فعالیت ۲۴۰۰ نفر از اهل تسنن در شوراهای حل و اختلاف کشور

حجت الاسلام احمدی‌میانجی با بیان این مطلب که ۲۴۰۰ نفر از اهل تسنن در شورای حل و اختلاف مشغول به کار هستند، بیان کرد: شورای حل اختلاف زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و سایر ادیان نیز در کشور داریم.

فعالیت ۲۴۰۰ نفر از اهل تسنن در شوراهای حل و اختلاف کشور

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با اعلام این موضوع که ۳۳ درصد پرونده‌های کشوری که به شورای حل و اختلاف ارجاع داده می‌شوند منجر به صلح و سازش می شوند، ادامه داد: در برخی از مناطق کشور حتی ۹۸ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می شوند، اما در برخی استان‌ها مانند اصفهان صلح و سازش بسیار کم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین "محمدمهدی احمدی‌میانجی" صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: شورای حل اختلاف فراز و نشیب‌های زیادی داشته و خوشبختانه امروز عملکرد این شورا مورد قبول ریاست قوه قضائیه و دیگر مسئولین نظام، قوه و مردم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ سه میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده در شورا مختومه شد که از این تعداد ۱۳۰ هزار مورد آنها مورد اعتراض مجدد قرار گرفته و به دادگستری ارجاع شد و سایر آرای این شورای مورد قبول واقع شدند.

رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور با بیان این مطلب که اکثریت شاکیانی که به شورای حل اختلاف مراجعه می‌کنند، رای این شوراها را قبول دارند، تصریح کرد: شاکله اصلی شورای حل اختلاف، براساس صلح و سازش است و سعی و تلاش ما این است که پرونده‌ها به صلح سازش منجر شوند.

وی با اعلام این موضوع که ۳۳ درصد پرونده‌های کشوری که به شورای حل و اختلاف ارجاع داده می‌شوند منجر به صلح و سازش می‌شوند، ادامه داد: در برخی از مناطق کشور حتی ۹۸ درصد پرونده‌ها منجر به صلح و سازش می‌شوند، اما در برخی استان‌ها مانند اصفهان صلح و سازش بسیار کم است.

حجت الاسلام احمدی‌میانجی با بیان این مطلب که ۲۴۰۰ نفر از اهل تسنن در شورای حل و اختلاف مشغول به کار هستند، بیان کرد: شورای حل اختلاف زرتشتیان، یهودیان، مسیحیان و سایر ادیان نیز در کشور داریم.

وی نامناسب بودن پاداش به اعضای شورای حل اختلاف را یکی از مشکلات برشمرد و عنوان کرد: ۳۴ هزار نفر در شوراهای اختلاف کشور مشغول به کار هستند که ۱۲ هزار نفر آنها از جوانان هستند.

معاون قوه قضاییه اظهار کرد: در سال گذشته این شورا حدود ۳۰۰ میلیارد تومان و در پنج ماهه اول سال جاری در حدود ۱۲۵ میلیارد تومان درآمد داشته‌ایم که فقط ۲۰ میلیارد تومان آن به ما داده شده است.

وی از تلاش‌های مجاهدانه اعضای شورای حل اختلاف و نیت خیر آنها سخن به میان آورد و بیان کرد: در سال گذشته در گنبد یکی از اعضای شورای حل اختلاف ۴۰۰ زندانی مالی را با هزینه خود آزاد کرد.

رییس شورای حل اختلاف کشور خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر توسط شوراهای حل اختلاف از زندان آزاد شدند و خوشبختانه در زندان‌های کشور شورای حل اختلاف ایجاد شده است که گزارش های خیلی خوبی در این خصوص داریم.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها