یک فعال سیاسی اصولگرا:

خاتمی به دنبال وجاهت اجتماعی برای اصلاح طلبان است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: خاتمی به دنبال وجاهت اجتماعی برای اصلاح طلبان است.

 خاتمی به دنبال وجاهت اجتماعی برای اصلاح طلبان است

ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مواضع متناقض خاتمی در بزنگاه‌های سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: «رویه جریان اصلاح‌طلب طی بیست‌واندی سال گذشته، همواره بر این اصل استوار بوده که در زمان انتخابات، حالت و ژست اپوزیسیونی به خود می‌گیرند و انتقادات تندی را در برابر نظام مطرح می‌کنند. انتقاد اصلاح‌طلبان صرفا مربوط به یک دستگاه یا یک بخش از نظام نیست بلکه آنها تمامیت نظام را مورد هجمه قرار می‌دهند.»

وی با بیان اینکه خاتمی دنبال موج‌سواری و مصادره برخی موضوعات است، افزود: «آنها با ژست‌های مختلف نقش اپوزیسیونی به خودشان می‌گیرند و منتظر نتیجه انتخابات می‌شوند؛ اگر نتیجه انتخابات آن‌طور که می‌خواستند باشد، ژست می‌گیرند و وارد نهادهای قدرت نظام می‌شوند؛ همین نظام که انتقادات تندی علیه آن دارند. اگر هم نتوانستند به هر دلیلی رأی مردم را کسب کنند، آن موقع می‌گویند ما که از قبل گفتیم این نظام دارای اشکالات ماهوی زیاد است، پس طبیعی بود که در این رقابت نابرابر، پیروز نشویم.»

ایمانی با اشاره به سخن اخیر خاتمی درباره جمهوری اسلامی، گفت: «سخنان و مواضع مختلفی که آقای خاتمی اتخاذ می‌کنند، با همدیگر جور در نمی‌آیند. درباره سخن اخیر آقای خاتمی که مدعی جداشدن جمهوریت از نظام شد، در واقع باید این انتقاد را مطرح کرد که اگر وی واقعا اعتقاد به حذف جمهوریت نظام دارد، راهکار این است که دیگر نباید در انتخابات شرکت کند. اما شرکت کردن در انتخابات، با مواضع و بحث‌های نظری که ماهیت نظام را به چالش می‌کشد، همخوانی ندارد.»

وی با بیان اینکه مواضع اخیر خاتمی معطوف به انتخابات پیش‌روی مجلس است تصریح کرد: «خاتمی با مواضع‌اش می‌خواهد نهادهای مسئول نظارتی نظیر شورای نگهبان را تحت‌فشار قرار دهد تا احیانا رد صلاحیتی در انتخابات مجلس صورت نگیرد. از طرف دیگر، این‌گونه سخنان و مواضع برای جلب توجه افکار عمومی در آستانه انتخابات مجلس است.»

ایمانی با بیان اینکه خاتمی به عنوان لیدر اصلاح‌طلبان به دنبال بازگشت به قدرت است و با ژست‌های مختلف سیاسی می‌خواهد افکار عمومی را با خود همراه سازد، افزود: «به‌زعم آنها از نیمه دوم سال گذشته، افکار عمومی آماده است تا با جریان اپوزیسیون داخلی همراه شود. به نوعی آقای خاتمی می‌خواهد با این‌گونه مرزبندی‌ها، برای اصلاح طلبان، وجاهت اجتماعی بخرد.»

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به مرزبندی خاتمی و موسوی درباره این موضوعات، گفت: «اگرچه خاتمی و موسوی، هم‌پوشانی‌هایی نسبت به اصل و ماهیت نظام و انقلاب با یکدیگر دارند اما مرزهایی هم بین این دو نفر وجود دارد و این دو، با همدیگر فاصله دارند. بنابراین، نمی‌توان گفت خاتمی و موسوی کاملا در یک راستا و منطبق هستند.»

منبع: صبح نو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها