به علت شرکت در اعتراض به مسمومیت گسترده مدارس

وزارت بهداشت ۸ دانشجوی علوم پزشکی تبریز را تعلیق از تحصیل و تبعید کرد

۸ دانشجوی علوم پزشکی تبریز با احکام ۱ الی ۲ ساله محرومیت از تحصیل و تبعید به شهر‌های اهواز، سمنان، کاشان، ارومیه و اردبیل رو به رو شدند. این حکم‌ها به علت شرکت این دانشجویان در تجمع ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ که در اعتراض به مسمومیت گسترده مدارس بود، صادر شده است.

 وزارت بهداشت ۸ دانشجوی علوم پزشکی تبریز را تعلیق از تحصیل و تبعید کرد

بر اساس احکام صادر شده از سوی شورای انضباطی مرکزی وزارت بهداشت، میرمهدی موسویان دانشجوی رشته پزشکی ورودی مهر ۱۳۹۹ به چهار ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر سمنان، محمدامین سلطان زاده دانشجوی رشته پزشکی ورودی مهر ۱۳۹۹ به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر کاشان، سهیلا سپیده دم دانشجوی رشته داروسازی ورودی ۱۳۹۴ به چهار ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر اهواز، علی پروین دانشجوی داروسازی ورودی ۱۳۹۸ به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر اردبیل، الهه اشرف پور دانشجوی رشته پرستاری ورودی ۱۴۰۰ به دو ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر ارومیه و رضا انصاریان دانشجوی رشته پزشکی ورودی ۱۳۹۷ به سه ترم محرومیت از تحصیل و تبعید تحصیلی به شهر ارومیه محکوم شده‌اند.

بر اساس اخبار منتشر شده در کانال خبری دانشجوی علوم پزشکی تبریز، علاوه بر این ۶ نفر، دو دانشجوی دیگر هم به تعلیق از تحصیل و تبعید محکوم شده‌اند.

این حکم‌ها در حالی صادر شده‌اند که در چند وقت گذشته و با احتمال صدور چنین حکم‌هایی برای این دانشجویان، دانشجویان علوم پزشکی تبریز و دانش‌آموختگان این دانشگاه اقدام به امضای طومار‌هایی جداگانه در اعتراض به این حکم‌های احتمالی کرده بودند. همچنین اساتید این دانشگاه تلاش‌هایی برای لغو حکم این دانشجویان انجام داده‌اند که بی‌نتیجه بوده و در نهایت شورای انضباطی وزارت بهداشت چنین احکامی را برای این دانشجویان صادر کرده است.

منبع: شرق
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها