اعتراض نماینده مردم اصفهان از وجود باندهایی در گمرک و برخی وزارتخانه‌ها

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در دستگاه‌های دولتی مانند گمرک و حتی در وزارتخانه‌ها باندهایی حضور دارند که حاضر به تحقق اقتصاد مقاومتی نیستند چراکه واسطه‌گری و دلالی برایشان بسیار مهم است.

اعتراض نماینده مردم اصفهان از وجود باندهایی در گمرک و برخی وزارتخانه‌ها

حجت‌الاسلام احمد سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در رابطه با اقدامات دولت یازدهم در زمینه اقتصادی اظهار کرد: دولت یازدهم اعلام کرد که 100 تحریم برای ایران برداشته شده است، اما بهتر بود دولت تدبیر و امید از 100 عدد حداقل 10 عدد از آن را به مردم اطلاع دهد.

وی با بیان اینکه ازدواج، مسکن و مسائل مربوطه به معیشت مردم مهم است، افزود: خرید هواپیما برای کشور اولویت اول نیست بلکه در بحث اقتصاد؛ معیشت مردم است که در اولویت اول قرار دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم در سفره‌های خودشان ضعف معیشت را لمس می‌کردند چرا که اقتصاد مقاومتی آن طور که مدنظر بود در دولت تدبیر و امید در کشور تحقق نیافت.

وی تأکید کرد: اکنون که پایان دولت یازدهم است، دولتمردان پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی ابراز کردند که ما کمیته اشتغال را تشکیل دادیم و باید منتظر ماند که دولت در طی مدت کوتاه چه تعداد شغل می‌تواند در کشور ایجاد کند.

سالک با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می‌کرد نباید یک واحد صنعتی در کشور تعطیل می‌شد، ادامه داد: در استان اصفهان بیش از 9 هزار واحد صنعتی داریم که 25 درصد از آن‌ها تعطیل هستند و 35 درصد دیگر از این واحدهای صنعتی زیر 30 درصد ظرفیت اسمی فعال هستند.

وی در رابطه با ورود قاچاق به کشور بیان کرد: برخی از مقامات کشور خبر دادند که 25 میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود اما وزیر اقتصاد مطرح کرد که این میزان به 15 میلیارد دلار کاهش یافته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: بر خلاف این آمار کاهش قاچاق از سوی وزیر اقتصاد، خبر داریم که میزان ورود قاچاق به کشور نزدیک به 30 میلیارد دلار شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به قاچاق پوشاک از سوی ترکیه اشاره کرد.

وی افزود: در دستگاه‌های دولتی مانند گمرک و حتی در وزارتخانه‌ها باندهایی حضور دارند که حاضر به تحقق یافتن اقتصاد مقاومتی نیستند چرا که واسطه‌گری و دلالی این مسائل برایشان بسیار مهم است.

سالک در ادامه خاطرنشان کرد: قطع دست واسطه‌گران قاچاق، کار دولت و دستگاه‌های امنیتی است اما شاهد هستیم که این دست‌ها در کشور قطع نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما برای کشورهایی امثال چین، ترکیه، کره و ... ایجاد شغل کرده اما کارخانه‌های خودمان را تعطیل می‌کنیم، این بحث بسیار مهم است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وزیر راه این صحبت را کردم که یک‌دهم از بودجه‌ای که برای فرانسه برای خرید هواپیما می‌گذارید را به هسا اختصاص دهید تا هواپیما برای کشور بسازند، چرا به جوانان ایرانی اطمینان ندارید؟ جوانان ایرانی در این زمینه بسیار قدرت دارند.

وی اضافه کرد: امیدواریم تا با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در 10 محور و تمرکز روی دو محور تولید و اشتغال، تحول عظیمی در ایران در سال 96 برای جامعه ایرانی داشته باشیم.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها