نماینده پیشین ولی فقیه در وزارت دفاع با اشاره به عروسی دختر شمخانی در هتل گرانقیمت:

چرا باید مشاور بالاترین فرد کشور مجلس عروسی دختر خود را در هتل کذائی برگزار کند؟!

برای مردم قابل پذیرش نیست وقتی چندین دهک تا پایان عمر امکان تهیه مسکن ندارند، بیش از شصت میلیون نفر یارانه بگیر هستند، مشکلات اقتصادی از جمله پاشنه آشیل‌های نظام است، سن ازدواج بالا رفته است و ده ها مشکل و آسیب، ذهن مردم را مشغول کرده است مشاور بالاترین فرد کشور مجلس عروسی دخترش را در هتل کذائی برگزار کند.

چرا باید مشاور بالاترین فرد کشور مجلس عروسی دختر خود را در هتل کذائی برگزار کند؟!

حجت الاسلام یدالله حبیبی نماینده پیشین ولی فقیه در وزارت دفاع در یادداشتی به عملکرد و رفتار دبیر  پیشین شورای عالی امنیت ملی انتقاد کرد و نوشت: امیر دریابان علی شمخانی از بقیة‌السلف سپاهیان و مجاهدان و امتحان داده‌های جبهه و جنگ است و کارنامه پرباری از جهاد و خدمت در بخش‌های اجرایی و راهبردی نظام دارد.

شجاعت در میدان، شهامت در بیان، ذهن تحلیل‌گر، صداقت و گریز از نمودها و تأکید بر بودها یعنی بی‌نقش وتکلف، نگاه جامع به مسائل، رفیق نواز، خطرپذیر، سعه صدر در مدیریت، تحمل پذیر، مدیرپرور، مسجدساز و مسجد دوست و... از خصوصیاتی هستند که من از او سراغ دارم وامیدوارم امروز که بعنوان یک کهنه سربازومشحون از تجارب است این خصوصیات فرایند ومراحل کمال وتمام خودش را طی کرده باشد.

شاید در ذهن کثیری از مردم او همچنان رزمنده بسیجی، سپاهی و امیر باشد وشناختی از سایر فعالیتهای او نداشته باشند وخاطره فرماندهی نیروی زمینی سپاه وحضور در نیروی دریائی ارتش و وزارت دفاع را در ذهن خود مجسم کنند.و کسانی او را بواسطه مسئولیتهای ستادی خارج از نیروهای مسلح بشناسند ولی امروز جمع کثیری از مردم بواسطه فضای مجازی آقای شمخانی را در جبهه اقتصادی می‌شناسند اگرچه حضور او همانند تعداد قابل توجهی از صاحب منصبان ارشد نظام در بخش اقتصادی در سایه است و فرزندان وخویشان حضور مستقیم آنان را غیر ضرور نموده است.

این از آثار عصر اطلاعات وانفجار اطلاعات است که کره زمین را به مثابه یک خانه با دوربین مدار بسته، تصویر نگاری می‌کند و لحظاتی بعد به نمایش میگذارد که در نوع خود بسی مطلوب است اگرچه بدور از آسیب و تهدید نیست.

آقای شمخانی از جمله افرادی است که حضور خود و فرزندان جبهه وجنگ را در فعالیت‌های اقتصادی ضروری، شرعی و یک عمل انقلابی می‌داند یعنی اینکه کشورگرفتارجنگ اقصادی و تحریم‌های ظالمانه است (صغرای قضیه) وکسانی توانائی و شایستگی حضور در این جبهه را دارند که امتحان داده و کشور را از جنگ تحمیلی نجات داده‌اند و به نظام و انقلاب باور دارند نظیر ما (کبرای قضیه) پس ما نسبت به حضور در این جبهه وظیفه داریم (نتیجه). بنابراین حضور در جبهه اقصادی نه تنها مذموم نیست بلکه ممدوح ومشکور است چراکه با همه وجود درک میکنیم مشکلات اقتصادی وتحریمها چه بلائی برسر مردم آورده است و فقر بر گروه‌های زیادی از مردم چنان مجسم نموده است که خوف فتنه کفر وعصیان می‌رود پس آقای شمخانی و پسران وامثالهم کار بزرگی انجام داده و می‌دهند وبجای سرزنش باید مشکور باشند.

اما و صد اما که خود آقای شمخانی زیرک نیز می‌داند چرا بازتاب اجتماعی عمل مجاهدانه آنها گونه‌ای دیگر است، چرا مردم بجای تشکر باید سرزنش کنند ودر هر محفل ومجلس باید صحبت ایشان و فرزندان وی و سایرین باشد؟

حقیقت این است که مردم اولا در جریان درست اطلاعات و اطلاع‌رسانی نیستند وتاکنون ندیده ونشنیده‌اند فعالان اقتصادی کلان، گزارشی از نقطه آغاز وفراز و فرود خود را به مردم ارائه دهند ومدیریت در ابهام وانتظار اینجا هم اثر بد خود را گذاشته است واز طرفی برای مردم قابل قبول نیست به هر دلیل مسئولین وفرزندانشان فعالیتهای اقتصادی بکنند.

شاید مفروضشان این است که بدون رانت محال است به این سطح از ثروت برسند. پس راهکار چیست؟ راهکار این است که بین دو کار یکی را قبول کنند حضور در ساختار نظام بدون فعالیت اقتصادی ویا حضور در بازار وبخش خصوصی و بدون داشتن مسئولیت. شاهد زنده این مقوله رفتار و آداب مقام معظم رهبری است. مگر ما مدعی اطاعت از او نیستیم‌! حوزه اطاعت شامل قول، فعل و تقریر رهبری است و از این حیث حجت را بر همه تمام کرده است.

من به برادر عزیز شمخانی عرض میکنم فعالیت اقتصادی الزامات والتزامات خود را دارد چون خود را اولی از دیگران به نصیحت میدانم به ایشان و همردیفان ایشان درکشوری ولشکری توصیه می‌کنم تکلیف خود را از حیث فعالیت اقتصادی روشن کنید وافکارعمومی را با اصلاح امور اقناع کنید.

برای مردم قابل پذیرش نیست وقتی چندین دهک تا پایان عمر امکان تهیه مسکن ندارند، بیش از شصت میلیون نفر یارانه بگیر هستند، مشکلات اقتصادی از جمله پاشنه آشیل‌های نظام است، سن ازدواج بالا رفته است وده ها مشکل وآسیب ذهن مردم را مشغول کرده است مشاور بالاترین فرد کشور مجلس عروسی خود را در هتل کذائی برگزار کند و ما را در پاسخگوئی به این مقولات ناگزیر به نوشتن این نصیحت نامه بکند.

اگر این مجالس را ثروتمندان بخش خصوصی برگزار کنند که می‌کنند مگر اشکالی دارد؟ مهمترین پشتوانه ما در حدوث وبقاء انقلاب اسلامی، مردم بوده و هستند واین توصیه امام خمینی(ره) نیز هست، پس هوای مردم را داشته باشیم. امیدوارم برادر عزیزم علی شمخانی از نصیحت دوست خود نرنجد و این نوشته را تذکری بداند که دلسوزانه تقدیم او می‌شود

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 66
  • ناشناس
    4

    این فقط یکی از هزاران مورد هست که نمایان شده همه سر تا پا یک کرباس هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      وقتی گشنه هایی که تقوا و ساده زیستی را تبلیغ می کنن بر مسند قدرت می نشیند انتظاری جز این نیست!

  • ناشناس
    53

    زندگی شخصی دیگران سرک نکشید که کجا برگزار کرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خاک تو سرت کنم احمق

    • محمد
      0

      درسته زندگی شخصی کسی به هیچکس مربوط نیست ، اما تا زمانی که طرف برای اون زندگی شخصیش داره خون شهدا رو پایمال می کنه ، انقلاب و لکه دار میکنه ، از سفره انقلاب از جیب مردم مظلوم برمیداره مهمونی مجلل و زندگی مجلل می کنه ،آقازاده هاشون با رانت فساد می کنند، واقعا مردم انقلاب کردن اینها رو ببینند .

  • یه هموطن
    3

    متن و نصیحت نامه ی زیبایی بود ولی گوش شنوایی متاسفانه نیست و در روی همان پاشنه میچرخد.
    بین مسئولین و سیاستمداران چشم تو هم چشمی هستش و فرزندان و خانواده ها و نزدیکاشون فقط فکر ثروت اندوزی و کسب قدرت و رانت هستن.
    امام زمان زودتر بیا که این انقلاب فقط برای مسئولین نون و آب داشت.

  • ناشناس
    30

    چون زمان حنگ زحمت کشیده!!!!

  • بهرام
    1

    اولاً شما بگید چرا تحریم ؟ یکی از کسانی که آرزو دارند کشور همیشه تحریم باشد امثال خود ایشان هستند ...در ثانی اینهمه رزمنده و ایثارگر دوران جنگ که با حقوق حداقلی گذران زندگی می کنند و فعالیتهای اقتصادی شامل عده ای قلیل شده است ... ثالثا در همه دوران تاریخ همه سربازان و مردم عادی از این کشور دفاع کرده و خیلی ها جانشان را از دست داده اند آیا تا ابد و دهر باید سهم خواه باشند

  • ناشناس
    32

    درسنت اعراب خوزستان صفرتاصدهزینه های مراسم ازدواج توسط خانواده دامادانجام میپذیردوخانواده عروس هیچگونه تعهدی دراینخصوص ندارداولا
    شماوامثال شمابجای متهم کردن دیگران به افعالی مثلاخارج ازضوابط معمول،درعملکردخودبنگریدوببینیدخودباکارهایتان چه برسرجامعه ایرانی آورده اید(قوانفسکم واهلیکم نارا)ثانیا
    بنظرمیرسدباتوجه به سمت قبلی نویسنده دروزارت دفاع ووزارت دفاع آقای شمخانی ونوشتارارتباطی وجودداردثالثا

  • سید عزیز
    4

    حاج آقا . آدرس اشتباهی منجر به طی مسیر اشتباهی میشود .مشکل خریدن سیسمونی فلان مسئول از خارج و گرفتن عروسی دختر یا پسر فلان وزیر یا وکیل در یک هتل شیک و مجلل نیست هرکسی حق دارد از درآمد خود هرجور که میخواهد استفاده کند و لذت ببرد مشکل از آنجا پیدا میشود که مثلا این وزرا و وکلا که حقوق میگیرند تا با تصویب قوانین خوب و اجرای درست آن قوانین موجب پیشرفت کشور خوشحالی و منفعت ملت شوند و چون متاسفانه این اتفاق نمی افتد حتی حقوقی رو که میگیرند دارای مسئله است چه برسد به اینکه جلوی چشم ملتی که در بحران اقتصادیست و مدام از طرف شماها توصیه میشود به صبر و مقاومت از این رفتارهای زجر آور انجام دهند .

  • ناشناس
    4

    چرا ندا ره؟! ایشون و آقازاده ها شون، سهم شون
    از سفره انقلاب روبرداشتن، کار بدی که نکردن بابا!!🙄🤔😳😞

    نظرات شما -
    • محمد
      3

      لطفا خواهشا عزیزان خبر فوری اگر اجازه دارند لیست بزرگان دینی و انقلابی و کشوری رو که خود و خویشاوندانش رانت بزرگ اقتصادی نگرفته اند اعلام بفرمایند ببینیم اصلا کسی داریم؟؟؟؟؟؟

  • قمصری
    2

    اقتصاد مقاومتی برای ملت مظلوم هست .خدایا خودت به این ملت مظلوم رحم کن

  • همشهری
    3

    خوب بانک با درخواست وام ازدواج میلیاردیش موافقت کرده . مقصر بانک هست . شما پرتقال فروش پیدا کنید.خخخخخخ

  • ناشناس
    1

    یک نامه ای ایشون داره در اوایل جنگ به مسئولین
    پیشنهاد می کنم اهالی تحقیق و تتبع حتما مطالعه کنن
    ببینین فراز و فرود یک انسان از کجا تا بکجاست

  • ناشناس
    9

    یه دولتی رده بالایی
    خوب کرده

  • چای دبش باغ ازگل
    8

    ایشون که باغ به نامش نیست اختلاس هم نکرده

  • ناشناس
    1

    تو هم تعظیم کرده حرف میزنی

  • ناشناس
    1

    همه.روازجیب بدبخت بیچاره هاامیدوارم روزخوش نبینندمسولین که به مردم خیانت میکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      بدبخت و بی چاره کجا پول داشته که کسی دیگه برداره خودت گفتی بدبخت و بی چاره اگه داشت بدبخت و بی چاره نبود چرت گفتی

  • ایمان
    1

    دوستان این کارها بین سران کشور
    یک کار عادی حساب میشه...
    منتها اکثر اوقات نمیذارن رسانه ای بشه..
    ایندفعه احتمالا میخوان ما را با این موضوع سرگرم کنن..
    تا چیزای مهمتر غافل بشیم

  • باران آذری
    0

    خدمت ب خلق الله ؟
    پس چی شد؟!!!
    هیچ یک از حاکمان نباید این ولخرجی بکنن در حالی که حتی یک نفر تو مملکت این امکانات نداره !

    چ برسه ب مملکت ما که دختران زیادی هس ک کمترین امکانات و ندارن مانند
    من دختر مجرد دهه شصتی ازدواج ب کنار
    شغل مناسب ندارم
    منزل ندارم
    خودرو ندارم
    ....
    ولی بله دوستانی دارم که با بند همه اینا دارند ب برکت این امکانات هم ازدواج کردن

  • حمید
    0

    سلام چیزی که پیدا هست روی مبل ورق طلا نشسته دم از گرسنگی میزنه شاید اشتباه میکنیم

  • ******
    1

    این آدما تو زندگیشون فرازی نداشتن فقط میشود صفت به قهقرا رفتن را برایشان زد . فقط در زمان اشتباهی پست اشتباهی گرفتند و این شد که نباید

  • محبوبه
    0

    آقا من پیشنهاد میکنم یک بار برای همیشه هر کی هر قدمی برای انقلاب برداشته سهمش رو بدید بره!!
    همه جای دنیا همینه دیگه!
    سهم اینا چرا تمومی نداره!!؟
    آقا نمیخواد تمدن اسلامی تشکیل بدید!!
    مرحمت فرموده ما را مس کنید!

  • ناشناس
    1

    مملکت داری با احساسات اداره نمیشه همین آقا رو یک شبه درجه دریابانی بهش دادن بدون هیچ قاعده و قانونی وقتی ظرفیت نباشد سرزیز می کند. می شود همینی که می بینیم

  • ایران من
    0

    اینم از نماینده .....

    می گویید ک حضور او و فرزندان او در جبهه اقتصادی جای تشکر دارد؟

    اگر اینها کار اقتصادی بلد بودند ک این وضع این روزهای کشور نبود...

    چرا این فرصت رو به اقتصاددانان و تحصیلکردگان اقتصادی سپرده نمیشه..‌

    دست از این دروغ ها بردارین

  • ناشناس
    0

    نشنیدی که میگن :« زور باشه همه چیز باطله«

  • عماد
    0

    حتی جرات نوشتن توبیخ نامه هم ندارید همان بهتر که نصیحت نامه نامیده شده. بیچاره ملت

  • ناشناس
    0

    این آقا آنقدر از شمخانی تعریف کرد که ایشان دردش گرفت.

  • ناشناس
    0

    چون خلایق همين افراد لایق...

  • ب گ
    1

    ببخشید اشکال کار اینجاست که ایشان خودشان را محق به فعالیت اقتصادی می‌دانند در صورتیکه باید برای مردم ومعلم وکارگر وهمه به عدالت این حق را قائل شد در این صورت است که دیگر نه آقازاده داریم نه عروسی مجلل تافته جدا بافته نه این وضعیت اقتصادی وبی کاری جوانان

  • شهروند جامعه
    3

    بدون توجه به این متن و محتوای مقاله ی بالا و اشخاص عزیز و محترم بالا : کلا" با توجه به مسایل مُبتلابه مالی کنونی، خوب بالاخره اشخاص محترم و حلال خور و مُتَدین که وجوهات شرعی شان و مالیات شان را هم می دهند: پولِ حلال قُلمبه از بابت حقوق و مزایای قُلمبه و عایدات و تجارت شخصی و درآمد ماموریت های حلال را چگونه و به چه روشی و چطوری باید خرج کنند ؟ که صداش در نیاید؟ خوب بالاخره کارمند ارشد دولتی که شبانه روز زحمت می کشند حقوق را تا سقف مُجاز ۷۰ میلیون تومان در ماه می توانند بگیرند ، چکار کنند که کسی متوجه نشود ؟ و حسودی نکند و یا اعتراض نکند !؟ خودرو شاسی بلند ، آپارتمان ، ویلا ، زمین،باغ ، املاک، سکه ، طلا ، دلار ، بخرد و بفروشد ؟ ازدواج کنند، چکار کنند که چراغ خاموش تجارت حلال کنند ؟ و یا به نام فرزندان و نزدیکان خود تجارت کنند ؟ و یا در بانکها و موسسات مالی سرمایه گذاری کنند و تازه اگر هیچکسی متوجه مبالغ سنگین نشود و آبروریزی نکنند؟ مشکل حفظ آبروی مالی این بزرگوران محترم چطوری و چگونه باید حل بشود؟!

  • ناشناس
    9

    دمش گرم واقعیت نشون داده نیومده ریا کاری کنه

  • بازنشسته
    0

    بنده بازنشسته هستم ونمیتونم به دخترهام جهیزیه بدم چه برسه به هتل لاکچری!!امافکرکنم آب درهاون کوبیدن باشه٪٪

  • ناشناس
    0

    تتهااشاره به این یک نفرنکنیدخیلی ازاین آدمهای این لباس حق کارکنان خودشان را پایمال کردنندوقتی به انهارجوع می کردیم توجهی به حرفهامانمی کردنندانهاماسخگوبایدباشنددردرگاه خداوند متعال

  • ناشناس
    0

    دارندگی و برازندگی!!!
    از پول ۴۶ سال مفت خوری مردم ایران ...

  • ناشناس
    0

    اینها دو روز. فتن جنگ دو هزار سال مملکت به اینها بدهکار است. کجایند مردان بی ادعا. حیف خون شهدا. البته بیشتر فرماندهان فعلی همین وضعیت را دارند. و باید کنار بروند چون مملکت قحطی الرجال نیست بخدا.

  • رحیم
    0

    دهن کجی به مردم و به رخ کشیدن فقط ما هستیم

  • ناشناس
    6

    مردک ... من شغلم کشاورزی هست و عروسی در هتل گرفتم حالا که صدیقی گند زده میخواهید از غیر خودی ها هم چیزی رو کنید حد اقل دنبال مورد درست و حسابی بگردید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو«هتل اسپیناس »عروسی گرفتی دمت گرم بابا تودیگه کی هستی

  • ناشناس
    0

    مملکت را غارت کردند

  • ناشناس
    0

    چون پول یافت ملت دستشه بذار مردم بتونن بچه هاشون رو سرو سامان بدن!!!!!!!!

  • سینا
    0

    یک مفتخور از یک رانتخوار تعریف و تمجید می کند که نا نه حقوق سرداری !!!!!! بلکه با شرکت در اختلاسهای کلان میتواند هزینه ۱.۵ ملیاردی در ان هتل بدهد .

  • تلمبه
    0

    سگ تو این روزگار

  • فاطمه حیدری
    1

    شما آدم پاک دست میشناسی معرفی کن فقط یکی بود سید محمد خاتمی تماممم

  • ناشناس
    0

    دید این آقایان و انگل زاده شون به کشور سهامداریه یعنی هرکدوم یگ گوشه ای را گرفتن و می چرند و میگن این حق ماست😁😁😁

  • ناشناس
    0

    این افراد از گرسنگی اجداد خود عقده های زیاد ،،،،
    وقتی قدرت را لمس کردند ،،، مجنون میشوند

  • مریم
    4

    این حکومت ذوالفقارمولاعلی راکم دارد،

  • سحر
    1

    خدا لعنت کند تجمل پرستان
    من 43 سالم هست خانه ندارم
    آنوقت این آقا ،شاه ایران و...

  • سحر
    1

    به نظرم حضرت آقا باید وارد عمل شود از هیچ کس کاری ساخته نیست

  • حسینعلی
    0

    حساس نباید بود برای مسئولین کشور عادی هست توصیه به زندگی ساده برای مردم هست مرگ برامریکا هم برای مردم هست فرزندان خودشان باید در امریکا وکانادا زندگی کنند

  • مهدی
    0

    لعنت خدا بر پدر و مادر کسانی که از خون شهدا و ایثار این ملت شریف به نفع خودشان و سگ توله هایشان سو استفاده کردن

  • شفیعی
    0

    در شرایطی که فقر و عوارض آن حلقوم مردم را فشار میدهد برگزاری چنین مراسم پرخرجی فقط یک معنی دارد‌: دهن کجی به مردم.

  • مردم
    0

    ایرانه دیگه ...مگه جای تعجب داره ..

  • شهرام.ر
    0

    چون مملکت پر از شغال و کفتار شده.

  • نصیری
    6

    سلام در خانواده ما هزینه عروسی با پسر است و اینجا عروس دختر آقای شمخانی است پس احتمالا ایراد از طرف خانواده داماد است.
    البته اگر ما پیرو رهبری هستیم باید به ایشان اقتدا کنیم و حتی مجلسی که هزینه‌اش با طرف مقابل است را به سمت ولایتمداری هدایت کنیم.

  • ناشناس
    0

    وقتی به مدت ۴۵ سال ،پست ها و مناصب مهم کشور مثل توپ در دست یه عده ای خاص می چرخه و ارتقاء درجه هم می گیرند و حقوق های نجومی از بیت المال پرداخت میشه ،چه توقعی میشه داشت؟
    صبر وقناعت وسکوت برای مردم
    تجمل و پول پاشی برای مسئولین مردم
    ۴درصدی ها که می گفتند خودشون بودند....

  • حمید
    0

    یک جانباز ناقابل و برادر یک شهید والا مقام هستم،چند ساله که برای گرفتن یک وام کوفتی ۱۰ یا ۲۰ میلیونی دارم خودم رو کوچک می کنم و مدام به بنیاد ایثار گران می رم و میام اما دریغ از لطف و مرحمت... جوانان و بزرگان و دلسوخته های واقعی این مملکت جان و مال و همه چیزشان را ندادند که امروز مدعیان برقراری اسلام با زاهد نمایی و ریاکاری ۴۶ سال از سفره ملت بخورند و خودشان را وصی و وکیل و همه کاره بدانند و تیشه به ریشه اعتقادات پاک و صادقانه شان بزنند..طبل رسوایی ریاکاران افتاده و می افتد ولی کو یک جو غیرت از سوی ریاکاران و عابد نمایان ...

  • لیلا
    0

    متاسفانه زندگی پر از تجملات و مرفه برای مسوولین عادی شده. دیگر اصلا درکی از این موضوع ندارند که داشتن یک مراسم ساده ازدواج آرزوی بسیاری از جوانان ما شده.

  • ناشناس
    0

    راستی این بزرگواران نیازی به امر به معروف ندارند؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    در صدر اسلام هم بوده چرا الان نباشه ما از علی ع وپیامبر ص برتریم ؟

  • آریایی
    0

    خیلی دیر به فکر نصیحت جناب شمخانی افتادی حضرت اجل...کار از نصیحت گذشته ایشان و فرزندان ناخلفش مثل آب خوردن بیت المال رو هاپولی کردند

  • ناشناس
    0

    همه تان از سانه های مردم بالا رفتید وما مردم زیر لقد های سما خم شدیم من ۳۰ سال کار کردم فرهنگی هستم خانم هستم هنوز نتونستم برای خودم یک لانه ۲متری بخرم زندگی پر از مشکل ک ن دادگاهش دادگاه هست ن و.. هیچ دردی رو درمان گری درست نیست من بچه همین اقلاب هستم اما الان دیگر دفاعی از ان نمی کنم هیچ جای مشکلت رو درست نمی کنن هر جا پا می گداری اول برو فیش بگیر بعد بیا کارترو بگو

  • ناشناس
    0

    فضولی در زندگی مردم در جهان سوم مسئله ای طبیعی است ولی مسئول فرق می‌کند و آن هم در کشوری که ادعای دین داری دارد . من در زندگی از عملکرد این مسئولین این را فهمیدم که هر کجا ادعا باشه آنجا بدترین انسانها رشد میابند

  • دشتی
    0

    بقول یزدی ها خدا کنه آدم بجایی که می رسه انشاالله چشم سیر باشه خودت کنه آدم عالی جناب باشه نه عالی مقام خدا را شکر که هرکاری می کنند بنا نیست بیشتر از۹۰ سال عمرکنند اونوقت اونا می دانند وخدای خودشون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها