در مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان

جنتی: مردم اول باید آب و نان‌شان درست باشد بعد موارد دیگر هم انجام شود/ زائران اجازه ندهند اختلافات سیاسی به مراسم اربعین ضربه‌ای بزند

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: بر همه زوار لازم است هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات سیاسی و مسائل حاشیه‌ای به این مراسم عظیم که عامل وحدت شیعیان است ضربه‌ای وارد کند.

جنتی: مردم اول باید آب و نان‌شان درست باشد بعد موارد دیگر هم انجام شود/ زائران اجازه ندهند اختلافات سیاسی به مراسم اربعین ضربه‌ای بزند

آیت‌الله احمد جنتی در سخنرانی افتتاحیه اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری با اشاره به در پیش‌رو بودن مراسم اربعین اظهار کرد: این گردهمایی عظیم نشان می‌دهد قیام عاشورا هر روز زنده‌تر از گذشته می‌شود و به مرز و جغرافیا و قومیت محدود نیست.

وی افزود: موانع و محدودیت‌های سنوات اخیر مثل کرونا و مشکل ویزا رفع شده و نیز دشمن در جبهه فلسطین، سوریه و یمن شکست‌های سختی خورده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئولان در جهت تسریع سفر زوار اقدام کنند و تا می‌توانند به زائران خدمت کنند بر همه زوار لازم است هوشیاری کامل در برابر توطئه‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی داشته باشند و اجازه ندهند برخی اختلافات سیاسی و مسائل حاشیه‌ای به این مراسم عظیم که عامل وحدت شیعیان است ضربه‌ای وارد کند.

جنتی با بیان اینکه از تلاش شبانه‌روزی دولتمردان برای خدمت به مردم قدردانی می‌کنیم، اظهار کرد: ما برای آنان در ادامه مسیر آرزوی موفقیت داریم. دولت در بخش‌هایی توفیقات خوبی داشت و در این مسیر آرمان‌های امام راحل مورد توجه قرار گرفت. در حوزه سلامت توانستند کرونا را کنترل کنند و در حوزه سیاست خارجی فعال‌کردن ظرفیت‌های اقتصادی منطقه را شاهد بودیم و مخصوصاً با کشورهای همسایه ارتباط خوبی برقرار شد.

وی تاکید کرد: رفتارهای مناسب و دوری از اشرافیت را از دولت و رییس جمهوری مشاهده کردیم و امیدواریم این روحیه تا پایان در دولت ادامه یابد.

رییس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی دولت اما همچنان مسئله اقتصاد و معیشت، اولویت اول کشور است‌. مردم اول باید آب و نان‌شان درست باشد بعد موارد دیگر هم انجام شود.

جنتی تاکید کرد: دولت ضمن انجام کارهای روزمره، چند اصلاح اساسی هم در حوزه اقتصاد شروع کرد اما تداوم این اقدامات اساسی نیازمند تحرک ساختاری در بودجه و اصلاح نظام مالیاتی است.

وی افزود: راه برون‌رفت از مشکلات و پاسخ‌گویی به آن عمل کردن به بیانات رهبری انقلاب است. بارها ثابت شده که توجه به توصیه‌های ایشان راهگشای امور است. توصیه ایشان به محدود نکردن ارتباط با کشورهای دیگر به غرب منجر به این شد که ارتباط با همسایگان مورد توجه قرار گیرد و شاهدیم که این امر ظرفیت‌های زیادی برای کشور فراهم کرده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: رهبر انقلاب توصیه کردند کشور را معطل مذاکره نکنید و از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنید، دیدیم که توجه به این امر در این دولت منجر به گشایش شد و اقدامات ارزشمندی صورت گرفت و از ظرفیت‌های داخلی استفاده شد. از جمله در طرح آبرسانی غدیر که کار سه‌ساله در یک سال صورت گرفت.

جنتی تاکید کرد: هرجا به توصیه‌های رهبری توجه شد، پیشرفت کردیم و هرجا عمل نشد با عقب‌گرد مواجه شدیم. اگر همه مسئولان به توصیه‌های رهبری عمل کنند مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف حل خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دشمنان انقلاب اسلامی در طول چهار دهه گذشته، گفت: در طول این چهل سال با جنگ، تحریم، ترور دانشمندان هسته‌ای، فتنه ۸۸ و تهاجم فرهنگی و بحران‌ها و حوادث مختلفی مواجه بودیم که هرکدام برای از میان بردن یک جامعه کافی بود، اما به برکت ولایت فقیه از همه آن‌ها گذشتیم و مدیریت حکیمانه آیت‌الله خامنه‌ای بوده است که ما را از تمامی فتنه‌ها و بحران‌ها نجات داده است.

رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان تصریح کرد: اگر در ۱۵ سال گذشته به توصیه‌های اقتصادی رهبری انقلاب توجه می‌شد، حتماً وضع متفاوت بود. ما باید به این باور برسیم که ولایت فقیه چیز جدیدی نیست و استمرار ولایت پیامبر(ص) و ائمه اطهار است. کسی که آن را باور نکرده این را هم باور نمی‌کند. در حالی که در واقعیت این ولایت فقیه استمرار آن ولایت است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • مخاطب
    0

    بانیم متر قد ووزنی زیر 30 کیلو وعمری بالای 5000 سال بهتر از اینها نمیتونی بگی باوجو مصرف خاویار وگوشت اهو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آأمی توی این سن به سختی نفس میکشد خاویار را بادیگاردها میخورند.

    • ناشناس
      2

      از علل طول عمر بالا صرفاً داشتن تغذیه خوب و روح و روان آرام و نداشتن دغدغه فکری و خوشگذرانی و تفریح نیست بلکه نوع فیزیولوژی بدن نیز در افزایش طول عمر مؤثر است!

    • ناشناس
      5

      جنتی عشق است ......
      عمر دست خداست.....
      مودب باشید لطفاً.......

  • ناشناس
    2

    اینڪه دغدغه اصلی دولت را حل مشکل آب و نان ملت بدانیم زیباست ،اما اینڪه همزمان هزاران میلیاردتومان بابت راهپیمایی اربعین و مواڪب از بیت المال هزینه ڪنیم از پارادوکس های عجیب تفاوت گفتار با عملڪرد مسئولان ماست

  • ثروتی
    0

    همین آقا دوسال پیش می گفت ملت باید وعده غذایشان کمتر کننده‌تر بخورند جناب جنتی چقدربه حرفی که میزنی صادق هستی

  • مهرداد سربندی
    1

    43 سال در این مملکت به لطف اصولگرایان انحصار طلب طالبانی خلق و خو همیشه اولویت با موارد دیگر بوده و آنچه اهمیت نداشته نان و آب مردم بوده . حالا چی شده که اول نان و آب مردم بعد موارد دیگر از زبان کهنه کار ترین فرد این جماعت بیان می شود!!!!!؟ قطعا باز نقشه جدیدی برای ضربه زدن به مردم در مغزشان وول می خورد.

  • ماستمالی
    0

    جناب جنتی خبر داری این چند روز بخاطر اربعین کالاهای خوراکی مورد نیاز گران شده، ملت دیگه از دست شماها عاصی شده اند

  • ناشناس
    0

    البته مقصر آب و نانشان خدا نکرده شماها که نیستید پهلوی ها مقصرند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      منظورت پدر و پسر است؟

  • ناشناس
    0

    آقای جنتی شما رئیس مجلس خبرگان رهبری هستید نه سخنگوی دولت!!! دولت خودش هم سخنگوی اقتصادی دارد و هم سخنگوی موضوعات کلی و نیاز به سخنگویی شما ندارد! کارکرد و وظایف مجلس خبرگان رهبری در قانون اساسی مشخص است و در قانون اساسی برای مجلس خبرگان رهبری وظایف ذاتی ورود به حیطه های دیگر کشور پیش بینی نشده است!

  • احمد دهقانی
    1

    کسی که خواب هست میشه بیدار کرد اما کسی که خودشو زده خواب نمیشه بیدارش کرد این هم جریان مسولین مملکت ما هست با دست پس میزن با پا پیش میکشن یکی میزنن به نعل یکی میزان به میخ واقعا جای تاسفه

  • ناشناس
    0

    سن بازنشستگی در قانون چند ساله؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حداقل ۵۰ سال و حداکثر ۶۵ سال

    • کلاغ پر
      0

      هرچی .......بگه وبستگی به مصلحت نظام دارد هنوز فرد شایسته ای پیدا نشد .....

  • ناشناس
    0

    نه نه اشتباهه ---- اول امر به معروف - دوم گشت ارشاد نان هم خدا می رسونه

  • ناشناس
    1

    جناب اقای جنتی چند کلمه هم اختلاس های میلیاردی اقازادها بگو ازمشاوران دزد و از ۹۲ هزار میلیارد فولاد مبارکه بگو از ۵۰۰۰ اقازاده و فرزندان مسولین که در امریکا انگلیس کانادا که از بیت المال این ملت می نوشندو بر ریش ملت میخندندبگو از این که کشوری که از منابع خدادادی و ثروت جزه ۵ کشور برتر جهان است ودر فقر فلاکت جزه ۵ کشور بدتر جهان است بگو اربعین را به صاحبش واگذار کنید خود اداره میکند

  • 🐜
    0

    خمینی رمزحکومت برملت راگفت اربعین است که جمهوری اسلامی را نگه می دارد ایناهم ازشکم ملت میزنندتامراسم محرم وسفرواربعین راب هر قیمتی برگزار شود.تنهاره رهایی شرکت نکردن در مراسم عزاداری می‌باشد بایدپنهان عزاداری کرد تا دشمنان داخلی سواستفادنکنندوتبلیغ نکنندازاعتقادات ملت

  • علی
    23

    نظری بر نظرات شما- جزء چرت وپرت وعقده گشایی از اربعین وکینه توزی وبی منطقی واراجیف وکلیشه گویی عوامانه از حیف نون ها مجهول الهویه نبود

    نظرات شما -
    • امیر ب علی
      1

      علی جان خودت ساندیس خیلی گرم خوردی حالت خوب نیست ساندیس گرم ننوش برای معدت ضرر داره همون تگریش بهتره بزن تا چرت و پرت بگی

    • حاج سعید طوسی
      0

      خرج از بیت المال که باشه برای شما ساندیس خوران خوب میشه.بخورید

  • بردی
    0

    مردم !! کلمه ای که برای دولتیان و بخصوص امثال جنتی بی معنی است . از یک طرف نگران اب و نان مردم است و طرف دیگر مبلغ راهپیمایی اربعین که در این شرائط گرسنگی همان مردم ولایت اسلامی ملیاردها برای این راهپیمایی هزینه می کند .

    نظرات شما -
    • 0

      چرا هزینه برای اربعین بد باشه اینا برای تداوم حکومتشان دست به هر کاری می‌زنند

  • یارو بهارستانی
    0

    وعظ بی عملان واجب است نشنیدن حافظ

  • پشه کوره
    0

    احمد جون هنوز زنده ای ؟! ماشالا هزار ماشالا چش نخوری ایشالا یه دو قرن دبگه حکم بازنشستگیت میرسه استراحتم لازمه بالاخره خخخخححححخخ

    نظرات شما -
    • 3

      از اسمی که روی خودت گذاشتی مشخصه نوع شخصیتت.....
      ولی به یاد آور که زندگی دست خداست و همچنین مرگ.....

  • ناشناس
    0

    نترس به بهانه اربعین حسینی اب ونان ودرامد شما تامین است وبیت المال را به اتش بکشید

  • ناشناس
    2

    مردم اب و نان میخوان چیکار؟!شما اصولگراهای انقلابی غم نان نداشته باشید کافیه

  • عبدالناصر
    0

    حضرت آیت الله حاج شیخ احمد جنتی لادانی
    باسلام و قبولی عزاداری های جنابعالی در این ایام ماه صفر که مصادف است با اربعین حسینی و وفات پیامبر عظیم شان اسلام و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام و امام رضا علیه السلام.

    بر کسی پوشیده نیست که جنابعالی زندگی زیاد تشریفاتی ندارید و در این خصوص اهل ریا نیستید ولی عدم توجه جنابعالی به عنوان یک عنصر مهم کشور ضرباتی وارد کردید که 50 سال آینده هم جبران آن با ده هزار ملیارد دلار قابل انجام نیست و در این سیاست های اشتباه و بدون کارشناسی ضربات مهلکی به معنویات جامعه وارد کردید و حمایت های بی جا جنابعالی از آقای احمدی نژاد و رد صلاحیت شخصیتی مثل مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 حق الناسی بزرگ بر گردن شما بوده و خواهد بود.
    لذا 95 سال سن دارید و کار و دخالت بیجا در امور اجرایی مهم کشور دیگر بس تون نیست!!!!!!! در خواست بازنشستگی کنید و چند صبای دیگر که زنده هستید را بروید استراحت مطلق داشته باشید. باالئه قحط الرجال نیست.

  • ناشناس
    0

    زائران فقط دلار و دینار های که از گلوی این ملت گرفته شده است را به قاتلان جوانان این کشور تقدیم کنند

  • ناشناس
    1

    یه سوال دارم هزینه هائیکه از بیت المال بابت اربعین خرج میشه و اگر یک ایرانی راضی به این هزینه نشه از نظر شرعی و قانونی حکمش چیه ؟
    آیا زیارت طرف اشکال شرعی ندارد؟
    آیا مسولین حق چنین هزینه از بیت المال را دارند ؟




    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      علی {ع} وای بر ان روزی که مسلمانان در انجام مستحبات دین بیشتر از واجبات دین بکوشند

  • ناشناس
    0

    چه عجب بعد از چهار دهه به این نتیجه رسیدید

  • مش جمعه
    0

    خاک عالم برسرتان که بعد ۴۳ سال از انقلاب باید بفکر نان و قطعی برق و آب باشیم. جنتی جان به حوزه برگردید همه چیز درست میشود

  • متین
    0

    خدا از سرتان نگذرد

  • ناشناس
    0

    باید خود آقای جنتی پاسخ دهند چه کسی آب و نان مردم را باید در سفره مردم قرار دهند؟ تمام کسانیکه کارگزار کشورند از فیلتر شما عبور کرد اه اند
    پس متهم اول وضعیت کنونی کشور ابتدا شما هستید باید پاسخ باشید

  • 🐜
    0

    ملت مگرمرغ وخروس هستن که بایداب چنان داشته باشند.ملت بایدمسکن خودروشغل مناسب درامدثابت وامنیت حقوقی داشته باشند تورم وگرانی سیصددرصدی باید کاهش چشم گیری داشته باشد این همه افغان مفتخوردرکشورایران چه میکنندایاچماقداران هستند؟

  • ناشناس
    0

    تشکیل جلسه مجلس فرمایشی و چاپلوسی
    وگرنه وظیفه مجلس خبرگان نظارت و سوال از رهبری است

  • فاتح
    0

    جناب نوح زمان جنتی جنت مکان ادامه الله ظله : با دولتی که حضرتعالی یک تنه سر کار اوردی اب ونان مردم را قطع کردی و قیمت همه کالا در یک سال گذشته بیش از دو تا ده برابر شده به عنوان مثال قند وشکر که یک سال قبل کیلویی ۳ هزار تومان بود حالا کیلویی ۳۰ هزار تومان است افرین ودرود خدا بر شما نوح زمانه که دولت محرومین و بی سوادان را علیرغم خواست ومیل مردم بر سر کار اوردی وچنین دمار از روزگار ملت در اورد . درود درود درود

  • ناشناس
    0

    جنتی عزیز، با انقلابت مشکل آب و نان برای ملت شریف ایران درست کردی. به نظرت اگر انقلاب نمیکردی و همانند قبل از انقلاب کارتون‌های میوه از میدان توسط بازاریان را مجانی دریافت میکردی بهتر نبود؟
    قبل از انقلاب مشکل آب و نان مردم حل شده بود و فقط زنهای هرزه در خیابانها پرسه می‌زدند.

  • ناشناس
    0

    اصول گرا که نباید دغدغه اب و نان ملت داشته باشه -- به فکر جناح و باند باش انتخابات داره نزدیک میشه- لیست رد صلاحیت شده های آینده آماده کنید--- گرانی و ارزانی مریضی و شفا دست خداست

  • داوود فراهانی
    0

    مجلی خبرگان احسنت بشما مجلس محترم خبرگان احسنت بشما .. وقتی بنده خدا مشکل اب و نان داشته باشد و این مشکل همه ی جوانب زندگی او را بگیرد خدا را هم منکر میشود برادر من این را گفتم و میگویم و درود میفرستم برادر بر کسیکه خدمت میکند به بندگان خدا و برای خدا میکند که اول بندگان او باید در رفاه باشند و بعد دنبال ....رفت که بروند ..برادر درود بر شما ..این واحب است و خدمت به بندگان خدا اگر میتوانیم انجام دهیم ..پس راه دارد بنده خدای که نان تدارد نمیشود به او گفت حجابت را درست کن بنده خدای که نمیتواند پوشاک بخرد نمیتوان به او گفت نمازه بخوان ..و بنده خدای که از گرفتاری او را فراموش کرده و افتاده به جان خود و جامعه خود دیگر خداوند را نمیشناسد و این میشود که خدا در رحمت را میبیند و ....و...و... این میشود اوضاع کشور ....برادر درود بر شما

  • ناشناس
    1

    دوستت داریم عمو جنت..

  • ناشناس
    1

    خدا به آبروی زهرای مرضیه شما را نابود کند که خودتان میبافید ومیدوزید خودتان عامل بدبختی مردم هستید بعد دم از نان وآب میزنید خدایا تاکی باید به سخنان صدمن یغاز شماها گوش کرد خفه شدیم

  • ناشناس
    1

    بعد 1009سال یک حرف درست زدی ولی با حرف شکم مردم سیر نمیشود . میشود هیچی به هیچی شما هم که مسولیتی در کشور نداری

  • ناشناس
    0

    امسال دیگه قبضو میگیری پیرخرفت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها