خبرگزاری ایسنا:

ایران، ۲۵ شهریور آرامی را سپری کرد

طبق مشاهدات خبرنگاران ایسنا در ۲۵ شهریورماه ۱۴٠۲ در سطح کشور از جمله شهرهای بزرگ اصفهان، مشهد، اهواز، تهران، تبریز، گیلان و ساری مردم بی‌توجه به فراخوان‌های ضدانقلاب و رسانه‌های بیگانه، تعطیلات پایانی تابستان را با آرامش سپری کردند.

ایران، ۲۵ شهریور آرامی را سپری کرد

درحالیکه رسانه‌های خارج‌نشین در چند هفته اخیر، با تبلیغات گسترده سعی در تهییج افکار عمومی داشتند اما برخلاف فضاسازی‌ آنها، ۲۵ شهریور آرامی سپری شد، تا جایی که بی‌بی‌سی فارسی رسانه وابسته به وزارت‌خارجه انگلیس که طی چند روز اخیر با عملکرد غیرحرفه‌ای و اصرار بر تحرکات خرابکارانه، در مصاحبه‌ای عجیب با زیلان وژین از فرماندهان گروهک تجزیه‌طلب پژاک انتقادات فراوانی را برانگیخته بود، از بامداد روز گذشته، با انتشار فیلم‌های تقطیع شده و نامفهوم و تصاویر آرشیوی سعی داشت، فضا را متشتج و ملتهب نشان دهد، ولیکن در پایان روز سیاوش اردلان از کارکنان این شبکه با ناامیدی اعتراف کرد، پروژه آشوب شکست خورده است و  نوشت:  «فتح دلها از فتح خیابانها به مراتب سخت تره.»

مصادف شدن روزهای پایانی صفر و حضور میلیونی مردم در مراسم‌های سالروز رحلت پیامبراسلام(ص) و شهادت امام حسن(ع) در مساجد و هیئت های سطح کشور و ویژه برنامه های شهادت حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس از جلوه‌های آیینی و سنتی ایرانیان در این روزها بود که به طور کامل توسط رسانه‌های معاند و بیگانه سانسور شد!

از نکات دیگر این روزها، خشم اکانت‌های فضای مجازی وابسته به منافقین، سلطنت‌طلبان و گروه‌های تجزیه‌طلب از بی‌تفاوتی مردم نسبت به فراخوان‌های پی‌درپی آنها در نقاط مشخص شهرها بود و آنجایی اوج گرفت که از عصر دیروز با فحاشی و توهین به قومیت‌ها، ارزش‌ها و باورهای مردم سعی داشتند، سیاهی لشکرهایی را برای خوراک‌سازی و گرم نگهداشتن تنور دروغ‌پردازی‌هایشان گردهم بیاورند که ناکام ماندند.

همچنین برخلاف تبلیغات پرحجم این روزهای ضدانقلاب، استان‌های غربی کشور به ویژه کردستان و کرمانشاه بدون مسئله خاصی تعطیلات آخر هفته را سپری کردند.

عصر دیروز، معاون سیاسی استاندار کردستان اعلام کرد: با تلاش نیروهای امنیتی، طرح ترور پدر مرحومه مهسا امینی در قبرستان آیچی سقز خنثی شد. وی ضمن گزارش وضعیت عادی و آرام سقز افزود: اخبار برخی کانال‌های معاند مبنی بر کشته شدن فردی با هویت «فردین جعفری» در سقز کذب است.

در استان سیستان و بلوچستان نیز وضعیت کاملا آرام و بدون هیچگونه تنشی گزارش شده است.

در آخرین روزهای تابستان ۱۴٠۲، عده زیادی از هموطنان نیز به قصد دید و بازدید و سفرهای پیش از بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها راهی جاده‌ها شدند. این مورد نیز با خشم رسانه‌های معاند مواجه شد و با سرزنش مردم و سردرگمی از وضع پیش‌آمده، دستپاچه از پروژه نخ نمای اعتصابات سراسری در ۲۵ شهریور رونمایی کردند، حال آنکه همه می دانند، در روزهای تعطیل رسمی ایران، صنوف و ادارات فعالیتی ندارند. از طرفی بخش‌های گردشگری و خدماتی طبق مشاهدات خبرنگاران ایسنا دایر بودند و روزهای شلوغی را پشت‌سر گذاشتند.

در همین زمینه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از شکسته شدن رکورد مصرف بنزین کشور با ثبت رقم مصرف روزانه ۱۳۷ میلیون لیتر بنزین همزمان با افزایش ترددهای بین‌شهری در روزهای پایانی تابستان خبر داد.

به نظر می‌رسد، بحران‌سازان خارج‌نشین که این روزها پراخلاف‌تر از همیشه وضعیت نابسامانی دارند و با برخوردهای سردی از حامیان دیروزشان مواجه شده‌اند، آخرین تلاش‌ها و امیدهایشان برای شعله‌ور شدن مجدد اتفاقات سال گذشته در تابستان ۱۴٠۲ ناکام مانده و پاییز سختی را در پیش دارند، در این رابطه یکی از فعالان فضای مجازی حامی آشوب در سال گذشته، در یک مصاحبه اظهار داشته کاخ سفید به او توصیه کرده هویتش را تغییر دهد و پنهان شود. رمضان‌پور، از مدیران شبکه ایران‌اینترنشنال-با رویکرد حمایت از گروه‌های خرابکار و تروریستی علیه ایران-  چندی پیش اعلام کرده بود: « براساس توصیه‌های پلیس، به این جمع‌بندی رسیدیم که بهتر است تا مدتی، ادامه پخش برنامه‌های خبری از طریق استودیوهای واشینگتن صورت بگیرد.»

ایران ۲۵ شهریور آرامی را سپری کرد، اما اردوگاه دشمنان ملت ایران، این روزها سخت ملتهب و ناآرام است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها