خودکشی سیاسی شازده پهلوی/ نتانیاهو دست به دامن مهره‌های سوخته شد

سفر رضا پهلوی به اراضی اشغالی آن هم در شرایطی که دولت نتانیاهو تحت فشار داخلی و انزوای بین‌المللی است، چیزی به جز خودکشی سیاسی و نشانه‌ای از بی‌تدبیری سیاسی نیست.

خودکشی سیاسی شازده پهلوی/ نتانیاهو دست به دامن مهره‌های سوخته شد

رضا پهلوی که پس از سال‌ها اعتیاد به قمار، حالا مدعی وکالت از طرف تعدادی از افراد خارج‌نشین برای مذاکرات سیاسی است، وقتی با بی‌اعتنایی سیاستمداران بزرگ و اثرگذار غربی و شرقی روبه‌رو و از طرفی متوجه شد که هیچ دولتی حاضر نیست او را مورد توجه قرار دهد، ناچار شد اسپانسر اصلی خود را افشا کند.

اسپانسر اصلی کسی نیست جز بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر ورشکسته رژیم صهیونیستی، که پس از ناامیدی از کسب حمایت اعراب و نزدیکی ریاض و متحدانش به ایران، خود را در منطقه تنها یافته و برای فرافکنی مشکلات داخلی و اعتراضات خیابانی در اراضی اشغالی به دنبال چهره‌های ضدایرانی است تا بار دیگر پیکان توجهات را متوجه خیال‌پردازی براندازان ایرانی کند.

رضا پهلوی آنقدر هوش سیاسی ندارد که در مقطعی که اسرائیل در ضعف شدید قرار دارد، وابستگی خود به این رژیم را رسانه‌ای نکند و از طرفی اعتبار نداشته‌اش را خرج رژیمی که هر روز هزاران نفر در خیابان‌ها علیه آن شعار می‌دهند، نکند.

از آن سو، تل‌آویو نیز با دعوت از رضا پهلوی، عملا نشان داد که هیچ مُهره موثری در قبال تحولات در ایران نداشته و با دعوت از رضا پهلوی، دست خود را در راستای تضعیف ایران برای دولت‌های غربی باز کرد.

اینکه رضا پهلوی با استقبال رئیس موساد وارد تل‌آویو می‌شود، به خوبی نشان می‌دهد که وی، پس از سال‌ها دوری از سیاست و تحولات ایران، حالا یک عروسک خیمه‌شب‌بازی در دست اسرائیل است که قادر نیست با درک مطالبات واقعی مردم ایران، وابستگی خود را به سرویس‌های جاسوسی پنهان کند.

رضا پهلوی که در ماه‌های اخیر ژست میهن‌پرستی می‌گرفت و از عدم لزوم دخالت خارجی در امور ایران سخن می‌گفت، حالا به سرزمینی رفته که رژیم حاکم بر آن به طور علنی از تجاوز نظامی به کشورمان حرف زده و روشن است که در پس همه آن شعارهای ایران گرایانه، دسیسه جنگ‌افروزی علیه مردم کشورمان نهفته است.

پیش‌بینی می‌شود باتوجه به احساسات شدید ضد اسرائیلی در ایران، نتیجه این رسوایی، کاهش شدید محبوبیت پهلوی‌ها و پایان عمر سیاسی آن‌ها حتی در بین اپوزسیون خارج‌نشین خواهد بود.

منبع: خبر24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها