جمعه در سراسر کشور برگزار می شود.

طبق اعلام نظر ستاد نماز جمعه ظهر امروز بعد از برگزاری نماز جمعه، تمامی نمازگزاران در تهران و سراسر کشور شور در راستای اعتراض به خروج آمریکا از توافق برجام و نقض این توافق بین المللی در تظاهرات مردمی حضور پیدا کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه با در دست داشتن نوشته‌هایی با مضمون «آقای ترامپ غلط می‌کنید» و «من انقلابی‌ام» از محل دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب حرکت کردند.

همچنین تظاهرکنندگان با شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «می‌جنگیم، می‌میریم سازش نمی‌پذیریم» و ...انزجار خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی و دولت آمریکا به منصه ظهور گذاشتند.

همزمان با راهپیمایی سراسری مردم ایران در محکومیت خروج آمریکا از برجام، ائمه جمعه نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته به نقض برجام از سوی آمریکا اشاره کردند.

*آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به خروج آمریکا از برجام، به بیان عبرت‌هایی در مورد آن پرداخت و اظهار داشت: عبرت اوّل این است که دشمنان دین به طور مطلق قابل اطمینان نیستند و نباید به آنها اعتماد کرد. کسی که دین و مبنا ندارد، پای ارزش‌ها نمی‌ایستد. قرآن می‌فرماید دشمن اخلاق و پیمان را رعایت نمی‌کنند. این عبرت نشان داد که بیگانگان غیر قابل اعتماد هستند و برای آینده باید حواسمان جمع باشد

وی ادامه داد: عبرت دوم این است که توجه کنیم دشمنان دین، سر و تهِ یک کرباس هستند؛ «الکفر مله واحده». اینکه آمریکا نه؛ اتحادیه اروپا آری، این با عبرت نمی‌سازد. باید عبرت بگیریم. اتحادیه اروپا در بدعهدی هیچ از آمریکا کم ندارد. قرار بود در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

*آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به خروج آمریکا از برجام خاطرنشان کرد: ما از دیرباز با پیمان‌شکنی آمریکا و اروپا آشنایی داریم و از یک رژیم مستکبر که در قرن گذشته بیش از ۱۰۰ جنگ ظالمانه به راه انداخته است و کشورهای مختلف را اشغال کرده است، انتظاری نداریم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بی‌اعتمادی به آمریکا بیان کرد: مقام معظم رهبری از ابتدا فرمودند که آمریکا قابل اعتماد نیست چرا که پرونده این کشور آمیخته با هزاران ظلم و ستم است و برای ما جای تعجب نیست که سندی که خودشان امضا کرده‌اند را اجرا نکنند.

* آیت الله علم الهدی هم در خطبه های نماز جمعه مشهدخاطرنشان کرد: اگر قرار است ادامه دهید تضمین بگیرید و یقین دارم آنها تضمین نمی‌دهند، با ملت خون داده و شهید داده‌ای که 40 سال پای این انقلاب مقاومت کردند باید این گونه برخورد کرد؟ چرا می‌خواهید ادامه برجام دهید؟ نتیجه‌ای جز ضرر از برجام ندیدیم شما همه مسلمان هستید و قرآن را قبول دارید قرآن می‌فرماید در مقابله با دشمن سست نشوید و دشمن را به صلح مجبور نشوید دعوت کنید زیرا شما غالب و پیروز هستید و خدا نیز با شماست. برخی رسانه‌ها اعتقاد به قرآن ندارند و آن را معجزه خالده نمی‌دانند و معتقد نیستند قرآن مال همه زمان‌ها و مکان‌ها است و این آیه قرآن برای همین امروز ما است که می‌فرماید سست نشوید که بخواهید با دشمن پیمان ببندید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این تجربه 40 ساله انقلاب ماست و در این 40 سال آمریکا دنبال توطئه و فتنه بود و حتی در یک نقشه نیز پیروز نشده و در همه نقشه‌ها شکست خورده است.

*آیت‌الله سید حسن عاملی هم در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل، اظهار کرد: خروج آمریکا از برجام به معنای پایان اعتبار سیاسی این کشور در جهان و پیروزی بزرگ برای ایران است زیرا آنها می خواهند ایران را منزوی کنند اما تنها عربستان و اسرائیل از این کار آمریکا حمایت کرد در نتیجه آنها در سطح جهانی منزوی شدند.

وی گفت: 66 درصد آمریکایی‌ها مخالف خروج از برجام هستند یعنی دولت آمریکا در داخل کشور خود نیز منزوی شده است و این اقدام باعث به حداقل رسیدن محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا نیز شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: ترامپ متخصص جنگ روانی است و تحقیر، تهدید و ایجاد دلهره و ترس از آینده کار اصلی اوست تا رقیب را مرعوب و پای مذاکره و امتیازدهی و خلع سلاح بیاورد.

در پایان راهپیمایی ضدآمریکایی امروز مردم سراسر کشور قطعنامه پایانی در محکومیت اقدام آمریکا پیرامون خروج از برجام قرائت شد.

در این قطعناهم آمده است: بهانه‌جویی‌ها و اقدام جنون‌آمیز ترامپ ابله با ایجاد جنگ روانی، عهدشکنی و خروج یک‌جانبه از برجام و اظهارات سخیف او علیه ایران‌مقتدر، اثبات‌ کننده مجدد خوی استکباری سردمداران کفرپیشه طاغوت ‌اعظم آمریکای جنایت‌پیشه است که هدفی جز تقابل با اسلام و تلاش مذبوحانه برای براندازی نظام مقدس اسلامی و سلطه شیطانی بر منطقه ندارد و این سیاست خصمانه بار دیگر موید آرمان اصیل استکبارستیزی و ضرورت ایستادگی و مقاومت در برابر ام‌الفساد قرن با الهام از کلام امام راحل عظیم‌الشان می‌باشد که به زیبایی و ژرف ‌اندیشانه فرمودند: «ما به‌یاری خدا تا نابودی کامل دشمنان اسلام و ملت‌های مستضعف جهان در برابر آنان و به‌خصوص در مقابل امریکای جهان‌خوار ایستادگی خواهیم کرد.»

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها