خبرفوری گزارش می‌دهد

سیاست در «کما»؛ همه سیاستمدارانی که «کما» آن‌‎ها را به دنیای باقی فرستاد/ از واعظ طبسی تا مهدوی کنی

آیت الله هاشمی شاهرودی پس از یک دوره سخت بیماری، درگذشت. به این بهانه در گزارش زیر سعی داریم تا به معرفی چهره‌هایی بپردازیم که کما در مرگ و یا زندگی آن‌ها نقش اساسی داشت.

سیاست در «کما»؛ همه سیاستمدارانی که «کما» آن‌‎ها را به دنیای باقی فرستاد/ از واعظ طبسی تا مهدوی کنی

سرطان یا عارضه مغزی، اغما، استمرار در وضعیت بیهوشی و در نهایت خط ممتد و صافی که نشان می‌دهد سفر فرد در این دنیا به پایان رسیده است. در میان سیاستمداران ما کم نبودند افرادی که روزهای آخر زندگیشان اینگونه توصیف شده و اغمای طولانی در نهایت آن‌ها را به سرای باقی متصل کرده. کما اما همیشه علت مرگ نیست و گاهی حتی افراد بعد از اغما به هوش می‌آیند و به زندگی خود ادامه می‌دهند.

در این گزارش به تعدادی از مرگ و زندگی‌هایی که نقطه اشتراکشان اغما بوده اشاره می‌کنیم. آخرین آنها اما آیت الله هاشمی شاهرودی بود که ساعتی پیش پس از دوره ای طولانی از بیماری که به کما ختم شد، درگذشت.

چند روز کما، چند قدم تا مرگ

سال‌ها تولیت آستان قدس رضوی بود. مشهد با نام او گره خورده بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و نماینده ولی فقیه در خراسان.

آیت الله عباس واعظ طبسی اما روز جمعه 7 اسفندماه ساعاتی بعد از اینکه در انتخابات شرکت کرده بود، دچار عارضه مغزی و تنفسی شد او حدود یک هفته در کما به سر برد تا اینکه در نهایت در سن 80 سالگی دار فانی را وداع گفت.

اغما، ایست قلبی، مرگ

آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی، مرجع تقلید و رییس اسبق دیوان عالی کشور که سومین رییس قوه قضاییه کشور هم بود، در سن 90 سالگی دچار عارضه قلبی شد و 2 روز در حالت کما به سر برد. او سرانجام در 90 سالگی و در تاریخ 3 آذر سال 95 بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

5 ماه فاصله تا دنیای باقی

آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، رییس اسبق مجلس خبرگان نیز به همانگونه‌‌ای دار فانی را وداع گفت که در ابتدای گزارش شرح دادیم. رییس سابق دانشگاه امام صادق(ع) بدلیل عارضه قلبی به کما رفت و حدود 5 ماه هم در وضعیت اغما به سر برد و سرانجام در آبان 93 به سفر خود در این دنیا خاتمه داد.

کمایی بدون مرگ

اما در میان سیاستمداران ما، فردی است که ترور شد به کما رفت اما در نهایت زنده ماند. از سعید حجاریان حرف می‌زنیم. در ۲۲ اسفند ۱۳۷۸ ترور شد، اما زنده ماند. ماجرا از آنجایی است که یک دانشجو در جلوی شهرداری تهران و هنگام ورود حجاریان به ساختمان شورای شهر او را مورد اصابت گلوله قرار داد. حجاریان پس انتقال به بیمارستان مدتی در کما به سر برد اما توانست زنده بماند. اما این ترور وی را از لحاظ جسمانی بسیار ضعیف کرد.

منبع: خبر فوری

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • عادل علیزاده
    0

    این چه مقایسه بی ربطی بود و اینکه مفسدی مثل حجاریان که از قضا جزو افراد مسئله دار با نظام هست رو چرا با مراجع و بزرگان نظام اون هم به این شکل قیاس کردید

  • سادات
    0

    منظور و هدفتان از مطرح کردن مرگ پس از کمای برخی از شخصیت ها چه بوده؟ اگر می خواهید مردم در جریان قرار بگیرند که مردم خودشان اطلاع دارند! لطفا هدف اصلی تان را بنویسید...!!!

  • عبدالله 2
    0

    باسلام، فعلاکه کل جامعه ودولت به کما رفته ، این گزارش چه خاصیتی داشت؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ثريا
    0

    دلشان به دنيا بوده ولي اجل نمي گذارد زنده بمانند

  • حاميات
    0

    منظورشان اين است كه اقاين ظلم كرده اند يا نه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها