حمله کیهان به خاتمی به بهانه اظهارات او درباره جمهوریت نظام

« خاتمی به عنوان حامی دو دولت روحانی، گندم‌نمایی و جو فروشی کرده و همانند خیانت‌هایی که در دولت خود در حق نظام و مردم مرتکب شد، ناقض حقوق برآمده از جمهوریت و اسلامیت است.»

حمله کیهان به خاتمی به بهانه اظهارات او درباره جمهوریت نظام

روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات سیمحمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق، در جمع عده‌ای از سیاسیون و فعالان رسانه‌ای که دیروز منتشر شد (اینجا بخوانید)، نوشت:

گفتار خاتمی درباره احترام به جمهوریت، صددر صد مخالف مشی وی و برخی افراطیون مدعی اصلاحات است. آنها در انتخابات سال 1388 نه تنها علیه اسلامیت بلکه علیه جمهوریت و رای محترم اکثریت مردم، آشوبی را ساماندهی کردند که مرحله به مرحله، دیکته سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس و اسرائیل بود.

تاسف‌بار این که بهانه اصلی تدارک آشوب توسط باند خاتمی و موسوی و احزابی مثل مشارکت و کارگزاران، ادعای تقلب در انتخابات بود و حال آن که تاج زاده اذعان داشت امکان ندارد 11 میلیون رای تقلب و جا به جا شود؛ و خاتمی فقط در پستو و در جمع‌های خصوصی اذعان می‌کرد باور ندارد در انتخابات تقلب شده، اما در خیابان و در فضای سیاسی، در کنار موسوی، شورش علیه جمهوریت برای تعطیلی انتخابات و تضییع رای اکثریت 24 میلیون نفری را مدیریت می‌کرد. سقوط شخصیتی و انحطاط اخلاقی و انسانی، از این بدتر؟ خاتمی اکنون با چه رویی نام جمهوریت را بر زبان می‌راند و حال آن که بازیچه‌اشرافیت سیاسی اقتصادی غربگرا در شورش علیه جمهوریت بوده است؟!

ثانیا خاتمی به عنوان حامی دو دولت روحانی، گندم‌نمایی و جو فروشی کرده و همانند خیانت‌هایی که در دولت خود در حق نظام و مردم مرتکب شد، ناقض حقوق برآمده از جمهوریت و اسلامیت است. تحمیل تورم‌های هفتصد تا هزار درصدی در اقلام مختلف به مردم، یکی از چندین جفای وی در حق جمهور و به نفع‌اشرافیت فاسد است.

ثالثا مردم سالاری دینی، ادبیات رهبر معظم انقلاب و برآمده از اسلام ناب است و قطعا با رویکرد عناصر لیبرال هرهری مذهب و ‌اشرافیت غربگرا تباین دارد. به همین دلیل هم مورد بغض و عداوت طیف مذکور قرار گرفته است. تخطئه حکومت آخوندی -به سیاق ادبیات رادیو اسرائیل- در حالی است که خاتمی لااقل بر حسب ظاهر، هم خود آخوند است که سالها در مسند وزارت و ریاست جمهوری و... حضور داشته و هم از مسندداری کسانی مانند مرحوم‌هاشمی و حسن روحانی حمایت کرده است! بنابراین این بخش از سخن وی هم گزافه‌گویی است.

رابعا در فتنه و آشوب سال 1388، گروهک‌ها و آشوبگران موتلف خاتمی، روی جمهوری اسلامی خط کشیدند و به احکام اسلامی و ساحت حضرت سیداشهدا(ع) جسارت کردند، بنابراین ادعای دغدغه‌مندی برای جمهوری اسلامی، به این همبازی سازمان تروریستی منافقین و فسیل‌های سلطنت طلب و عناصر ملحد بهائیت و... نمی‌آید. خدماتی که خاتمی و برخی هم‌طیفانش به گروهک‌های ورشکسته و منحله کردند، اجازه نمی‌دهد که او خود را اصلاح‌طلب معتقد به جمهوری اسلامی و دارای مرزبندی با براندازان جا بزند.

خامسا در موضوع حجاب، حدود شرعی آن مشخص است و بد حجابی و بی‌حجابی هم تعریف روشنی دارد. در این میان، قطعا نظام میان فرد غافل با فرد معاند تفاوت قائل است، در عین حال که بر الزام شرعی و قانونی حجاب تاکید دارد. منتها نظام بر خلاف برخی افراطیون اطراف خاتمی، قائل به پونز زدن به سر افراد بی‌حجاب و... نیست. و البته بر اساس فرمایش امیر مومنان‌(ع) که متناسب مشی برخی چپ نماهای انقلابی پشیمان است،: «جاهل را نمی‌بینی مگر در حال افراط یا تفریط».

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها