روزنامه جوان:

وضع فعلی مملکت، محصول اصلاح طلبان است/ باز هم عده ای می گویند اصلاحات

«هشت سال دولت هاشمی، هشت سال دولت خاتمی و هشت سال دولت روحانی فرصت اصلاحی بود که در اختیار امثال حزب کارگزاران سازندگی بود، اما نتیجه چه شد؟ آنچه این روزها وضعیت موجود کشور است، حاصل اصلاحات همین افراد است.»

 وضع فعلی مملکت، محصول اصلاح طلبان است/ باز هم عده ای می گویند اصلاحات

روزنامه جوان نوشت: روزنامه سازندگی، ارگان حزب کارگزاران سازندگی گزارشی از نشست دبیران اول و رؤسای شوراهای استانی این حزب منتشر کرده است. مبنای گزارش بر طرح این موضوع در نشست است که «راه‌حل خروج از وضع موجود فقط اصلاحات است و نه رفتن به سمت سیستمی بسته‌تر. هیچ کدام راه‌حل خوبی برای گذر از وضع موجود نیست.»

سیدحسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در این نشست از راه‌حل پیشنهادی خود برای خروج از وضع موجود گفت و افزود که «تن‌ها راه، اصلاحات است؛ نه اصلاحاتی که اصلاح‌طلبان بیایند، بلکه اصلاحاتی که کشور در مسیر بهبود و مناسب‌تری بیفتد که یکی از این مسیرها هم در سیاست می‌تواند متنوع کردن هیئت حاکمه باشد... راه‌حل فقط اصلاحات است، نه فروپاشی، نه انقلاب و نه رفتن به سمت سیستمی بسته‌تر.»

آیا فرصت اصلاحات دست اینان نبود؟ هشت سال دولت هاشمی، هشت سال دولت خاتمی و هشت سال دولت روحانی فرصت اصلاحی بود که در اختیار امثال حزب کارگزاران سازندگی بود، اما نتیجه چه شد؟ آنچه این روزها وضعیت موجود کشور است، حاصل اصلاحات همین افراد است. مسیر اصلاحات بود که کشور را به اینجا رساند. حالا منتی نیست که کسی دنبال فروپاشی و انقلاب نیست، باید روی توانایی‌ها صحبت کرد. هر کاری هم قرار بود انجام دهند، در آن ۲۴ سال که دولت دست‌شان بود، باید انجام می‌دادند. از کم کاری آن‌ها به چنین جایی رسیدیم، حالا باز می‌گویند اصلاحات!

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • فرزند ایران
    0

    اصلاحات بالذاته چیز بدی نیست.
    وقتی در یک قسمتی از یک سیستم نقصی به وجود میاد که به اون سیستم ضرر میزنه قاعدتا باید اصلاح بشه.
    اما در یک سیستم سرتا پا فساد و ناکارآمد که بوی تعفنش داره همه رو خفه میکنه و معلوم نیست جایگاه افراد کجاست و کی به کیه حرف از اصلاحات زدن جوکه.
    اصلاح کی؟ اصلاح چی؟ اصلا مگه مورد اصلاح شدنی هم داریم؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      فرزند ایران این همه تند روی صلاح نیست چون خود متوجه کانتکست اصلاح طلبی نشده ای اینها را به فساد متهم میکنی جانا منظور از اصلاح طلبی تراشیدن سرو صورت و موهای زاید است که کاری بسیار خداپسندانه است.

  • مش جمعه
    0

    فرار رو بجلو نکنید.تمام این بدبختی ها حاصل و محصول حضور شما نظامیان و تمامیت خواهان و اصولگرایان بوده است.شماها کسانی بودید که در دولت خاتمی کارشکنی و ترور و بستن فرودگاه و ...کردید که سقوط کند و در نهایت متوسل به تهدید نظامی شدید.هر یک ماه از هشت سال دولت روحانی یک مشکل درست کردید. فعلا که ارکان نظام دست شماست، پس چرا یک مشکل از اینهمه مشکل را حل نکردید.اگر شما به پادگان ها و روحانیت به مساجد برگردند طی یکسال تمام مشکلات حل میشوند.

  • ناشناس
    0

    وضع کنونی مملکت محصول نظام است و هر دو گروه اصول طلب و اصلاح گرا ایران را ویران کرده اند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اصلاح طلبان بدواً خواستار اصلاح قانون اساسی و اصلاح ساختار نهادهای جمهوری اسلامی ایران و سپس خواستار اصلاح اهداف و راه و روش مدیران حکومتی هستند امری که هنوز به آن نرسیده اند تا بتوان کارنامه آنها را قضاوت کرد!! وقتی این اهداف محقق شد آنوقت می شود کارنامه اصلاح طلبان را بررسی و قضاوت کرد!

  • ناشناس
    0

    خجالت بکشید هرکودکی دیه این خرعبلات شما میخندد یارو یبوست گرفته میگه مقصر دولت قبل است

  • ممد
    0

    لعنت خدا به همگی شما مسولان بی لایق که شدین باعث شرمندگی یک ملت.

  • ناشناس
    1

    اصلاح طلب و اصولگرا هردو از یک قبله اند انان دو لبه یک قیچی هستند برای بریدن گلوی ملت حال روز امروز مملکت حاصل تفکر این دو حزب است حال که مملکت را به ویرانه ای تبدل کردید هیچکدام گردن نمی گیرند لبته سیاست خوبیست چون متهمی وجود ندارد و هیچکس جوابگوی اعمال و کردار خود در مقابل ملت نیست اما تاریخ وزمان قاضی خوب یست و خواهد قضاوت کرد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نه آقاي محترم اينجور نيست، اصلا عملكرد دولتها با هم نميشه مقياسه كرد، ما هم دولت آقاي خاتمي رو ديديم و هم احمدي نژاد و هم روحاني و رئيسي ، هر دولتي نقاط ضعف و قوتي دارد ولي اين نقاط نسبي است، مثلا دولت آقاي خاتمي را اگر در ترازوي سنجش بگراريم ٨٠ درصد عملكردش مثبت و ممكن هست در بيست درصد هم منفي باشد ودولت احمدي نژاد ٥٠ به ٥٠ بود و روحاني هم ٥ سال دولتش عملكرد قابل قبولي داشت ولي بخاطر تحريمها و فشارهاي خارجي و داخلي ٣ سال آخرش قابل قبول نبود ولي دولت آقاي رئيسي در يكسال اولش نمره عملكردش منفي است و لذا همه را به بك چوب نميشه راند.

  • کیان
    0

    شما اصولگرا خیلی پرو تشریف دارین به عنوان نمونه این همه آدم لب مرز مهران و شلمچه دارن از تشنگی و گرسنگی تلف میشن طرح صیانت یا طرح بهتر هست بگویم طرح خیانت و دهها مورد دیگر چه ربطی دولت قبل داره

  • ناشناس
    0

    خزعبلات میبافی همتون سر وته یه کرباسین،مصداق اون دونفر کچل ومفو هستید!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    در این مملکت اونی که سلاح و مهمات و تجهیزات و زندان و سرباز جورواجور دارد حکومت میکند و مابقی ویترینی هستند.

  • ناشناس
    1

    درودبرخاتمی .سیدمحمد خاتمی .بهترین دوران انقلاب دوران اصلاحات ازسال76تا84بود .

  • ناشناس
    0

    گرچه اصولگرا واصلاح طلبان هردو سرو ته یک کرباسند اما الان که کشور یکپارچه دست اصولگرایان است دیگه کارشکنیها جواب نمیدهد مردم را از این فلاکتی که روز به روز حادتر میشود نجات دهید دیگه دروغ جواب نمیدهد. با کودتا چیزی درستونمیشود.

  • ازاد
    0

    نه اصلاح طلب نه اصولگرا ها هیچ کدام برای مردم وبهبود وضع معیشتی مردم واقتصاد کشور وسیاست خارجی وتعامل باجهان دراین ۴۳ سال کاری نکردن به غیر از دروغ گفتن به مردم ووعده پوچ اقتصادی وسیاسی واختلاسهای چند صد هزار میلیاردی در کشور وتشرف فرزندان وخانوداه اقایان در اروپا وامریکا وزندگی لاکچری کردن باپول این مردم بدبخت که در فشار اقتصادی زندگی می کنندپس گرای اشتباه به مردم ندهید ومردم خودشان می دانند که این دوجناح واقایان چه بلایی برسر کشور ورفاه مردم اوردن ونتیجه ان وضع اقتصادی ومعیشتی وسیاست خارجی وتحریم شدید کشور می باشد که مردم بدبخت باید تاوان این بی مدیریتی وبی سوادی اقایان را بدهند تاکی می خواهید دروغ به مردم بگویید وعده الکی بدهید

  • 🐜
    0



    امیدوارم ملت شریف ایران فریب جنگ لفظی این دوحزب درپیتی وچپاولگررانخورند.وب این درک رسیده باشندهردوحزب حکومتی یک هدف دارند.له کردن ایرانیان اصیل وبخشش پست ومقام ووام های میلیاردی ب عربزادهای داخلی ویتامین کردن مخارج سالیانه کشورهای عربی وبلاگ دادن ب روسیه. وچین کمونیست بهترهست درهیچ رای گیری و انتخاباتی شرکت نکنیم

  • مهرداد سربندی
    0

    قابل توجه روزنامه زرد و بی ارزش جوان . هشت سال هم دولت جنگ جناب میر حسین . بنابراین جمعا 32 سال از عمر چهل ساله انقلاب در اختیار اصلاحات بود . اگر امروز ایران رشد داشته و ادعای پیشرفت دارد عقل سلیم نمی پذیرد که محصول هشت سال خیانت جریان انحصار طلب و تمامیت خواه اصولگرای بی اصول باشد زیرا خودتان هم میدانید که احمدی نژاد و کابینه و پایداری های حامی او و اصولگرایان بی عقلی که فریب او را خوردند عرضه این همه پیشرفت را نداشته اند. رئیسی هم که تازه آمده و در همین یکسال هم در گل تورم و بی کفایتی طرح های اقتصادیش وامانده. بنابراین یا ما راست می گویم که ایران پیشرفت کرده که اگر راست است محصول همان 32 سال تلاش صادقانه اصلاحات است یا نه همه حرف هایمان در مورد پیشرفت کشور دروغ است که در این صورت شما و هفت جدتان و این دولت و همدستانش همه دروغگو هستند و مردم را فریب می دهند. اما اینکه آن 32 سال اصولگرایان را عقده ای کرد تا جایی که برای کرسی ریاست جمهوری دست به هزار خیانت بزنند. حالا به مغز نداشته فشار بیاورید تا بفهمید اصولگرا چقدر خیانت کرده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها