رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

علت اعتراضات و تحریم ها، دعوا بر سر رهبری علم جهان توسط ایران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی علت ناآرامی‌های اخیر کشور را دعوا بر سر رهبری علم جهان معرفی کرد.

علت اعتراضات و تحریم ها، دعوا بر سر رهبری علم جهان توسط ایران است

محمدمهدی طهرانچی گفت: به دلیل تعطیلی فیزیکی کلاس های آموزشی، امروز ۷۵ درصد دانشجویان سال اولی هستند و به همین دلیل می توان گفت زیست دانشگاهی مختل شده و باید دوباره زندگی دانشگاهی را احیا کنیم.

 طهرانچی در نخستین اجلاس دبیران انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی که شب گذشته در هتل فرهیختگان برگزار شد، با تحلیل روندها و فتنه ها،گفت : پیشرفت علمی و جهش دانشگاه های ایران به مذاق بسیاری از کشورهای غربی خوش نیامد و به همین دلیل در گزارش های خود اعلام کردند که ایران روزی رهبری جهان را داشته و اکنون در حال بازسازی تمدن خود است و باید با تحریم و اغتشاش جلوی آن را گرفت. می توان نتیجه گرفت که دلیل اعمال تحریم ها علیه کشورمان و همینطور اغتشاشات در سال های اخیر این بود که دعوا بر سر رهبری علم جهان بوده است.

طهرانچی با بیان اینکه دوره کارشناسی دوره آموختن فرهنگ و علم است، اظهار داشت: متأسفانه در دوران شیوع کرونا، در فاصله گذاری اجتماعی زیاده‌روی کردیم و به همین دلیل در زیست دانشگاهی، پژوهش و زندگی علمی اختلال به وجود آمد و سازمان دانشگاه تضعیف شد. اکنون با تأکید بر اینکه آموزش و تربیت باید در مقابل چشمان استاد و معلم باشد، فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی با جدیت دنبال می شود؛ چرا که نشاط و شادابی دانشگاه با حضور دانشجویان در محیط های علمی حاصل می شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها