چرا طرفداران رضا پهلوی به هوشنگ ابتهاج حمله کردند؟

طرفداران رضا پهلوی از اینکه یک شاعر بزرگ، از پهلوی‌ها بیزار بوده‌ است و با اشعارش همراه انقلاب شده و اکنون در جمهوری اسلامی مرگ او یک ضایعه فرهنگی شمرده شده‌است، ناراحتند. آن‌ها سایه را «خائن»، «فریب خورده» و «نوکر صفت» نامیده‌اند.

چرا طرفداران رضا پهلوی به هوشنگ ابتهاج حمله کردند؟

روزنامه جوان نوشت: در حالی که ابتهاج به دلیل جایگاهی که در فرهنگ و ادبیات فارسی داشت، از سوی جامعه ایرانی بزرگ داشته می‌شود، ضد انقلاب از ساعاتی پس از درگذشت او، با انواع توهین و فحاشی از مرگ این شاعر سرشناس ابراز خوشحالی کرد و به دنبال تحقیر وی برآمد.

اکانت‌های مجهول‌الهویه و اغلب فیک که خود را هوادار رضا پهلوی معرفی می‌کنند به حمله تمام‌عیار به هوشنگ ابتهاج شاعر تازه درگذشته کشورمان پرداختند.

در میان اکانت‌های ضد انقلاب فحاش به «سایه»، سلطنت‌طلب‌ها گوی سبقت را از دیگران ربوده‌اند. از آنجایی که بی‌سوادی، یکی از شاخصه‌های فعالیت اکانت‌های سلطنت‌طلب در فضای مجازی است که با نشر دروغ و مهمل‌بافی سعی در تطهیر پهلوی‌ها دارند، این اکانت‌ها با بازنشر بریده جراید ابتدای انقلاب اسلامی که در آن اشعار انقلابی ابتهاج منتشر شده و خبر عرض ارادت وی به بنیانگذار انقلاب اسلامی دیده‌می‌شود، این ادیب برجسته را با جملات سخیف و ادبیات رکیک، مورد هجمه قرار داده‌اند.

حتی عده‌ای پا را فراتر نهاده، ابراز علاقه این شاعر به انقلاب را خیانت نامیده‌اند. فحاشی‌ها به ابتهاج با اشاره به سابقه مرام سیاسی وی و حتی دیدگاه‌های مذهبی این شاعر که شعرش در مورد امام‌حسین (ع) در ایام محرم امسال شهرت ویژه‌ای پیدا کرده، اکانت‌های فیک شبکه‌های مجازی را به خشم آورده‌است.

طرفداران رضا پهلوی از اینکه یک شاعر بزرگ، از پهلوی‌ها بیزار بوده‌ است و با اشعارش همراه انقلاب شده و اکنون در جمهوری اسلامی مرگ او یک ضایعه فرهنگی شمرده شده‌است، ناراحتند. آن‌ها سایه را «خائن»، «فریب خورده» و «نوکر صفت» نامیده‌اند و حتی از اینکه ابتهاج امریکا را باعث جنگ میان روسیه و اوکراین معرفی کرده‌بود هم عصبانی هستند!

یکی از اکانت‌های مجهول‌الهویه سلطنت‌طلب، حتی تلاش چند ساله ابتهاج در راه‌اندازی برنامه گل‌ها در رادیو را ضربه به موسیقی ایرانی می‌داند که در ۱۴۰۰ سال گذشته بی‌مانند است و باعث قلع و قمع شدن موسیقی ایرانی شده‌است! در حالی که کارشناسان موسیقی متفق‌القول هستند که برنامه رادیویی «گل‌ها» در دوره خود باعث ضبط و حفظ بخشی از موسیقی اصیل ایرانی شده‌است.

سلطنت‌طلب‌ها با ادبیات سخیف خود در مواجهه با مرگ ابتهاج، مصداق «مه فشاند نور و سگ عوعو کند» شده‌اند. آن‌ها عامدانه با حمله به هنرمندان و فرهیختگانی که سابقه مبارزه و ضدیت با حکومت پهلوی دارند، در حال ایجاد هزینه برای هنرمندانی هستند که نمی‌خواهند با جریان سیاسی سلطنت‌طلب‌های خارج‌نشین همراهی کنند یا مانع از بیان انتقادات آن‌ها نسبت به بازماندگان پهلوی شوند. آن‌ها می‌خواهند با توهین به هنرمندانی که سابقه ضدیت با حکومت سلطنتی دارند، چهره‌های منتقد و مخالف پهلوی را به سکوت بکشانند.

برخلاف نظر جریان ضد انقلاب که «سایه» را به واسطه مرام سیاسی‌اش، مخالف جمهوری اسلامی می‌دانستند، انتشار تصاویر وی در هنگام رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری و علاقه وی به ایران از یک‌سو و همچنین واکنش دولت ایران و ابراز تأسف از درگذشت این چهره ادبی، بر آتش خشم ضد انقلاب افزوده‌است. میدانی که می‌شد با مصادره به مطلوب‌کردن ابتهاج از سوی جریان‌های ضد انقلاب به عاملی برای فشار به جمهوری اسلامی تبدیل شود، از دست آن‌ها خارج شد و در مقابل واکنش‌های داخل ایران نشان داد که برخلاف آنچه ضد انقلاب به دنبال آن بود، ابتهاج در ایران جایگاه خوبی داشت.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    16

    ای بابا از ی مشت سطل عن طلب و ساواکی سلاخ جماعت چه انتظاری دارید. اینها آرزو دارند دوباره ملت غذای بالا آورده خودش را بخورد دوباره رژیم طبقاتی شاه و رعیت برقرار شود و ملت زیر سلطه بگیرند. اینها اسطورشون پلانی دیکتاتور است که انگل لیس از تو اصطبل پیدا کرد. همان رضاخان قلدر که رکوردار شکست ذلت بار و اشغال شدن کل کشور در برابر مهاجمان در اختیار دارد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      انگار خیلی سیری و از این رژیم تا خرخره خوردی

    • ناشناس
      12

      سیروس پالانی درست مانند بابابزرگش ، رضاخان قلدر و باباش محمد رضا ، مزدور و سرباز قدرت ها است. بابابزرگش که روس و انگلیس به قدرت رساندند و خودشان با لگد انداختنش بیرون. باباش هم که در زمانیکه ایران تحت اشغال کامل روس و انگلیس بود با نظر و خواست روسیه و انگلیس و آمریکا به قدرت رسید بعدها واسش کودتا هم کردند تا دوباره برسه به تاج و تخت. خودش هم که سالهاست تو آمریکا دارد دم تکون می دهد که دوباره به قدرت برسه.

    • ناشناس
      7

      برخی از ایرانیانی که به کشورهای غربی مهاجرت کردند موفق بودند . اما این رضا دیبا با اینکه سالهاست تو غرب است ، نه تحصیلات خاصی دارد نه اقدام مهمی انجام داده. فقط کارش اینه که با تبلیغ و حمایت از اپوزوسیون فیک مردم گمراه کند. از علینژاد قمیکلا و مائده هژبری بگیر تا وریا غفوری و منوچهر بختیاری و......

    • ناشناس
      11

      ساندیس زیاد خوردی حالت خوب نیست.

    • راز
      1

      به ناشناش ۱۵:۴:۳۹ : نه اینکه الان حکومت اخوندها ارباب رعیتی نیست . یعنی حکومت یک رئیس جمهور ، تعدادی عضو شورای نگهبان حکومت . و اعضاء بقیه نهاد ها را منصوب و رعیت ها حق اظهار نظر ندارند والا به آنها هزار یک تهمت جاسوسی . ضد انقلاب و امثالهم زده می شود.

    • ناشناس
      1

      توبزرگترین دشمن انقلابی وازخارج هدایت میشی که این الفاظ بسیارزشت رابکارمیبری خجالت بکش وطن فروش مزدور اگرر است میگی که مسلمان هستی وطر فدارانقلاب این آیه ازقرآن کریم راحتما بخوان(108سوره انعام) وعمل کن اگرچه مزدور ی که برای پول کارمیکنه که حرف قرآن براش مهم نیست

  • ناشناس
    0

    نون به نرخ روز خور بوده؟ منفعتش بوده چرخش؟

  • ناشناس
    7

    این نشان از عقب ماندگی دارد کسانی که بعداز جمهوریت، مجلس قانونگذاری و رای و... هنوز به سلطنت فکرمیکنند

  • ناشناس
    1

    اگه مجهول الهویه و فیک هستند از کجا میدانید که سلطنت طلب هستند. اگر خارج از کشور باشند که نباید ترسی داشته باشند که بخواهند شناخته نشوند اگر هم اصلی هستند و از داخل که وامصیبتا اینها در داخل هم پاسگاه یا نه اصلا طرفدار دارند!!

  • ناشناس
    0

    هنرمندانی که چهل سال پیش ملت را تهییج کردنند و بعد در سکوت و رفاه حسابشان را جدا کردند

  • جلال عامری
    1

    تو از منم ساندیس خورتری

  • ناشناس
    6

    درود بر پادشاه ایران

    نظرات شما -
    • منم ناشناس
      5

      خیلی دیر بیدار شدی
      بخواب راحت تری هه هه

  • محسن
    0

    مصطفی تاجزاده ( موروثی بودن توهین به این ملت است..این ژن خوب کارش تمام شد..چه شاه باشد چه دیگران..آدم ها باید بر اساس شایستگی هایشان انتخاب شوند ) یادی از یک آزاد محبوس ..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها