عضو مجلس خبرگان رهبری در بابلسر به قتل رسید/ نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان که بود؟/ استاندار مازندران: سوءقصد به آیت الله سلیمانی تروریستی نبوده است/ ویدئو لحظه قتل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مازندران از سوء قصد و جانباختن آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در بابلسر خبر داد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری در بابلسر به قتل رسید/ نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان که بود؟/ استاندار مازندران: سوءقصد به آیت الله سلیمانی تروریستی نبوده است/ ویدئو لحظه قتل

روح الله سلگی افزود: آیت الله سلیمانی صبح امروز در حمله فردی ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفت و جانباخت.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: ضارب نیز دستگیر شده است.

جزئیات حادثه ترور امام جمعه سابق زاهدان

به گزارش خبرگزاری حوزه، یکی از شاهدان عینی می گوید: آیت الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و به رگبار بسته است که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شده اند.

ضارب از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

خبر دیگر حاکی از آن است که ضارب نگهبان بانک بوده است.

57834127

عباسعلی سلیمانی اسبوکلائی (زاده ۱۳۲۶ در اسبوکلا سوادکوه) نماینده مجلس خبرگان رهبری است. وی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان از تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تا ۹ فروردین ۱۴۰۱پس از عبدالنبی نمازی بود. وی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان نیز بوده‌است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه زاهدان،  سال 97 در خطبه‌های نماز جمعه از مردم سیستان و بلوچستان خداحافظی کرد و علت آن را تفکر زیبای مقام معظم رهبری مبنی بر جوان‌گرایی عنوان کرد.

فیلمی از انتقال پیکر «آیت الله سلیمانی» به بیمارستان

استاندار مازندران: این اقدا‌م امنیتی و تروریستی نبود/ ضارب نیروی انتظامی بانک بود

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ساری درباره جزئیات دقیق سوءقصد به آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی قفقیه در کاشان و سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ساعت 10:30 در یکی از بانک‌های بابلسر‌ یکی از عوامل نگهبانی بی هدف به آیت الله سلیمانی شلیک کرده متاسفانه در این سوءقصد، ایشان جان خو‌د را از دست دادند.

وی با بیان اینکه ضارب در همان محل تو‌سط عوامل انتظامی دستگیر شد، افزود: ‌‌بررسی‌های اولیه برای انگیزه این اقدام ضارب در حال انجام است که هنوز انگیزه ضارب از انجام این اقدام مشخص نیست.

استاندار مازندران با بیان اینکه‌ ضارب ‌اهل همان منطقه است، تصریح کرد: ‌این سوءقصد به هیچ وجه ماهیت تروریستی ندارد و ضارب بی‌هدف شلیک کر‌ده ‌و شناخت دقیقی از آیت‌الله سلیمانی نداشته است.

وی با بیان اینکه  آیت الله سلیمانی‌ برای انجام امور ‌بانکی به بانک مراجعه ‌کرده و تا  این لحظه این اقدام، امنیتی و تروریستی ‌نبوده است، خاطرنشان کرد: ضارب از عوامل شرکتی بانک بوده که کارهای خدمات‌ انتظامی ‌را انجام می‌داد و با هویت کاملا معلوم و مشخص مشغول خدمت بود.

استاندار مازندران با رد هرگونه مشاجره و درگیری در بانک تاکید کرد: ‌اسلحه مربوط به خود نگهبان بوده‌ و از شخص دیگه نگرفته ا‌ست.

دستور وحیدی برای بررسی شهادت آیت‌الله سلیمانی

احمد وحیدی، وزیر کشور به‌دنبال حمله مسلحانه که به شهادت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری منجر شد، در تماس تلفنی با استاندار مازندران ضمن دریافت آخرین اطلاعات این حادثه، بر بررسی سریع و همه‌جانبه این موضوع تاکید کرد.

دستور دادستان کل کشور برای پیگیری حادثه سوءقصد به آیت‌الله سلیمانی

دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب استان مازندران دستور پیگیری حادثه سوء قصد به آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری را صادر کرد.

میزان نوشت: حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب استان مازندران دستور پیگیری حادثه سوء قصد به آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری را صادر کرد.

در نامه حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری امده است:

نظر به خبر منتشر شده در خصوص سوء قصد مسلحانه به آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مقتضی است به قید تسریع و با هماهنگی دادستان حوزه قضایی مربوط و ضابطان امر موضوع از زوایای مختلف بررسی، پیگیری لازم انجام و نتیجه را گزارش کنید.

فیلم لحظه قتل آیت الله سلیمانی 

خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

حجم ویدیو: 2.02M | مدت زمان ویدیو: 00:00:11 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها