روزنامه آرمان ملی:

گشت ارشاد فعال شد تا ضعف های دولت فراموش شود؟

«وعده «گشت ارشاد برای مدیران» وعده جذابی بود که بسیاری منتظر تحقق آن بودند، چرا که با توجه به سابقه خوب رئیسی در مبارزه با فساد در دستگاه قضایی این انتظار می‌رفت که با ایجاد گشت ارشاد برای مدیران امر نظارت بر عملکردها نیز به درستی پیش برود.»

گشت ارشاد فعال شد تا ضعف های دولت فراموش شود؟

روزنامه آرمان ملی نوشت: «ما گشت ارشاد خواهیم داشت؛ اما برای مدیران» این جمله‌ای از رئیسی، کاندیدای ریاست‌جمهوری دیروز و رئیس‌جمهور امروز است که بسیار نیز به آن تاکید شد .

با گذشت یک سال از روی کارآمدن دولت جدای از وعده‌هایی چون حل مشکلات اقتصادی، احیای برجام، ایجاد اشتغال، ساخت 4میلیون مسکن و... که می‌شود آنها را به آینده نیز احاله داد و موانعی هم در راستای عدم تحقق آنها برشمرد؛ رئیس‌جمهور و مردانش هنوز رویکرد مشخصی در خصوص وعده گشت ارشاد برای مدیران مطرح نکرده‌اند تا این گمانه در برخی اذهان مطرح شود که این وعده صرفا کارکرد انتخاباتی داشته است. آن هم در شرایطی که امروز جامعه به جهت نوع برخورد گشت ارشاد و فیلم‌هایی که از این برخوردها در فضای مجازی منتشر می‌شود رضایت چندانی ندارد.

حال پرسش اینجاست؛ دولت که به اذعان بسیاری از اقتصاددانان و کارشناسان با وجود تلاش‌های فراوان نتوانسته در امر اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم آنطور که باید و شاید عمل کند؛ احیای برجام نیز همچنان با گره‌هایی مواجه است و معلوم نیست چه زمانی توافق حاصل ‌آید پس اگر دولت نتوانسته در این حوزه‌ها یا دیگر حوزه‌ها توفیقی حاصل کند چرا به سراغ تحقق دیگر وعده‌ها نمی‌رود. اتفاقا وعده «گشت ارشاد برای مدیران» وعده جذابی بود که بسیاری منتظر تحقق آن بودند، چرا که با توجه به سابقه خوب رئیسی در مبارزه با فساد در دستگاه قضایی این انتظار می‌رفت که با ایجاد گشت ارشاد برای مدیران امر نظارت بر عملکردها نیز به درستی پیش برود.

این در حالی است که اخیرا صحبت از ایجاد شورای نهی از منکر در وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و حتی نهاد ریاست‌جمهوری شده است که چند ان‌قلت با خود به‌همراه خواهد داشت، نخست اینکه اگر قرار باشد برای نوع رویکرد و عملکرد این شوراها نیز مبتنی بر رویکرد کلی باشد که در جامعه پیاده می‌شود احتیاجی به تشکیل شورایی جدید احساس نمی‌شود، چراکه قاعدتا دوربین‌های نظارتی و مداربسته‌ای که در نهادها و سازمان‌های مختلف وجود دارد می‌تواند کاملا نوع رفتار، پوشش و عملکرد کارکنان را پوشش دهد و مبادی ورودی و خروجی را نیز کنترل کند. از طرفی در شرایط اقتصادی فعلی که جامعه در آن قرار دارد ایجاد شورایی جدید نیروی انسانی جدید و به تبع آن تجهیزات و ردیف بودجه جدیدی را طلب خواهد کرد. در حالی که حراست مجموعه‌ها نیز می‌توانند این وظیفه را به درستی انجام دهند. آنچه مسلم است بستر اموری مانند امر به معروف و نهی از منکر باید کاملا فرهنگی باشد و مبتنی بر اقناع‌سازی پیش برود، چراکه هرگونه رویکرد غیرفرهنگی نتایج چندان خوبی را به‌همراه نخواهد داشت. لذا به نظر می‌رسد که اگر رئیس‌جمهور در راستای تحقق همان وعده خود یعنی گشت ارشاد برای مدیران قدم بردارد نتایج مطلوب‌تری را حاصل خواهد کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    4

    گشت ارشاد را مغرضان بزرگ کردن برای ایجاد دو قطبی سازی

  • ناشناس
    1

    تشکر می کنیم

  • ناشناس
    1

    دارند آوار برداری اقتصادی کار شماها را می کنند و آخر 4 سال بیا

  • شطرنج باز حرفه ای انلاین جهانی
    4

    اقای رئیسی فرشته نجات ملت ( قدرش بدانید

    نظرات شما -
    • 0

      فرشته طناب بدست

  • ناشناس
    0

    که خود اینم یه ضعف به قبلی ها افزود .

  • ناشناس
    0

    اینها اول باید خودشان ارشاد شوند

  • ناشناس
    0

    فرافکنی سیاسی اجتماعی .تو این یه سال دقت کنید هنوز داغ قبلی سرد نشده مصیبت دیگه دچار شدیم مصیبتهایی که ن بلای طبیعی بلکه بلاهای غیر طبیعی هستن...اینجور مردم همیشه در رنج و غم خواهند بود و فکرشون ازاد نمیشه تا راه حل جامعه رو پیدا کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها