روزنامه همشهری:

راهپیمایی اربعین و سرود سلام فرمانده نشان می دهد جامعه ایران در حال فروپاشی نیست

«با توجه به استقبال بی‌نظیر نسل جوان و نوجوان کشور از رخدادهایی چون «راهپیمایی اربعین» و «سرود سلام فرمانده»، نه‌تنها فرضیه فروپاشی اجتماعی در ایران رد می‌شود، بلکه این واقعیت اثبات می‌شود که بنیان‌های فرهنگی، هویتی و ارزشی جامعه ایرانی آنچنان مستحکم است که به‌راحتی قابل جایگزینی و از بین رفتن نیست.»

 راهپیمایی اربعین و سرود سلام فرمانده نشان می دهد جامعه ایران در حال فروپاشی نیست

روزنامه همشهری نوشت: چند سالی بود که برخی جامعه‌شناسان و روزنامه‌نگاران فرضیه یا ایده «فروپاشی اجتماعی» را درباره شرایط اجتماعی کشور مطرح می‌کردند؛ بدین معنا که آنها معتقد بودند که با توجه به گسست فرهنگی اجتماعی که میان نسل جوان و نسل‌های قبلی آنها شکل گرفته است، تداوم جامعه به لحاظ هویتی در آینده با مشکلات بسیاری مواجه خواهد بود.

به زبان ساده‌تر، آنها معتقد بودند که نسلی در کشور درحال رشد و پرورش است که قادر نیست با میراث‌های هویتی و فرهنگی - ارزشی پدران خود ارتباط برقرار کند؛ بنابراین، امکان تداوم جامعه ایرانی به لحاظ هویت فرهنگی آن در آینده بسیار دشوار است.

حال با توجه به استقبال بی‌نظیر نسل جوان و نوجوان کشور از رخدادهایی چون «راهپیمایی اربعین» و «سرود سلام فرمانده»، نه‌تنها فرضیه فروپاشی اجتماعی در ایران رد می‌شود، بلکه این واقعیت اثبات می‌شود که بنیان‌های فرهنگی، هویتی و ارزشی جامعه ایرانی آنچنان مستحکم است که به‌راحتی قابل جایگزینی و از بین رفتن نیست؛ زیرا اگر غیر از این بود، نسل جوان باید با مضامینی چون عاشورا، شهادت، انتظار، مهدویت، امام موعود، بزرگان و مفاخر و... آشنا نمی‌بود. حال آنکه شیفتگی آنها به این مضامین نشان داد که آنها نه‌تنها آشنا با این مضامین، بلکه دلباخته‌ آنها هستند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • داودی
    2

    دقیقا برعکس گفتی😀

    نظرات شما -
    • ایرانی
      14

      واقعا عالی گفتی، احسن به این صداقت شما خبرگزاری محترم
      به لطف خداوندبزرگ ودعای خیرپدران ومادران عزیز هر روز عزت وسربلندی ایران را در این دولت خدمت گزار و مردمی جناب رییسی شاهد هستیم

  • ناشناس
    0

    بزرگداشت اربعین حسینی موضوعی تاریخی حماسی و دینی است که با گذشت زمان نه تنها کهنه و به بوته فراموشی سپرده نمی شود بلکه هر روز که می گذرد پر رنگ تر و زنده تر از قبل هم می گردد. سرود سلام فرمانده هم سرودی است که کاملاً با اغراض سیاسی سروده شده است هر چند برخی واژه های آن مضمونی امام زمانی داشته باشد ولی هدفش بزرگداشت امام زمان (عج) نیست از اینرو نمی تواند جایگاهی در بین مردم داشته باشد مگر در بین کودکان و خردسالان و نوجوانان که به رشد و نمو عقلی نرسیده اند و معنی عبارات آنرا به خوبی درک نمی کنند!

  • صادق
    0

    این توهم کدوم مواده؟؟!!

  • ناشناس
    2

    این 10 درصد اقلیت نماینده مردم ایران نیستند.

  • ناسناس
    0

    روزنامه همشهری زهی خیال باطل چرا فقط راهپمای اربعین و سرود سلام فرمانده را می بینی مسا جدی که وفقط نماز فقط تعداد انگشت شماری پیر مرد دران به نماز می ایستند و یا بعضنا درب خیلی از مساجد حتی ما ه ها باز نمی شوند را نمی بینی معیارتان اشتباس ببینید جوانان چقدر به فریضه واجبات اهمیت می دهند امام علی (ع) وای بر ان روزی که مسلمانان در انجام مستحبات بیشتر از واجبات دین بکوشند که ان روز ربا وریا در ایمان مسلمانان رخنه کرده

  • مسعود
    1

    نه درد داره نه خونریزی نه نیاز به نظریه های آبدوغ خیاری!!
    یه رفراندوم قابل راستی آزمایی با نظارت نهادهای بین المللی برگزار کنید (نه مثل نظارت استصوابی شورای نگهبان و برگزاری انتخابات وزارت کشور) تا اون موقع عیارتون محک بخوره !!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      هر وقت مدینه فاصله تو این چیزها را اجرایی کرد آن وقت بعدش ما هم اجرایی می کنیم

  • مملی
    0

    خدا وکیلی بگید از چه مواد مخدر یا نیرو زایی مصرف کردید بدجوری زده بالا

  • ناشناس
    0

    تمام امکانات مملکت را جمع میکنید تا یه عدهای را در این نمایشتون شریک کنید خب عزیز من ملتی که برا یه قیمه خودشا از درودیوار بالا می کشد معلومه برا ده پونزده روز خورد وخوراک مجانی چه ها که نکند تازه دررزومه اش هم ثبت میشه تا اخر عمر نونشو میخورد .اگه راست میگید برا سالروز کوروش بگیر وببند نکنید غذای مجانی ندهید امکانات بهداشتی درمانی نگذارید راه ها را نبندید یک ریال هم هزینه نکنید اینترنت ووام ودلار بلا عوض هم نمیخواهد بدهید اونوقت ببینی تفاوت از کجا تا به کجاست .

  • ناشناس
    0

    بله داریم فیلم هایش را درشبکه های اینترنتی میبینیم !!!
    از ته لیست اول هستیم

  • امییییییییییر
    1

    اگر راست میگید یه انتخابات ویک رفراندوم واقعی برگزار کنید بعدش ببینید غیر از معدودی جیره خور ومفت خور وساندیس خور یا مواجب بگیر ایا کسی از این دولت حمایت میکنه

  • ناشناس
    0

    چنتا بسیجی ودانش اموز مردم ایران نیست گور خواندی

  • ناشناس
    0

    برعکس جامعه در حال متلاشی شدن است.این سروهای چاپلوسانه وضع را بدتر کرده

  • ناشناس
    0

    دقیقا زدی به هدف.این همه پروپکانی و هزینه گزاف حکومتی برای این مراسم بخاطر عشق و علاقه وافر مردم هست.
    امار فقر و بیکاری و خودکشی و شاخص های فلاکت و تورم و افسردگی جامعه و فحشا هم همگی آمارهای ساختگی رژیم منحوس صهیونیستی و دژمنان است.
    دوشواری نداریم.

  • 🐜
    0

    روزنامه های پاچه خوار

  • زط@
    0

    از سومین کشور فقیر خاورمیانه معلومه که نصف عراقی ها در آمد دارند سلام ...

  • بنده ی خدا
    0

    تزریق یکسویه ی اطلاعات بنام دین و مذهب ؛ دشمنی شیطانی علیه همه ی ارزشهای و مقدسات اصیل الهی است
    ---
    آنان که بنام دین و مذهب به تزریق یکسویه ی اطلاعات ضد شناختهای محکم و مفصل قرآن و در تضاد با اصول متین استدلال منطقی عقل با اصرار و لجاجت می پردازند و بر جلو گیری از پخش روشنگریها ی قرآنی و عقلی و عدم پاسخ قرآنی و عقلی به این روشنگریها اصرار می ورزند و همیشه بر ترویج من در آوردیها و خرافات و جعلیاتی که با قرآن و عقل قابل اثبات عقلی نیستند پا فشاری میکنند ؛ هرگز با این شیوه های جهل آفرین و سکوت مطلق در مقابل انتقادهای قرآنی و عقلی نمی توانند بلکه نمی خواهند از مظلومیت و حقانیت دین داری پیامبر و خاندان آن حضرت دفاع کنند.
    این مبتلایان به جهل مرکب با این اصرارهای قرآن ستیز و خرد گریز خود ؛ دفاع و فداکاریهای جانانه بندگان مقرب خدا را در دفاع از دین توحیدی قرآن خدا لوث و نابود می کنند .
    این افراد و گروه های جاهل یا مغرض با پشت کردن و دهان کجی به شناختهای محکم و مفصل قرآن و با انکار اصول متین استدلال منطقی عقل با ظالمانه ترین شیوه شیطانی ؛ ، اصرار دارند با دروغ و دغل ؛ پیامبر و اهل بیت مظلوم آن حضرت را در کنار دشمنان قرآن و عقل و در کنار مروجان جهل و دشمنی با قرآن و عقل نشان دهند!!!
    بهت آور ترین حقیقت ظالمانه ی رایج ؛ سکوت مطلق و بی پاسخی و مسئولیت گریزی اکثریت دین شناسان و متولیان آموزش و تبلیغ دین و مذهب در مقابل این شیوه های شیطانی است که پیامبر و اهل بیت و دین و مذهب را مروج من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل جلوه می دهند .
    این افراد و گروه های جاهل و شاید مغرض با ترویج موضوعات غیر قابل اثبات بنام این بندگان مقرب ؛ خرد گرایان را به گمراهی وا می دارند و به سوی بیزاری از دین و مذهب سوق می دهند و به بی دینی و لامذهبی دچار می کنند!!!
    تزریق اطلاعات یکسویه ی ضد قرآن و عقل ؛ دشمنی هدفمند آشکار آمیخته با اهداف و غرضهای پلید شیطانی برای لوث و نابود کردن همه ی ارزشها و مقدسات قرآنی دین اصیل الهی و بی ارزش و بدنام و منفور کردن دین قرآنی خداوند و مکتب توحیدی قرآن گرای مذهب تشیع علوی است .
    این دشمنی هدفمند مغرضانه با بد ترین سوء استفاده از جهل توده های ملیاردی متدینان به شناختهای قرآن و با اصراری شیطان پسند با رنگ و لعاب فریبنده بنام دین و مذهب ؛ برای تحقق بخشیدن به اهداف چپاولگری دشمنان قسم خورده در راستای چیره کردن این دشمنان بر سرنوشت امت مسلمان و چپاول ثروتهای این امت و برای هدر دادن بی بازده مثبت و سازنده این ثروتها با به کار گیری شیادان دین فروش و مذهب فروش و با مکر و نیرنگی برنامه ریزی شده به اجرا گذاشته می شود .
    لعنت و نفرین ابدی خداوند قهار بر همه ی ظالمان ستم پیشه ای که با پیروی از شیطان پلید ؛ محمد و آل محمد و بندگان صالح را از تبلیغ دین توحیدی خداوند و از آشنا ساختن متدینان به شناختهای فرهنگ دین دار و مذهب داری اصیل الهی قرآنی و عفلی الزام آفرین باز داشته و باز می دارند .

  • ی
    1

    برعکس گفتی متزور

  • ناشناس
    0

    نهضت قدسی حسینی را به کالای کاسبی حرام شیادان دین فروش تبدیل نکنیم!!!
    ---
    ستم پیشگان هر قوم خدا ستیز از جمله دشمنان اهل بیت پیامبر از قبیله ی منفور اموی و پیروانشان چه بخواهیم چه نخواهیم با نفرین خداوند به سزای اعمال جنایتکارانه خود رسیده اند و در عذاب ابدی این اعمال گرفتار اند .
    باید قدسیت اهداف نهضت انسان ساز عاشورای حسینی را با احیای همیشگی این اهداف قرآنی والا پاس داشت و از تبدیل کردن این نهضت انسان ساز الهی با آمیختن آن با خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل به کالای کاسبی حرام دین فروشی و مذهب فروشی بدست شیادان شیطان صفت شدیدا پرهیز کرد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها