وزیر ارشاد دولت اصلاحات در پیشنهادی برای تغییر برخی اصول قانون اساسی:

همه پیروان ادیان، احساس محدودیت نکنند و از توانایی شان استفاده شود/ چرا جوان سنّی نتواند رییس‌جمهور شود؟

وزیر ارشاد دولت اصلاحات در پیشنهادی برای تغییر برخی اصول قانون اساسی، مطرح کرد.

همه پیروان ادیان، احساس محدودیت نکنند و از توانایی شان استفاده شود/ چرا جوان سنّی نتواند رییس‌جمهور شود؟

عطاءالله مهاجرانی در روزنامه اعتماد نوشت:برخی موانع جدی در قانون اساسی وجود دارد که به مقتضای همان سال تنظیم و تصویب قانون اساسی در سال ۱۳۵۸ نوشته شده است.

دیدگاه مبتنی بر ترجیح فرد مسلمان بر غیر مسلمان و نیز ترجیح شیعه بر اهل سنت که در برخی از اصول قانون اساسی دیده می‌شود، به ضرورت می‌بایست اصلاح شود. هر جوان ایرانی اعم از مسلمان شیعه یا سنی، مسیحی یا یهودی و زرتشتی می‌بایست احساس کند که در فضای بسته و محدود زندگی نمی‌کند. اگر توانست ظرفیت علمی و دانایی و مهارت فنّی و تخصصی و تجربی خود را به حدی بالا ببرد، که مورد تایید اکثریت جامعه قرار گیرد.

چرا یک جوان سنّی نتواند رییس‌جمهور شود؟یا چرا مسلمانان اهل سنت نتوانند مراسم عید فطر و قربان و نماز جمعه خود را در تهران در مسجدی که از خودشان بدانند و خودشان اداره کنند، برگزار کنند؟ بدیهی است که چون امامت جمعه شأن حکومتی نیز داراست، چنان امام جمعه‌ای می‌تواند مستقیما از طرف ولی فقیه و رهبر انقلاب منصوب شود.

چرا ما راه‌های خردمندانه‌ای که موجب پیوستگی بیشتر و انسجام افزون‌تر جامعه می‌شود و بهانه‌ها را از دست دشمنان ملت ایران و نظام می‌گیرد؛ تبدیل به تابو کرده‌ایم؟ فضای بسته، پایدار نمی‌ماند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • داد
    1

    تنها شیعه های تند روی ولایت اسلامی مسلمانان واقعی بوده و به بهشت میروند تا سند آنجا را مانند ایران بنام خود بزنند و مشغول رانتخواری و اختلاس شوند و بنابراین فقط انها میتوانند مسئولیت این ولایت را عهده دار شوند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه وهابی ها خوبند

  • ناشناس
    0

    از ایران خبر داری ؟ کسانی که از خودشون بودن تائید نشدن بله اگر واقعا به اون شکل بود که هر فرد ایرانی بر اساس دانش تخصص و مهارت و توانایی هاش امکان رسیدن به بالاترین سطح کشور رو داشت فارغ از هر مذهبی ، قومیتی و .... اونوقت همه در راستای آبادی کشور قرار داشتن هر کس به خاطر منافع شخصی خودش کار نمی کرد چون سنجه های واقعی برای بررسی وجود داشت الان می گن هفته وحدت همه چی که به ظاهر نیست واقعا باید این بستر وجود داشته باشه اگر یه فرد سنی یا هر اقلیت دیگری در ایران با هر قومیتی وقتی ببینه چنانچه تخصص و دانش و توانایی داشته باشه هیچ فرقی با هموطن شیعه اش نداره و می تونه در صورت کسب آرای مردمی رئیس جمهور بشه به ایرانی بودن خودشون افتخار می کنن اونوقت هیچکس از میانبر حرکت نمی کنه به هر قیمتی واقعا لازمه در بعضی قانون ها بازنگری بشه اگر ایران واحد رو می خواید

    نظرات شما -
    • 0

      اتفاقی که در عربستان بحرین امارات مصر و بقیه ممالک اسلامی هست

  • حامد
    0

    این حضرات مغزشان بسته است، رهنمود شما هنگامی کارساز است که نهاد دین مطلقا از سیاست جدا شود.

  • پیمان
    4

    این ممکلت متعلق به شیعیان تندرو و افراطی هست و بقیه ادیان و مذاهب هیچ حقی ندارند.
    این دقیقا همان دیکتاتوری هست

  • متفاوت
    1

    به نظر میاد داری تفرقه می اندازی که بعدا بیایی حکومت کنی.منطقت ظاهرش خوبه ولی باطنش متعفنه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خانه ازپای بست ویران است امثال مهاجرانی دربند نقش ایوان هستند روی پیشانی ما مگرچیزی نوشته است

  • ناشناس
    1

    هروقت عربستان اجازه داد شیعه جرات کند که بگوید شیعه هست و کشته نشود دنبال ریاست جمهوری اهل تسنن باشند و کشورهای دیگر که حکومتشان اهل تسنن هست ایا کارمند دولتی از شیعه دارند
    اقای مهاجری با پول بیت المال ایرانی ها تو لندن حالشو ببر کاری نداشته باش خدایی هست

  • ناشناس
    0

    هر کی گفت پنیر تو سر بذار بمیر .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها