واکنش علی ربیعی به بیانیه اخیر احمدی‌نژاد: نگاه شما قجری است، نگاه روحانی عقلانی

واکنش علی ربیعی به بیانیه اخیر احمدی‌نژاد: نگاه شما قجری است، نگاه روحانی عقلانی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سنتم هیچگاه سیاسی نبوده است، گفت: نگاه قجری به خزانه نداریم.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در جشنواره نیکوکارآفرین که در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد با بیان اینکه وقتی کودکان از تحصیل باز می‌مانند زندگی سختی خواهند داشت، تصریح کرد: در این چرخه کودک توانمند نمی‌شود و نمی‌تواند شغل مناسبی به دست بیاورد و دچار آسیب می‌شود. این چرخه، افراد را در جوامع در معرض تهدید قرار می‌دهد.

وی افزود: امروز شخصی اظهارنظرهایی کرده بود، در حالی که باید بگویم سنتم هیچ‌گاه سیاسی نبوده است و بالاترین کنش سیاسی‌مان این بوده است که مردم راضی باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نگاه قجری به خزانه نداریم، گفت: بیش از ٧٠٠ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی در دولت قبل به دست آمد اما شغلی ایجاد نشد. دولت روحانی دولت ساکت و کم‌صدایی است. قرار نیست شروع کنیم و اطلاعیه بدهیم که اینها قجری به خزانه نگاه می‌کنند. کسی که سازمان برنامه را منحل می‌کند قجری نگاه می‌کند یا ما؟ هر چند ما مدعی نیستیم آبادانی ایجاد کردیم و باید خیلی کار کنیم.

ربیعی اظهار کرد: در سال ۹۱ روند تغییر نرخ بیکاری مشخص است. فقط ۱۰۰ هزار شغل در غرب و شرق تهران ایجاد کردیم. دوره شما در دولت قبل ۶۷ درصد بازنشسته‌ها حقوقشان از نرخ تورم پایین افتاد و برای جبران آن، دولت یازدهم در سال اول ۳۱ درصد، در سال دوم ۲۰.۷ و در سال سوم ۱۵.۶ درصد حقوق را افزایش داد.

ربیعی خطاب به منتقدان ادامه داد: قدرت خرید مردم در دوران شما در دولت قبل نابود شد. آن تورم اگر ادامه می‌یافت معلوم نبود شاخص‌های ما کجا بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در تامین اجتماعی با ۴۰۰۰ میلیارد تومان بدهی در سال ۸۴ روبه‌رو بودیم که در ابتدای دولت به ۶۰ هزار میلیارد تومان رسید و حالا نمی‌شود آن را کنترل کرد، گفت: در چنین وضعیتی بودیم. چه کسانی شب انتخابات دستمزدها را بدون هیچ عقبه‌ای افزایش دادند؟ در این فرصت، در مورد حملات به دولت در صدد پاسخگویی نبودم و فکر می‌کردم وزارتخانه‌ام به دور از حاشیه باید امور اقشار پایین را پیش ببرد اما بدیهیات را نمی‌توان پنهان کرد.

وی افزود: امروز ۲۹ هزار و ۴۰۱ واحد تولیدی بررسی شدند و ما فکر می‌کنیم به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌ایم.

ربیعی به ایجاد پایگاه اطلاعاتی رفاهی اشاره کرد و گفت: متوجه شدیم ۱۲۵ هزار کودک به مدرسه نمی‌روند. اطلاعات اینها را از هدفمندی گرفتیم و با والدینشان تماس گرفتیم که علت نرفتن کودکشان را به مدرسه جویا شویم. خوشحال بودند که کسی از دولت با آنها تماس گرفته است. در سیستان و بلوچستان ۲۵ هزار کودک داشتیم که به مدرسه نمی‌رفتند. ما در تلاشیم با همکاری خیران و سایر نهادها این مشکلات را رفع کنیم.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • احمد
    0

    این 700 هزار میلیارد که هی تو بوق و کرنا میکنید که چه شد و چه شد ، اولا 150 میلیارد دلار آن را که طلب کار شدند و شما گرفتید، دوما مبلغی از آن هزینه استخراج واردات نفت است، سوما این همه پروژه های راه و کارخانه و مدارس و بیمارستان ها و ورزشگاهها و غیره ساخته شد، که بابت آنها فکر کنم پول داده شده است ، چهارما و مهمتر از همه مسکن مهر را که ساختند ، هزینه ای که کردند را الان دارید شما قسط آنها را میگیرید، باز بگویم یا بس است!!!!؟؟؟

  • Mahdei
    0

    باید عرض کنم که جناب آقای ربیعی با حرف هیچ چیزی ثابت نمیشود شما و دولت تدبیر هرچقدر قسم بخورد که قدرت خرید مردم نسبت به قبل بیشتر شده و تورم مهار شده این در باور مردم نمیگنجد چون اینه در سفره مردم که بقول دولت مردان خودتان کوچک تر شده دیده نمی شود نه کاهش تورم ونه قدرت خرید بیشتر چرا بخاطر دو روز دنیا انقدر از مردم دور شده اید و اسیر پست و مقام که واقعیت های جامعه را پنهان میکنید مردم ما خوشبختانه مردم فهیمی هستند که کاملا بر عملکرد شما اشراف دارند جناب ربیعی باید کمی به کوچه و خیابان بیایند و بین مردم باشند تا واقعیت ها را لمس کنند این شغل هایی که شما ایجاد کرده اید کجاست که دائم برخ مردم میکشید پس چر شغل هایی که بدلیل تعطیلی کارخانجات فعال کشور کارکنانش از دست دادند را بحساب نمی اورید و حاصل مشاغل ایجاد شده با بیکار شده ها را اعلام نمیکنید وزارت کار که زیر نظر خودتان است امار مراجعن جویای کار و یا بیکار شده هم در اختیار آقای ربیعی کمی چشمان خود را بمالید تا از خواب غفلتی که دولت تدبیر گرفتار آن شده بیدار شویدارائه امار غلط به مردم وجهه ای کسب نخواهد کرد

  • احمد
    0

    احمدي نژاد را منصفانه نقد كنيم: 1- احمدي نژاد قاطع و محكم بود حتي با نزديكان خود ازجمله وزير اطلاعات و وزير امور خارجه اش. 2- فرستادن موجود زنده به دنيا اين پيام را داد كه ايران به فن آوري هدايت موشكهاي بالستيك دست يافته و رهبر معظم انقلاب هم فرمودند :«زمان بزن در رو تمام شده است».اين يعني اگر همانند عراق 44 كشور عليه ايران متحد شوند حتي استراليا و كانادا هم در تير رس موشكهاي ايران است. 3-احمدي نژاد بازاري نبود و عده ايي تلاش كردند با بر هم زدن بازار مردم را به ايشان بد بين كنند اما همه ميدانند كار چه كساني بود و چه كساني براي تحريمهاي بيشتر به دشمن گرا مي دادند. 4-احمدي نژاد هيچ قرارداد ننگيني همانند كرسنت نبست 5- احمدي نژاد تا دورترين روستاهاي كشور سركشي كرد و از نزديك مشكلات را ديد و معتقد به توزيع عادلانه منابع و امكانات بود. 6- احمدي نژاد يادگار ماندگار مسكن مهر را براي محرومين واقعي كليد زد و بسياري از آنها را صاحب مسكن كرد. 7-احمدي نژاد در انهدام مافياي شركتهاي پيمانكاري تامين نيرو نقش ارزنده ايي داشت.اما پس از او دوباره در حال احيا شدن است. 8-احمدي نژاد به هيچ دولتي باج نداد به همين دليل آنها رابطه ي خوبي همانند مصدق با ايشان هم نداشتند. احمدي نژاد توسعه شبكه ملي اطلاعات ،ساخت بنزين و كشتي سازي را در جهت جلوگيري از افتادن كشور در تله قدرتهاي غربي به پيش برد. و موفق هم شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها