خبرفوری گزارش می‎دهد؛

گذری بر کارنامه سیاسی آیت‎الله هاشمی شاهرودی/ شیخ مورد اعتماد رهبری و محبوب احمدی‎نژاد

آیت‎الله هاشمی شاهرودی از جمله شخصیت‎های مقبول در بین تمامی جریانات سیاسی است.

گذری بر کارنامه سیاسی آیت‎الله هاشمی شاهرودی/ شیخ مورد اعتماد رهبری و محبوب احمدی‎نژاد

به گزارش خبر فوری انتشار خبر درگذشت آیت‎الله هاشمی شاهرودی از صبح امروز در بسیاری از رسانه‎ها و خبرگزاری‌ها بازتاب بسیاری را در پی داشت و این در حالی بود که با تکذیب این خبر از سوی رئیس تیم پزشکی وی و خانواده‌اش ماجرا به روال دیگری از سوی رسانه‎ها پیگیری شد و بیشتر خبرهای دنیای رسانه به وجوه شخصیتی و فعالیت‎های سیاسی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمى شاهرودى اختصاص پیدا کرد.

آیت‎الله هاشمی شاهرودی در سالهاى تحصیل و تدریس، فعالیت‌هاى سیاسى بسیارى را پدید آورده است در پى یورش مزدوران رژیم صدام به علما و اندیشمندان در سال ۱۹۷۴ میلادى، آیت‌الله العظمی هاشمى شاهرودى به زندان افتاد و شکنجه‌هاى فراوان بدنى و روحى را به جان خرید. او در پى تظاهرات مردم عراق پس از پیروزى انقلاب اسلامى ایران به رهبرى امام (ره)، بویژه در نجف، و در گرامیداشت این پیروزى، تحت پیگرد رژیم بعث قرار گرفت و به سفارش شهید صدر (ره) به وطن خود بازگشت تا وکالت عام شهید صدر و نمایندگى او را نزد امام خمینى (ره) بر عهده گیرد.

آیت الله هاشمى شاهرودى سال‌ها از اعضاى فقهاى شوراى نگهبان بود ودر این نهاد مقدس به خدمت اشتغال داشت تا اینکه با حکم مقام معظم رهبرى به ریاست قوه قضائیه منصوب شد. او در طول مسؤولیت خود در قوه قضائیه، خدمات بسیارى را انجام داد که توسعه قضایى، تسریع در رسیدگى به پرونده‌ها و ایجاد ارتباط مردمى از جمله آنهاست. پس از مسئولیت در قوه قضایه آیة الله هاشمی شاهرودی با شروع مجدد درس‌های فقه و اصول خود در شهر مقدس قم در کنار فعالیت‌های مؤثر سیاسی و استمرار خدمات شایان خود به نظام مقدس اسلامی، مسئولیت خطیر مرجعیت دینی را نیز بر عهده گرفت و بعد از آن نیز دوباره از سوی مقام معظم رهبری در مسند ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گفت.

آیت‎‎الله هاشمی در طول دوران کاری خود از جمله مسئولانی است که همواره حواشی کمی داشته است اما روابط حسنه وی با محمود احمدی‎نژاد رئیس‎جمهور دولت نهم و دهم از جمله رویکردهایی است که در دوره کاری وی ثبت شده است.

محمود احمدی‌نژاد، بلافاصله بعد از صدور حکم ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای او پیام تبریکی صادر کرد و به دیدن او رفت. این برخورد، در حالی که او تقریبا هیچ دوستی در حاکمیت ندارد کمی عجیب به نظر می‌رسد. این دوستی تا آنجا قوی است که برخی از احتمال وساطت او برای تایید صلاحیتش در هنگام انتخابات صحبت کردند هرچند که این خبر با اطلاعیه رسمی دفتر هاشمی شاهرودی تکذیب شد.

آیت‎الله هاشمی چهره بین الطرفینی است چهره‌ای که باعث شده کمتر از او اظهارنظری را بشنویم که یکی از دو گروه سیاسی کشور را آزرده کند. چهره‌ای که باعث شده حضورش بر هیات عالی حل اختلاف قوای سه گانه هم مورد قبول جناح‌های مختلفی باشد که در حاکمیت حضور دارند از این رو از مقبولیت بسیاری در بین جریانات سیاسی برخوردار است که کمتر چهره‎ سیاسی در کشورمان از این وجوه برخودار است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سیاوش
    0

    جوری زندگی کنیم که مردم از مردنمون خوشحال نشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها