امروز در جوانرودِ استان کرمانشاه چه گذشت؟

یک مقام آگاه گفت: در جریان آشوب و اغتشاش یکشنبه شب در شهرستان جوانرود (شمال کرمانشاه) ، سه نفر از اغتشاشگران کشته شدند.

امروز در جوانرودِ استان کرمانشاه چه گذشت؟

خبرگزاری دولتی ایرنا نوشت این مقام آگاه افزود: عصر روز یکشنبه تعدادی از آشوبگران اقدام به ایجاد اغتشاش و ناامنی در برخی نقاط شهر جوانرود کردند که این ناآرامی‌ها به پس‌از اذان مغرب نیز کشیده شد و درگیری بالا گرفت به‌طوری‌که شاهد حمله آشوبگران به اماکن دولتی و به آتش کشیده شدن ۲ واحد مسکونی در بلوک‌های سازمانی دولتی بودیم.

وی افزود: با توسعه ناآرامی‌ها و افزایش درگیری ۳ نفر از اغتشاشگران به‌طرز مشکوکی کشته شدند.

وی با بیان این‌که طی ناآرامی‌های جسته و گریخته‌ حدود ۲ ماه اخیر، نیروهای امنیتی و پلیس با خویشتن‌داری و مماشات با آشوبگران برخورد کرده و از سلاح جنگی استفاده نکرده‌اند، عنوان کرد: طی این مدت تمام تلاش صرف آرام‌سازی و جلوگیری از هیجانات القایی به داخل شهر بوده‌ است.

وی با بیان این‌که بررسی جزئیات، علل و عوامل کشته شدن این افراد در دست بررسی است اظهار کرد: با توجه به تأکید شورای تأمین مبنی بر خویشتن‌داری در مقابله با اغتشاشگران، سوالات جدی درباره این تیراندازی و حادثه وجود دارد که پس‌از بررسی‌ها اطلاع‌رسانی لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: قرار است مراسم تشییع کشته‌شدگان، امروز در شهرستان جوانرود برگزار شود.

صبح امروز مراسم تشییع و تدفین دو نفر که در اغتشاشات شب گذشته جان باخته بودند، با حضور جمعی از مردم شهرستان جوانرود برگزار شد و مراسم با آرامش و بدون تنش پایان یافت.

یک منبع به خبرنگار فارس گفت این دو نفر با تیر کلاشینکف کشته شده‌اند، درحالی که در درگیری‌های ۲۹ آبان جوانرود نیروهای مدافع امنیت از سلاح جنگی استفاده نکردند.

حوالی ظهر امروز و پس از پایان مراسم، عناصری با هدف تصرف به ناحیه مقاومت سپاه و تیپ نیروی زمینی سپاه در جوانرود که کنار یکدیگر هستند حمله کردند. این هجوم ابتدا با سنگ‌پراکنی آغاز شد اما با افزایش خشونت، تیراندازی و حمله اغتشاشگران برای تصرف ناحیه تبادل آتش صورت گرفت.

نیروهای محافظ این مکان نظامی برای جلوگیری از تصرف انبار مهمات ابتدا چند مرتبه تیر هوایی شلیک کردند و پس از آن مجبور به شلیک به سمت مهاجمان شدند. پس از آن عناصر تجزیه‌طلب حاضر در اغتشاشات، صحنه درگیری را به تعدادی از خیابان‌های شهر کشاندند و با اسلحه جنگی به سوی ماموران انتظامی تیراندازی کردند.

منابع غیر رسمی از کشته شدن ۵ تن و زخمی شدن چند نفر در درگیری‌های امروز این شهر خبر می‌دهند؛ گرچه هنوز هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نکرده است. بنابر اعلام منابع محلی، چند نفر از ماموران در این حادثه زخمی شدند. دیشب هم خانه دو نیروی نظامی در جوانرود به آتش کشیده شد.

حضور عناصر و اعضای گروهک‌های تجزیه‌طلب کُرد در آشوب‌‌های امروز جوانرود مشهود بود.

خبرگزاری فارس همچنین نوشت: ظهر امروز عناصری با هدف تصرف به ناحیه مقاومت سپاه و تیپ نیروی زمینی سپاه در جوانرود حمله کردند

منابع غیررسمی می گویند ۵ نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شده اند.

شهرستان جوانرود از توابع استان کرمانشاه است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها