فعال سیاسی اصلاح طلب:

بی ادبی را بخشی از مسئولان شروع کردند، اولین نفر هم احمدی نژاد بود/ مسئولان شعار ایران ایران می دهند اما، سال هاست برای وحدت ایران کاری نشده است

فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به تاکید سیاستمداران و فراخوان رئیس قوه قضائیه برای گفتگو کردن گفت: شرایط برای گفتگو کردن محقق نمی شود. چندسالی می شود که رهبر انقلاب فرمودند کرسی آزاد دانشگاه برگزار شود اما، کسی اعتماد نمی کند که بیاید و صحبت کند. برای آن که می ترسد کمی از حدود خودشان بگذرند و دانشجویان ستاره دار شوند یا اخراج شوند.

بی ادبی را بخشی از مسئولان شروع کردند، اولین نفر هم احمدی نژاد بود/ مسئولان شعار ایران ایران می دهند اما، سال هاست برای وحدت ایران کاری نشده است

مصطفی هاشمی طبا درباره ریشه اعتراضات اخیر گفت: گروه های مختلف، اعتراضات مختلفی دارند. نمی توان گفت همه گروه ها اعتراض دارند. بسیاری از آدم هایی که در تظاهرات شرکت نکرده و الآن سکوت کردند یک نوع اعتراض دارند. منتها، به دلیل آنکه گروه های مختلف نمی توانند مسائل خود را اعلام کنند، شکلی از آشوب و درگیری باقی می ماند و حرف اصلی روشن نمی شود.

براندازان سوار بر موج اعتراضات شدند

وی ادامه داد: مشکل اصلی این است که در کشور ما محدودیت گفتار وجود دارد و بنابراین، نمی تواند گفت ریشه اصلی اعتراضات چیست اما، ملغمه‌ای از اعتراضات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وجود دارد. همچنین، نمی توان فراموش کرد که گروه های برانداز نیز سوءاستفاده می کنند. کمااینکه در شبکه های بین المللی خیلی صریح به این مسئله واکنش نشان دادند. من موافق نیستم که آنان این اعتراضات را برپا کردند، بلکه آنان سوار بر موج اعتراضات شدند و می خواهند اظهار وجود کنند.

شرایط گفتگو محقق نمی شود

این فعال سیاسی با اشاره به تاکید سیاستمداران و فراخوان رئیس قوه قضائیه برای گفتگو کردن گفت: شرایط برای گفتگو کردن محقق نمی شود. چندسالی می شود که رهبر انقلاب فرمودند کرسی آزاد دانشگاه برگزار شود اما، کسی اعتماد نمی کند که بیاید و صحبت کند. برای آن که می ترسد کمی از حدود خودشان بگذرند و دانشجویان ستاره دار شوند یا اخراج شوند.

وی ادامه داد: کرسی آزاد اندیشی یعنی این که افراد آزاد باشند و حرف خودشان را بزنند؛ سپس به زندگی عادی خودشان بپردازند. اما، به دلیل نبود اعتماد به این امر، این کرسی ها تشکیل نشد. بنابراین، این گفتگوها نیز محقق نمی شود. حکمرانی یک سری خطوط قرمز دارد که می گوید از آن عبور نکنید. در این شرایط کسی صحبت نمی کند. در داخل این خطوط قرمز نیز حرف خاصی نیست مگر برای عده‌ای خاص.

احمدی نژاد شروع کننده بی ادبی ها در فضای سیاسی بود

هاشمی طبا با اشاره به اظهارات تند و توهین آمیز برخی از سیاستمداران گفت: به طور مثال، این بی ادبی ها و دشنام ها ریشه در رفتار مسئولین دارد. وقتی مجلس علیه رئیس جمهور یا وزیر امور خارجه یا سازمان انرژی اتمی فحاشی می کند با برخی روزنامه های وابسته به نظام تهمت می زنند و دروغ می گویند؛ آدم ها نیز یاد گرفتند. برخی می گویند چرا در دانشگاه ها فحاشی می کنند؛ فحاشی طبیعتا کار بدی است ولی از برخی از مسئولان یاد گرفتند.

او گفت: یا آقای لاریجانی که برای سخنرانی به قم رفته بودند به ایشان دشنام دادند یا علیه آقایان هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی فحاشی می کنند. در راس این کار نیز مجلس قرار دارد یا تریبون هایی که در اختیار دارند. بی ادبی را بخشی از مسئولان شروع کردند و اولین نفر نیز توسط آقای احمدی نژاد بی ادبی ها شروع شد. دیگران نیز دیدند می شوند فحش داد، فحش دادند. باید گفت چرا برخی مسئولان و افراد سن بالا رفته فحاشی می کنند.

اعتراضات بدون لیدر خطرناک است

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به جای خالی احزاب در اعتراضات اخیر گفت: جای احزاب خالی بود، در اعتراضات اخیر کسانی که در اول آن اعتراض کردند مشخص نبودند چه کسانی هستند و بنابراین، ممکن است برخی ها را اتفاقی دستگیر کرده باشند. ما احزاب، گروه ها و تشکل ها را باید تشویق کنیم که وجود داشته باشندو پاسخگو باشند. ما با همه این ها مبارزه می کنیم و نتیجه آن یک اعتراضات بدون رهبری و لیدر است که بسیار خطرناک است.

ملیت توسط میکروفن به دست ها نادیده گرفته شده

وی درباره پسااعتراضات و نقش احزاب و مسئولان گفت: نقشی نمی توانند ایفا کنند، غیر از کسانی که در حکمرانی تصمیم می گیرند افراد دیگر نقشی ندارند. مسائلی مانند حجاب یا گفتگو این اواخر مطرح می شود که در برابر مسائل اصلی کشور بسیار کوچک است. برای این که ایران پایدار بماند باید مسائل بزرگتری را حل کرد.

هاشمی طبا گفت: شعار ایران ایران می دهیم اما، سال هاست برای وحدت ایران کار نشده و ملیت توسط میکروفن به دست ها نادیده گرفته شده است. این چند روزه باز ملیت قوی شده اما، باید به ملیت توجه شود. ما هم نژاد و اعتقادات مختلف داریم. باید در عین کثرت به وحدت دست پیدا کنیم و این وحدت به اجبار، زور و تبلیغ به دست نمی آید. باید همدلی و همراهی ایجاد کرد.

منبع: قرن نو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    12

    بی ادبی را شماها و زمان فتنه ۸۸با ادعای تقلب موسوی جانتان شروع شد ..احمدی نژاد هم دنبال کرد و جواب داد

  • ناشناس
    0

    مسئولان ازبین عرب‌نیا.

  • ناشناس
    0

    مردم را اشرار ،خش وخاشاک واغتشاشگر خواندند .باید سر تعظیم جلو مردم بیاورند واستعفا بدهند

  • ناشناس
    3

    فقط جگر نژاد.

  • gaber
    0

    تنها جمله ای که مسئولین یاد گرفته اند این هست که همه چی را میدانیم و جوابمان همین هست ولاغیر. اصلا نه میشنوند نه میبینند و نه احاطه به مسائل دارند آمدند که همه چی را خراب کنند و بروند. همه چی. اگر دنبال گفت و شنودی اینها گفت و شنود را درک نمیکنند چرا چون مانند پناهیان منبری میخواهند و مستمعینی ساکت. اصلا چند صد ساله کارشون یکطرفه صحبت کردن و مسخره نمودن سوال کننده اگر جوابی نداشتند. خودشون در عین بی درکی همه چیز را میدانند. این سخت ترین رقیب برای وضعیست که 50 ساله در آن هستیم. یکبار اگر طرف مردم صحبت کنند میشن فتنه گر. پس همین هست که میگویند ولاغیر. کجای قران بگردم که نوشته باشه مومن بغیر از عبادت بر همه چی احاطه داره و خبر از باطن و بیرون افراد. چون عبادت میکنند پس بهترین مدیر و رییس و متخصص هستند ولاغیر. در کار کردن به همان منوال همیشگی که خدا کارها را درست میکنه و خدا آگاهه امورات را طی و هرگز به ایمان و عمل کسی غیر از خودشون اعتمادی ندارند. این ها کاملترین و بی اشکالترین افراد موجود در خلقت هستند. پس با چه و کدامشون میشه بحث کرد چون مومنه پس ساکت شدن و خاموش کردن حرف غیر از خود کار صوابیه. تز اینها سالهاست ادامه داره و حاضر به سر سوزنی حرف حق بغیر از خود نمیخواهند. اقای هاشمی گفتگو بین افراد در هیچ جای تئوری اینها نیست بله چالش هست مدارا نیست و گوشی که دارند یکطرفه و بن بست.و در آخر گفتگو باز این منم که مومن ترین و سالمترین کلام را داشتم. از رییس کشور سوال میکنه یا مشکلات را او میگه ناهار خوردی. با او چه میتوان گفتگو کرد اینقدر قاله میاره که یادت میره چی میخواستی. وخدا نکنه یکی از این قالات را قبول نداشته باشی تو جزو ضاله و اهل جهنمی فقط یکی از این قالات

  • کوروش
    0

    باز چه کلکی تودرتوی هست

  • ناشناس
    0

    شما مسولین همه جور به مردم توهین واهانت میکنید گاهی میگید مردم منافق هستند گاهی میگید مردم از بیرون تغذیه می‌شوند هرچی دلتون میخواد میگید ولی یک بار یکی از شماها نیومد بگه مردم دردت چی هست چی میخوای بعد که اوضاع مردم.ریخت بهم حالا میخواهید با تیر وتفنگ وتهدید همه چیز و درست کنید هیچ.وقت به مردم احترام نذاشتید انگار مردم برده شما هستند

  • ناشناس
    0

    وقتی امام جمعه یک شهر بزرگ مذهبی و سید بجای اینکه به دغدغه جوانها شغل و ازدواج تاکید کند و از اینکه در این تورم وحشتناک به.انها قوت قلب بدهد خود را کنار کشیده و پیشنهاد میدهد که بی حجابها را به طالبان بدهیم و خود به محض فوت همسرش مجددا ازدواج میکند به نظر شما باید جوانی که هیچ ندارد و عمر ش دارد میسوزد چه باید بکند بعد مرتب بگیم اسلام و استقلال و از این حرفها...... خود قضاوت کنید

  • مهرداد سربندی
    0

    احمدی نژاد که بابت بی ادبی هاش صد آفرین گرفت. اون هایی که بدنبال یه چوپان می گشتند تا به جای سلطان به مردم قالبش کنند باز شاهی را بدون پرواز . کت بسته آوردند و گذاشتند روی شانه شیروی احمدی نژاد و بعد آموزشش دادند و جای دوست و دشمن را نشانش دادند و گفتند به دشمن فحش بده. او هم که فحش داد. آنقدر فحش داد تا عادت به بی ادبی کرد و حالا به دوستانش هم فحش میدهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها