تلاش جریان غرب‌گرا برای برچسب‌زنی فساد به نهادهای انقلابی

در روزهای اخیر رسانه‌های اصلاح‌طلب و شبکه‌های تلویزیونی معاند، تلاش می‌کنند که هم‌زمان، دولت و مجلس را آلوده به فساد نشان دهند.

تلاش جریان غرب‌گرا برای برچسب‌زنی فساد به نهادهای انقلابی

جریان غرب‌گرا که در سه انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراها شکست خورده، می‌کوشد تا نتیجه پیروزی جبهه انقلاب را فراگیرشدن فساد معرفی کند.

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که یک نماینده مجلس مدعی گرفتن خودروهای شاسی‌بلند از سوی بیش از یک‌صد نماینده، خارج از نوبت شد و بازرس ویژه رئیس جمهور هم این ادعا را تایید کرد.

بیگی که خود از نمایندگان مجلس است، درباره ماجرای خودرو‌های شاسی‌بلند گفته یک شرکت صوری از نمایندگان خواسته با نام دیگری مثل راننده‌شان یا داماد، عروس و دفتردارشان نام‌نویسی کنند و خودرو بگیرند؛ یعنی آگاه به تبعات موضوع بودند. این روند را یک صاحب منصب مجلس سازمان داده است. ما می‌دیدیم کِشنده‌ها جلوی مجلس توقف می‌کردند و شاسی‌بلند‌ها را پایین می‌آوردند.

در چنین شرایطی، تایید دولت بر فساد برخی نماینده‌ها، با انتقاد دیگر وکلای ملت روبرو شده است و در پاسخ به این ادعاها، یک نماینده مجلس درباره دستگاه‌هایی که بدون نوبت، خودروی شاسی‌بلند دریافت کرده‌اند، دست به افشاگری زده تا توپ فساد را به زمین دولت ابراهیم رئیسی بیندارد.

احسان ارکانی، نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، گفته اسناد و مدارکی به دست ما رسیده که حاکی از آن است که برخی از دستگاه‌های دولتی، خودروهای شاسی‌بلند خارج از نوبت و خودروهایی با حواله‌های ارزان قیمت دریافت کرده‌اند.

ارکانی با اعلام این خبر، اسامی دستگاه‌های دولتی که خودروی ارزان قیمت و یا حواله‌ای دریافت کرده‌اند را به این شرح اعلام کرد: نهاد ریاست جمهوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت ورزش و جوانان، وزارت نیرو، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان صدا و سیما.

به این ترتیب در میانه دعوای شاسی‌بلندها، حالا نه فقط مجلس که دولت انقلابی هم متهم به فساد شده و ادامه این روند افکار عمومی را به عملکرد جبهه انقلاب به شدت بدبین می‌کند.

به همه این‌ها باید ماجرای فساد در دفتر شهردار تهران را هم اضافه کرد. پرونده‌ای در ادامه پروژه اتهام‌زنی به نیروهای انقلاب است که مدعی شده آن‌ها لوده به فساد شده‌اند.

جالب این‌جاست که این اتهامات درحالی مطرح می‌شود که در سال‌های قبل خبری از این دست افشاگری‌ها نبود و حالا در سال انتخابات این افشاگری‌ها بی‌وقفه ادامه دارد و برند انقلابی‌گری را تضعیف می‌زند.

در چنین شرایطی با توجه به تاکیدات اخیر رهبر انقلاب بر موضوع مبارزه با اژدهای هفت‌سر فساد، به‌نظر می‌رسد که سران قوا در یک جلسه مشترک باید مُهر پایانی بر این اتهام‌زنی‌ها زده و با شفافیت، تکلیف ماجرای واگذاری خودروها را روشن کنند تا گناه چند نفر در هر نهادی، کلیت گفتمان انقلابی‌گری را تضعیف نکند.

در شرایطی که جریان غرب‌گرا در کشور اقبالی به پیروزی در انتخابات نمی‌بیند و مشروعیت انتخابات را زیرسوال می‌برد، نباید گذاشت که اتهام‌زنی مجلس و دولت به یکدیگر، فرصتی به این جریان برای بازگشت به قدرت دهد.

اظهارنظرهای اخیر حسن روحانی نشان می‌دهد که او تلاش خود برای بازگشت به قدرت را آغاز کرده اگر جبهه انقلاب در دام تفرقه‌افکنی یاران او بیفتد، ممکن است عرصه را به غرب‌گرایان ببازد.

منبع: خبر۲۴
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها