ماجرای ملک واگذار شده به همسر کروبی در شمال تهران چیست؟

چندی پیش سندی از ستاد فرمان امام در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از واگذاری ملکی در شمال تهران به صورت اقساط به نام موسسه ایراندخت با مسئولیت همسر مهدی کروبی داشت.

ماجرای ملک واگذار شده به همسر کروبی در شمال تهران چیست؟

سندی که حکایت از این داشت ملکی به متراژ بیش از هزار متر به ازای 390 میلیون تومان به موسسه ایران دخت به مدیر مسئولی فاطمه کروبی در سال 1382 واگذار شده است.

نکته قابل تامل در این سند که از ستاد فرمان امام توسط کانال تلگرامی پاتک در فضای مجازی منتشر شده است وجود شرایط خاص پرداخت بابت خرید این ملک می باشد.

بنا به اطلاعات این سند زمینی به مساحت بیش از هزار متر در شمال تهران واقع در خیابان ملاصدرا - خیابان شیراز جنوبی به قیمت 390 میلیون تومان به موسسه ایران دخت واگذار شده است.

طبق سند زیر این ملک که به موسسه ایران دخت واگذار شده و 390 میلیون تومان قیمت داشت و می بایست این موسسه با پیش پرداخت طی یک فقره چک بین بانکی به مبلغ 136 میلیون و پانصد هزار تومان و الباقی را طی 30 ماه به صورت اقساط مساوی پرداخت کنند.

قابل ذکر است این نامه در تاریخ 17 فروردین 1382 تنظیم و ارسال شده است.

هفته‌نامه ایران دخت

ایران‌دخت هفته‌نامه خبری - تحلیلی بود که بین سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ در تهران منتشر می‌شد. این هفته‌نامه به دستور هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد.

فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی دبیر کل مجمع اسلامی بانوان، عضو حزب اعتماد ملی و مدیرمسئول هفته‌نامه ایران‌دخت است. وی سابقه نمایندگی دوره پنجم مجلس شورای اسلامی و ریاست بیمارستان خاتم‌الانبیا را دارد.

این هفته‌نامه را گروهی از روزنامه‌نگاران اصلاح طلب که در مجله شهروند امروز فعالیت می‌کردند، منتشر کردند. به همین دلیل خط مشی ایران‌دخت شباهت و نزدیکی بسیاری با سیاست‌های آن مجله داشت.

محمد قوچانی در اولین شماره ایران‌دخت ضمن تأکید بر مفهوم مدرنیته، می‌نویسد: «ایران‌دخت می‌خواهد تجربه‌ای تازه از پیوند همه اجزای زندگی مدرن باشد.»

هیأت نظارت بر مطبوعات ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ پروانه مجله ایران‌دخت را به دلیل فقدان «پای بندی و التزام عملی به قانون اساسی» لغو کرد.

اغلب دبیران و خبرنگاران این مجله با هفته‌نامه شهروند امروز یکی بودند. از دبیران این مجلسه می توان از اکبر منتجبی، سرگه بارسقیان، رضا خجسته رحیمی، حسین یاغچی، مریم شبانی، هادی خسروشاهین، محمد طاهری، فرید مدرسی، محمد رهبر، مریم باقی، مهدی یزدانی خرم، کاوه فیض اللهی، محسن آزرم، کاوه شجاعی، پوریا عالمی و مجید رئوفی نام برد و از خبرنگاران این مجله می توان به احسان ابطحی، علی ملیحی، فرزانه آئینی، علیرضا غلامی، گلاویژ نادری، کریم نیکونظر، آرش نصیری، نوید غضنفری، رضا طهماسبی، ابوذر باقی، فرزانه سالمی، کیوان فیض اللهی، دلارام عظیمی و امیلی امرائی اشاره کرد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • حامد
    0

    خوب الان که چی ؟منظورتون از این خبر چی بود؟ما که نفهمیدیم

  • محمدباقراقاتبار
    0

    جانبازی هستم که ازفقررنج میبرم درحالیکه اقایان واقازادههابا اموال دولتی دارن تو کشورهای خارجی وداخل کشور حیف و میل مکنند این حالست که حتی بخدا قسم اگرکسی باشد توکشورکه خداراقبول داشته باشد نمی توانم حتی تو ماه رمصان یک گیلو گوشت برای بچه هام بخرم انوقت همینها دم از اسلام قران می زنند

  • ریما
    0

    دزد اگه دزدی کنه، فقط مالِ آدمُ میبره. ولی آدمی که تظاهر به دین میکنه، اگه چیزی‌رو بِبَره، روح اعتماد مردم به دین و تدین‌رو هم با خودش میبره. ازین دست اتفاقات تو کشور زیاد افتاده و میوفته ولی اگه نظارتی بود شاید این اتفاقات خیلی خیلی کمتر بود. این مشکلاتم بخاطر این هست که ما مردم بیخیال شدیم و در قالب کمپین‌های تخصصی و مردمی، از مسئولین، ارزش‌های فراموش‌شده‌مونُ درخواست نمیکنیم. اینکه میگم کمپین، منظورم تو خیابون ریختنُ سروصدا کردنُ اغتشاش و اینا نیست. باید یاد بگیریم مطالبات به حق و ارزش‌های فراموش شده‌مونُ به صورت صحیح و درست از دولت و مجلس و قوه‌ی قضائیه بخوایم و بگیریم. وگرنه کسی برامون کاری نمیکنه. دقت کنید میبینید که مجلس طرح‌های اصلی‌رو مثلا اعاده‌ی اموال نامشروع مسئولین‌رو... کنار گذاشته و روی چیزای دیگه‌ای کار میکنه که اهمیتشون کمتره یا اصلا برای کشور ضرر داره. در صورتیکه مجلس باید نماینده‌ی ما مردم باشه، نه نماینده‌ی کشورهای خارجی درایران و نه دولت بی‌کفایت خودمون. مثلا میان برای خودشون، قرعه‌کشی میکنن که چند نفر بروند روسیه و بازی فوتبالُ تماشا کنن.... یا تصویب میکنن که دولت باید مثلا از فوتبال حمایت کنه... یکی نیست بهشون بگه، برادر من، تو باید دنبال مهمترین‌ها باشی نه دنبال چیزایی که خیلی مهم نیست! کسی ازشون چیزی نمیخواد اینام هر کاری که دلشون خواست انجام میدن. طبیعی هست که وضع به این شکل دربیاد. حتی دیگه به حرف رهبری هم گوش نمیدن.چرا باید از رهبر بترسن وقتی همه‌ی ارکان دولت و مجلس و... دست خودشونه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها