بیانیه انتقادی حزب اعتماد ملی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

حزب اعتماد ملی در بیانیه ای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشت و نسبت به برخی عملکرد ها انتقاد کرد.

بیانیه انتقادی حزب اعتماد ملی در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به گزارش خبر فوری ، در بخشی از این بیانیه آمده است: وفاداران نظام پیش از دیگران باید با نقدی بی‌رحمانه به آسیب‌شناسی انقلاب بپردازند و تایید اصل انقلاب به معنای تایید وضعیت موجود نیست.
نویسندگان این بیانیه معتقدند : در مردمسالاری دينی، ابتدا بايد «مردمسالاری» باشد تا صفت «دينی» آن را تعريف و معنا كند و هر تفسيری از دين كه نتواند با مردمسالاری سازگار باشد، قطعا نمی‌تواند مطلوب ما باشد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است : وقتي امام خمينی با افزودن لفظ «دموكراتيک» به جمهوری اسلامی مخالفت می‌كرد چنين اعتقاد داشت كه اسلام در ذات خودش دموكراتیک و مردمسالار است.

نویسندگان این بیانیه معتقدند : قرار نبود تفسيری از نظريه ولايت فقيه مبنای آموزش در نهادهای انقلابی و محافل دانشگاهی قرار گيرد كه نه ربطی به امام دارد و نه به مقام معظم رهبری و از سوي كسی تبليغ و ترويج می‌شود كه به عنوان یک فرد انقلابی مورد تاييد امام خمينی شناخته نمی‌شود

اعضای حزب اعتماد ملی معتقدند : نظارت استصوابی با نوع نگاه و تفسير خاص شورای نگهبان از آن، به مانع جدی انتخاب اصلح در جمهوری اسلامی تبديل شده است. در انتخابات مجلس اول، همه نامزدهای گروه‌های سياسی از حزب توده و چريک‌های فدایی گرفته تا نهضت آزادی و ديگران، تاييد صلاحيت شدند و نتيجه آن انتخابات، مجلسی شد كه به اعتراف دوست و دشمن، قوی‌ترين مجلس جمهوری اسلامی بود.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها