دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: کار علمی در حوزه حجاب انجام شود

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید کار علمی بر پایه دانش و برنامه‌های با تدبیر و برنامه‌ریزی در حوزه حجاب و عفاف صورت گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: کار علمی در حوزه حجاب انجام شود

حجت‌الاسلام‌ عبدالحسین خسروپناه صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه سمنان اظهار کرد: سمنان، استانی با تمدن و با سابقه‌ای درخشان در بحث فرهنگ است.

وی تصریح کرد: استان سمنان از حیث معادن، کشاورزی، هنر، علم، دانش و فرهنگ حاصلخیز است و انسان‌های اندیشمند، فکور و هنرمند فراوانی از این استان شکل گرفته‌اند.

خسروپناه ادامه داد: امنیت غذایی یکی از مباحث بسیار مهمی است که باید سند این مهم را به‌صورت ویژه دنبال کنیم؛ چراکه ما را از وابستگی رها ساخته و بسیاری از مشکلات معیشتی را برطرف می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در استان سمنان نیاز‌ها به پروژه تبدیل شده و پروژه‌ها با برش نیاز‌های فرهنگی در حال اجراست.

وی در ادامه گفت: جنگ شناختی، جنگ دانشی، بینشی انگیزشی، گرایشی و منشی است و در حوزه حجاب و عفاف باید کار علمی بر پایه دانش با تدبیر و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

خسروپناه افزود: راه بینی، رصد و دیده‌بانی علم، راهبرد و تدوین سند، راهبری و تعیین تکلیف برای دستگاه‌های متولی و راه سنجی و پیگیری اثربخشی مصوبات، ازجمله وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تشکیل ستاد رصد در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: ۴۰ رصدخانه فرهنگی اجتماعی در سطح کشور شناسایی شده است و در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد.

وی تصریح کرد: مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای دستگاه‌های اجرایی با ابلاغ نماینده، ولی فقیه در استان و استاندار لازم‌الاجراست.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گزارش اثربخشی مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید در جلسات ارائه و تصمیمات عملیاتی در این شورا گرفته شود.

خسروپناه افزود: تاکنون ۷۰ درصد مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در حوزه علم و فناوری و ۲۰ درصد فرهنگی و مابقی سایر بوده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها