امیرعبداللهیان: اجاره نخواهیم داد رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به بازی بگیرد/ «منطقه پساداعش»، در مسیر فروپاشی رژیم صهیونیستی است

دستیار ویژه ریس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی امنیت منطقه مهم و خطیر غرب آسیا را به بازی بگیرد.

امیرعبداللهیان: اجاره نخواهیم داد رژیم صهیونیستی امنیت منطقه را به بازی بگیرد/ «منطقه پساداعش»، در مسیر فروپاشی رژیم صهیونیستی است

به گزارش خبر فوری ،حسین امیرعبداللهیان روز سه شنبه در نشست خبری اولین جشنواره بین المللی ساعت شنی افزود: جمهوری اسلامی ایران و متحدین آن که پیروز جنگ تروریستی علیه باطل در منطقه به شمار می آیند، هرگز اجازه نخواهند داد رژیم صهیونیستی با به کارگیری مجدد تروریسم تکفیری، امنیت منطقه و امنیت ملی ایران را به مخاطره بیندازد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد رژیم صهیونیستی قادر باشد اقداماتی مشابه ترور دانشمندان هسته ای ما در تهران و بکارگیری گروههای تروریستی و استفاده از اتحاد شوم مثلث ریاض ،واشنگتن و تل آویو را تکرار کند.
دستیار ویژه رییس مجلس تاکید کرد: امیدوارم عراق، سوریه و منطقه غرب آسیای پس از داعش منطقه ای در مسیر تثبیت ثبات، امنیت و رفاه همه مردم منطقه و در مسیر تضعیف تا فروپاشی رژیم نامشروع اسراییل باشد.
امیرعبداللهیان یادآور شد: جشنواره ساعت شنی در واقع نماد شمارش معکوس برای فروپاشی رژیم صهیونیستی براساس فرمایشات دقیق رهبر معظم انقلاب به شمار می رود.
وی در ادامه گفت: سال گذشته ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین را در تهران برگزار کردیم. برای اولین بار در این کنفرانس تلاش کردیم همه سازمان های مردم نهاد فعال در موضوع فلسطین از حداقل حمایت از فلسطین تا حداکثر حمایت فلسطین یعنی صدها سمن در اروپا صرفا از موضوع توسعه شهرک سازی در فلسطین مخالفت خود را اعلام می کنند.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل افزود: ما در آن جشنواره دو کار انجام دادیم که اولین آن توجه ویژه ای به سازمان های مردم نهاد کردیم که نتیج این شد که 1400 سازمان بین المللی حامی فلسطین شناسایی شد که بخشی از کار جشنواره ساعت شنی توجه به این سمن ها است که ابعاد بین المللی به طور واقعی تر قابل لمس باشد.
امیرعبداللهیان ادامه داد: دومین اقدامی که در آن کنفرانس شد زنان و جوانان سهم بیشتری داشتند که چه در داخل فلسطین و چه در سطوح مختلف بین المللی و نه صرفا منطقه ای از اهداف و مخاطبان جدی جشنواره ساعت شنی هستند.
وی در پاسخ به سوالی درباره واکنش ایران به ادعای مقام های انگلیسی که گفته بودند ایران بحث تولید و انتقال تسلیحات را به یمن دارد و با این ادعا قطعنامه سازمان ملل را نقض کردند، گفت: در ارتباط با یمن شفاف بگویم جمهوری اسلامی ایران از وحدت ، تمامیت ارضی یمن حمایت می کند. ایران معتقد است که راه حل در یمن صرفا سیاسی و با مشارکت همه گروه ها و احزاب و طایفه ها است.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل افزود: جمهوری اسلامی ایران با انصارالله و متحدین ارتباط معنوی و عاطفی دارد و ما حمایت سیاسی و معنوی از انصارالله و حامیان آن در راستای تثبیت امنیت و در راستای تمامیت ارضی و وحدت ملی یمن داشته و داریم.
امیرعبداللهیان با طرح این سوال که نقش انگلیس در یمن چیست گفت: ابتدای بحران یمن و تجاوز عربستان سعودی به این کشور متحد واقعی بین المللی ایالات متحده آمریکا بود به همین دلیل در اولین روزهای آغاز حملات عربستان به یمن آمریکایی ها در سطوح مختلف اعلام کردند که ما حمایت لجستیکی و اطلاعاتی می کنیم.
وی ادامه داد: در سطح پنهان با روش موزیانه ای که انگلیسی ها دارند انگلیس پشت تحولات بحرین و یمن به طور جدی قرار دارد و در حوزه امنیتی و نرم افزاری بیشترین و پیچیده ترین تحرک توسط انگلیسی ها در قبال یمن در این سالها انجام شده است.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اتهام بی اساسی که به جمهوری اسلامی ایران زده می شود که ما موشک در اختیار انصارالله گذاشتیم اتهام بی اساسی است . بارها مقام های جمهوری اسلامی در سطوح مختلف آن را رد کردند.
امیرعبداللهیان اضافه کرد: من از زبان نماینده سابق دبیرکل سازمان ملل در امور یمن اسماعیل البلد شیخ بارها شنیدم که به ازای هر یمنی چهاراسلحه در این کشور وجود دارد.
وی گفت: وضعیت در یمن به دلیل رفتار خصمانه و اتخاذ رویکرد غلط عربستان سعودی به گونه ای شد که عربستان با وادار کردن نخست وزیر یمن به استعفا تلاش کرد یمن را از حکومت ساقط کند تا یمن را بی ثبات کند. استعفای نخست وزیر باعث عدم مشروعیت شود و این عدم مشروعیت باعث بی ثباتی در یمن شود.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در نتیجه این بی ثباتی آن بخشی که انصارالله و متحدان عمل کردند نتیجه آن این شد که شما در هیچ خبری و رسانه غربی و معاند نمی شنوید که بگویند در صنعا و در شمال یمن که در اختیار انصارلله است القاعده، داعش یا گروه های تروریستی اقداماتی انجام دادند.
امیرعبداللهیان ادامه داد: اما در جنوب یمن که جولانگاه عربستان سعودی و امارات با حمایت آمریکا و انگلیس است تبدیل به مرکزی برای رشد فزاینده تروریسم شده است.
وی تاکید کرد: خطر جدی که یمن و امنیت آب های منطقه را تهدید می کند این است که امروز در جنوب یمن و در سایه تجاوز سه سال عربستان سعودی ، بی ثباتی و ناامنی ایجاد شده که القاعده و داعش از غرب آسیا، بوکوحرام و الشباب از قاره آفریقا به عنوان چهارجریان تروریستی در منطقه غرب آسیا و قاره آفریقا تجمع کردند که متاسفانه در آینده این روند مدیریت نشود و عربستان تجاوز خود علیه یمن را متوقف نکند شاهد یک کانون بحران تروریستی در حوزه یمن و آب های آزاد و در باب المندب خواهیم بود.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: مسوولیت این خطر به عربستان سعودی، امارات، انگلیس و آمریکا بر می گردد که در موضوع یمن همراهی کردند و جامعه بین المللی هم متاسفانه با سکوت در این سالها هیچ کمکی به حل مشکل نکرده است بنابراین ادعای این که ایران به یمن موشک می دهد یک ادعای کاملا بی اساسی است.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما از حل راه سیاسی ، ثبات ، امنیت ، آرامش، وحدت ملی و بازگشت یمن به شرایطی که همه گروه ها و احزاب و طرف های اصلی یمنی در آینده سیاسی این کشور نقش داشته باشند قویا حمایت می کنیم.
امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال دیگری درباره تحرکات ترکیه و سوریه در منطقه عفرین چگونه است گفت: در داستان عفرین پیچیدگی های خاصی وجود دارد. آنچه که ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران توجه داریم این است که اولا هیچ کشوری در منطقه نباید بار دیگر با هر توجیهی متوسل به کاربرد زور و استفاده از راهکار نظامی شود.
وی افزود: همه کشورها و طرف ها باید متعهد و ملتزم باشیم به این که از روند سیاسی در سوریه حمایت کنیم و در تداوم مبارزه با تروریسم و کمک به پاکسازی سوریه از وجود تروریسم تکفیری و بازگشت فوری همه آوارگان و تقویت روند بازسازی در سوریه به دولت این کشور کمک کنیم و شرایطی فراهم شود که مردم سوریه بتوانند در یک فضای امن و مطمئن برای فضای سیاسی کشورشان تصمیم بگیرند.
وی ادامه داد: تحرکاتی که بخشی از آن در عفرین به وجود آمد و بخشی در غوطه شرقی در تعارض با اهدافی است که به صلح و ثبات منطقه کمک می کند البته ترکیه نگرانی هایی از بابت امنیت ملی خود در موضوع عفرین دارد که امیدواریم که همه بازیگران و کنشگران در صحنه سوریه مشکلات را از مسیر سیاسی و گفت و گو و توجه به مشروعیت دولت سوریه پیگیری کنند.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که شب گذشته انگلیس پیشنهاد قطعنامه ای برای محکومیت ایران داد و با وتو روسیه مواجه شد ، پیشنهاد محکومیت ایران را با توجه به این که عراقچی چند روز پیش به لندن سفر کرد، چگونه ارزیابی می کنید؟، اظهارداشت: متاسفانه سیاست انگلیسی ها در قبال منطقه ما غیر دبل استاندارد است و همیشه به صورت دوگانه در مورد مسایل برخورد کردند.
وی یادآور شد: فراموش نمی کنم بعد از برقراری روابط سیاسی لندن و تهران در مرحله جدید در دولت آقای روحانی، سفری را به انگلیس داشتم در دیداری که با هامون داشتم درخصوص منطقه با هم صحبت کردیم از جمله این که من به هامون گفتم در بحرین بیش از 65 درصد شیعیان مورد تبعیض جدی قرار دارند و حداقل خواسته آنها این است که هر بحرینی یک رای داشته باشد و دوم نخست وزیر بحرین فردی به نام شیخ خلیفه که از سال 1971 میلادی که بحرین از ایران جدا شد تا امروز همچنان نخست وزیر بحرین است و این با دمکراسی مورد ادعای لندن همخوانی ندارد، این نخست وزیر برکنار شود یا حداقل مجلس بتواند آن را استیضاح کند یا سوال از او بپرسد.
دستیار ویژه ریس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل خاطرنشان کرد: آقای هامون به من جواب داد، بله من در جریان هستم که یک اقلیت شیعه ای در بحرین زندگی می کنند. به او گفتم نگاه ما به این کشور شیعه و سنی نیست اما اگر اطلاعات شما از سایر مسایل حوزه منطقه ما در این حد نادرست باشد من متاسفم به خاطر این گفت و گویی که با هم انجام می دهیم؛ متاسفانه انگلیسی ها رفتارهایشان دوگانه است.
امیرعبداللهیان ادامه داد: هنوز آقای عراقچی را پس از بازگشت ندیدم و در جریان جزییات مذاکره ایشان نیستم و براساس آنچه که از اخبار شنیدم به دلیل نقشی که انگلیسی ها در یمن دارند در موضوع کمک به راه حل سیاسی گفت و گوهایی در این زمینه انجام شده است.
وی افزود: البته همزمان با این مذاکره شاهد چنین قطعنامه ای هستیم که دقیقا یکی از آن مصدایق بازی دوگانه انگلیسی ها در قبال مسایل منطقه غرب آسیا است. اما جمهوری اسلامی ایران از ابتدا معتقد بوده است و همچنان هم این مسیر را دنبال می کند که یمن صرفا راه حل سیاسی دارد و به دور از بازی های سیاسی باید به کمک مردم مظلوم یمن که بیش از سه سال در محاصره انسانی قرار دارند و بحران و فاجعه انسانی در آن کشور جریان دارد بشتابند.
امیرعبداللهیان در پاسخ به سوال دیگری درباره راهبرد مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر مسلح کردن کرانه باختری، چقدر این راهبرد دنبال شده است، گفت: رژیم صهیونیستی در این سال‌ها نشان داده که به هیچ توافقی پایبند نیست؛ حتی ابومازن هم که روزگاری به دنبال توافق بود، امروز بیش از همه به این مساله باور دارد که مذاکره با صهیونیست‌ها هیچ نتیجه‌ای ندارد.
وی افزود: آمریکای دوران ترامپ هم باعث شده که امید رژیم صهیونیستی برای افزایش تجاوزها بیشتر شود و متاسفانه رفتار معدود کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی در تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گستاخی این رژیم نامشروع را بیشتر کرده است.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما امروز همه رهبران مقاومت حتی بخش مهمی از جریان سازش در فلسطین که امیدوار بودند روزی مذاکره صلح آنها نتیجه برسد، معتقدند تنها راهکار مسئله فلسطین مقاومت، مبارزه و ایستادگی است وآنچه که مربوط به حوزه مقاومت فلسطین است در تقویت بنیه‌ دفاعی خود، حداکثر اقدام های لازم را به عمل آوردند.
امیرعبداللهیان یادآور شد: آنچه که مربوط به حمایت های سیاسی جمهوری اسلامی ایران در حوزه مقابله با رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم فلسطین است کوتاهی نکردیم و در بحث تقویت مقاومت همواره با صدای بلند اعلام کردیم که از حماس، جهاداسلامی، گروه های مقاومت در فلسطین در مسیر تحقق اهداف آنها حمایت می کنیم.
وی در ادامه خطاب نسل جوان کشور گفت: وقتی یک عده‌ معدودی با هدایت خارجی‌ها، شعار «نه فلسطین نه سوریه» را سر می‌دهند، باید بدانید که اگر از امنیت ملی کشورمان در پشت مرزهای رژیم نامشروع صهیونیستی حمایت نکنید، فردا باید شاهد تهاجم مستقیم این رژیم به مردم ایران و دانشمندان مان در متروهای شهر تهران و دیگر نقاط باشیم.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامیدر امور بین الملل تصریح کرد: لذا تامین امنیت حداکثری یک کشور هزینه بالایی دارد و این بخشی از آن هزینه ای است که در راستای امنیت ملی کشور و تامین امنیت منطقه و دفاع از آرمانها و اعتقاداتی که جمهوری اسلامی ایران در آن چارچوب حرکت می کند می داند و در عین حال کمک به مردم مظلوم فلسطین است.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: فلسطین فقط از مسیر مقاومت می تواند حقوق خود را احیا کند.
وی در پاسخ به این سوال که در این روزها شاهدیم برخی رسانه‌های داخلی و خارجی که بعضاً سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از مردم سوریه در مقابله با تروریست‌ها محکوم و دخالت ایران را تخطئه می‌کردند اکنون برای کشته شدن نظامیانی که سپر انسانی از سوی تروریست‌ها در غوطه شرقی شدند ابراز نگرانی می‌کنند، ارزیابی شما در رابطه با این تناقض چیست، ‌گفت: واقعیتی که در غوطه شرقی اتفاق افتاد این بود که یک فروند هواپیمای متجاوز اسرائیلی در آسمان سوریه سرنگون شد.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل افزود: اسرائیلی‌ها از این موضوع وحشت کردند. هم آقای سید حسن نصرالله در لبنان به هم‌ جهات سوری اعلام کردند که معادله در منطقه از امروز تغییر کرد و این رویه در مقابله با هرگونه تجاوز احتمالی بعدی رژیم صهیونیستی به تمامیت ارضی سوریه ادامه پیدا خواهد کرد.
امیرعبداللهیان تاکید کرد: در این زمان بود که وحشت اسرائیلی‌ها را فرا گرفت. علی‌رغم اینکه برخی مقامات اسرائیل سعی کردند بگویند این یک حادثه بود و تکرار نخواهد شد اما اسرائیلی‌ها به خوبی می‌فهمند که این یک حادثه نبود.
وی اضافه کرد: حکومت سوریه در ادامه مبارزه با تروریسم و توفیقات آن در دوره پسا داعش تصمیم راهبردی اتخاذ کرده که همزمان با پاکسازی سوریه از تروریست‌ها به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ فوری و قاطع بدهد.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل یادآور شد: صهیونیست‌ها برای اینکه مجدداً سوریه را گرفتار درگیری‌های تروریستی کنند به متعهد تروریسم خود جبهه النصره که با اسرائیل برای کمک به تأمین این رژیم نامشروع از داخل مرزهای سوریه توافق کتبی امضا کرد، دستور داد که مجدداً به ناآرام‌ سازی پایتخت شروع کنند تا ذهن مسئولان سوریه از جنگ با تروریسم و پاسخ دادن به رژیم صهیونیستی متوجه تأمین مجدد امنیت پایتخت شود.
امیرعبداللهیان افزود: این اتفاقی بود که در منطقه افتاد و کاری بود که اسرائیلی‌ها پشت این قصه بودند. آمریکایی‌ها امروز در مسئله سوریه رفتار مشکوک ندارند بلکه کاملاً در کنار رژیم صهیونیستی قرار دارند، ممکن است در مقاطعی صحبت از ضرورت تقویت راه حل سیاسی کنند اما رفتار آمریکا فراتر از یک رفتار دوگانه متعارض است و کاملاً یک رفتار حامیانه است.
وی ادامه داد: در نتیجه وقتی در غوطه شرقی شرایط سخت شد و دیدند عوامل جبهه النصره و فرماندهان این جبهه و همچنین برخی گروه‌های تروریستی در آنجا شکست می‌خورند به سازمان ملل متوسل شدند و درخواست کردند که آتش‌بس یک‌ماهه در غوطه شرقی برقرار شود تا بتوانند آنها را از منطقه غوطه شرقی نجات دهند.
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل خاطرنشان کرد: تصمیم نظام سیاسی سوریه این است که به موازات تلاش برای بازگشت آوارگان و تلاش برای تقویت روند سیاسی در سوریه در دو جبهه پاکسازی تروریست‌ها در دوره پسا داعش و پاسخ فوری و قاطع به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی تمام‌گونه عمل کنند که در روزهای اخیر در اسقاط هواپیمای متجاوز رژیم صهیونیستی عمل کردند.
امیرعبداللهیان همچنین در پاسخ به این سوال که آمریکا سهم ویژه ای را در بودجه جنگ خود دیده است آینده منطقه را با توجه به این بودجه چگونه ارزیابی می کنید، گفت: آمریکایی‌ها اینقدر به بحث فروش سلاح اهمیت می‌دهند که در داخل کشور خودشان هم به جای آنکه دانش‌آموزان را خلع سلاح کنند، رئیس جمهورشان پیشنهاد داد که معلمان هم مسلح شوند.
وی افزود: بالاخره این سیاست ایجاد اشتغال از طریق تجارت اسلحه در دوره آمریکای ترامپ نامتعادل در مورد اتباع آمریکا هم دنبال می شود. تجارت اسلحه تا این حد توسعه پیدا کرده است.
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل ادامه داد: در سطح منطقه، سیاست‌ راهبردی آمریکا این است که بی‌ثباتی در منطقه را تا جایی ادامه دهند که نتیجه آن تضعیف همه کشورهای اسلامی در منطقه و برآمدن و بالا آمدن رژیم صهیونیستی باشد.
مدیرکل بین الملل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنها به دنبال این هستند که در فرای درگیری های هفت ساله، بیداری اسلامی و سرکوب آن، تحولاتی که در حوزه های سیاسی ، امنیتی و نظامی در سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین ایجاد شده تلاش کنند این را توسعه دهند.
امیرعبداللهیان ادامه داد: عربستان سعودی در درگیری و جنگ با یمن صرفاً خودش تصمیم نگرفت بلکه این کشور در یک بازی صهیونیستی و آمریکایی گرفتار شد که نتیجه نهایی آن می‌تواند تجزیه عربستان سعودی در سال‌های آینده باشد.
دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه دشمنان ما دنبال می‌کنند یک سیاست دووجهی است که از یک طرف از راه‌حل سیاسی سخن می‌گویند اما از طرف دیگر همه توان خود را به کار گرفته‌اند تا بی‌ثباتی‌ها و ناامنی‌ها را تا رسیدن به اهداف حداکثری خود و تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و تضعیف و تجزیه کشورهای اسلامی ادامه دهند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها