پیشنهاد بازنشستگی پیش از موعد بانوان در قانون خدمات کشوری بررسی می‌شود

پیشنهاد بازنشستگی پیش از موعد بانوان در قانون خدمات کشوری بررسی می‌شود

شهیندخت مولاوردی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح پیشنهادی مجلس برای بازنشستگی پیش از موعد زنان اظهار داشت: این طرح توسط مجلس در برنامه ششم توسعه گنجانده شده بود که پس از ایراد شورای نگهبان در مجلس نیز رد شد.

وی با اشاره به اینکه این‌گونه مصوبات باید در قانون مدیریت خدمات کشوری مطرح شود، ابراز کرد: دوره آزمایشی این قانون به اتمام رسیده و اصلاح و دائمی کردن آن در دستور کار دولت قرار دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه جای این طرح در قانون پنج ساله توسعه کشور نبوده است، تصریح کرد: پیشنهادی مشابه طرح بازنشستگی پیش از موعد بانوان در قانون مدیریت خدمات کشوری در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه دوره پنج ساله اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری به اتمام رسیده است، بیان کرد: پیشنهادات دولت نهایی شده و به زودی این قانون دائمی می‌شود.

مولاوردی مشارکت اقتصادی بانوان را متأثر از وضعیت اقتصادی، معیشت و بیکاری در جامعه خواند و گفت: زنان در این زمینه فاصله زیادی با مردان و جوانان جویای کار دارند.

وی نرخ مشارکت اقتصادی در سال گذشته را یک درصد عنوان کرد و افزود: اکنون این رقم به 13.3 درصد رسیده است که امیدواریم با گشایش اقتصادی در دوره پسابرجام و تدابیر دولت برای خروج از رکود شاهد رونق اقتصادی و افزایش این نرخ در سالهای آتی باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد ازدواج‌های دختران زیر سنین قانونی ابراز کرد: آمار منتشر شده در بخش ازدواج‌های زیر سنین قانونی در کشور نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به عدم ثبت برخی از ازدواج‌ها زیر سنین قانونی آمار دقیقی از این موارد در دست نیست، تصریح کرد: حداقل سن ازدواج برای دختران 13 سال و برای پسران 15 سال تمام شمسی است.

ملاوردی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار منتشر شده، مجلس طرحی را برای ممنوعیت ازدواج‌ها زیر سنین قانونی در دست بررسی دارد که ما نیز به عنوان مشاور یا مشارکت در این طرح با آنها همکاری می‌کنیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • منیره
    0

    باسلام خانم مولاوردی عزیز از ابتدا تاکنون قانون مدیریت خدمات کشوری درخصوص بازنشستگی بانوان در سازمان ما پیاده نشده متاسفانه سازمان ،گردن تامین اجتماعی میاندازه وبرعکس .ما دیگه به ستوه آمدیم. درضمن با قانون فعلی بازنشستگی تبعیض آمیز ،یک خانم ویک آقا هم سن وهم سابقه آقا بدلیل آوردن دوسال خدمت سربازی دو سال زودتر بازنشست میشود.!!!حال خود قضاوت کنید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها