خطیب موقت نماز جمعه تهران:

حجاب بانوان مثل لباس روحانیت، خودش تبلیغ دین است

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید از ریختن آبروی یکدیگر پرهیز کنیم، بر این نکته که باید در راستای نشاط و پویایی مردم و جامعه حرکت کنیم، تاکید کرد.

حجاب بانوان مثل لباس روحانیت، خودش تبلیغ دین است

حجت الاسلام کاظم صدیقی در نماز جمعه امروز در خطبه اول خود با تبریک فرارسیدن عید غدیر و اهمیت آن اظهار کرد: مسئله غدیر مسئله استثنایی تاریخ بشر و در واقع نقطه عطف  است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ولایت و نقش آن در حفاظت از دین و بقای آن افزود: ولایت نقش بسیار  مهمی در تبین حقایق دینی دارد و اگر نبود امکان تحریف دین و یا کم و زیاد شدن آن وجود داشت. ولایت الگویی برای زندگی و حکمرانی توحیدی و اسلامی است.

صدیقی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با موضوع غدیر تصریح کرد: غدیر فرهنگ است، مکتب است، جریان زندگی است ، مدل حکمرانی و سبک زندگی است. غدیر حکومت عدالت و معرفت است و کلاس همیشگی برای موحدان عالم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان برخی از فرماییشات مقام معظم رهبری در ارتباط با موضوع غدیر اشاره کرد و گفت: در طول این سال‌ها بنیاد بین المللی غدیر در راستای تبیین موضوع غدیر و اهمیت آن اقد امات خوبی انجام داده است.

وی به مسئله کمک به مستمدان اشاره کرد و یادآورشد: ما اکنون در ماه ذی الحجه هستیم ماه شادی است و ماه محرم و صفر را نیز در پیش داریم و همانطور که عزاداری عبادت است شادی نیز عبادت است باید  ایام ذی الحجه از جمله عید غدیر را جشن بگیریم و شادی و امید در جامعه ایجاد کنیم به کوری چشم کسانی که نمی توانند کرامت، شادی و امید ملت ایران را ببینند. ناامیدی در بین جامعه تبلیغ می کنند تهمت می زنند شایعه سازی می کنند و به دنبال ایجاد اختلاف هستند.

صدیقی با بیان اینکه عید  غدیر یکی از نمادهای وحدت ماست در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خطبه اول نماز جمعه تصریح کرد: هر کس بر محور اطاعت از خد اوند حرکت کند و از انجام معصیت  و گناه پرهیز کند، خداوند متعال بن بست را از پیش پای او بر می دارد و گره ها را باز می کند در جنگ اقتصادی علاوه بر تلاش مسئله تقوا نیز مهم است و رعایت تقوا در زندگی فردی و اجتماعی از عوامل قطعی گشایش در زندگی ماست.

صدیقی به بیان اینکه بهترین سرمایه و توشه ما تقوا، خداترسی ، دوری از معصیت، حفظ آبروی یکدیگر است گفت: باید از ریختن ابروی یکدیگر پرهیز کنیم و در راستای نشاط و پویایی مردم  و جامعه حرکت کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اهمیت مسئله حجاب  و عفاف گفت: در این ارتباط در قران سوره مبارکه نور و احزاب تکلیف بانوان را مشخص کرده است و شما مسلمانی را پیدا نمی‌کنید که آشنا با قرآن و منکر وجود حجاب و عفاف باشد.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب از ضروریات دین است و همه بانوان در این زمینه مکلف هستند گفت: بانوانی که بعضا در جامعه ما در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب بعضا بی مبالاتی می کنند چند دسته هستند؛ یکسری از این خواهران خوش ذات هستند،  اعتقاد دارند، اهل نذر و نیاز و کمک های مومنانه هستند و در این عرصه عقب نمی‌مانند و من بعضا می گویم که برخی از آنها شاید در روز قیامت از ما جلو بیفتند و در نظرسنجی که بین آنها شده بیش از ۷۰ درصد آنها اعتقاد دارند که کارشان در این زمینه قشنگ نیست و بدحجابی و بی حجابی با اعتقادات آنها ناسازگار است، ولی بعضا در محیط بد قرار گرفته اند.

صدیقی با تاکید براینکه خواست قاطبه مردم ایران حفظ حجاب در تمام ادوار و اعصارها است، ادامه داد: حجاب برای بانوان یک کرامت، یک شرافت و یک ارزش است قاطبه بانوان ما رعایت حجاب و عفاف را افتخار  و آن را ارزش و کرامت می دانند من در یک خطبه در نماز جمعه گفتم که حجاب بانوان مثل لباس روحانیت است و خودش تبلیغ دین است.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب تاکید کرد: حجاب انزوا نیست و انقلاب اسلامی به بانوان خدمت کرد و در طول تاریخ ایران چنین خدمتی به بانوان نشده است، ما اکنون بانوان فراوانی مجتهده داریم بانوانی که در رشته های تخصصی فعالیت می کنند و بعضا در دنیا جزو مفاخر محسوب می شوند. ما شاهد حضور بانوانمان در عرصه های سیاسی و اجتماعی هستیم. انقلاب اسلامی جامعه زنان در ایران را احیا کرد و به آنها اعتبار داد.

وی با بیان اینکه زنان بعضا کرامت‌هایی دارند که احیانا مردم کمتر به آنها دسترسی دارند، گفت: برخی در مورد مسئله حجاب و عفاف می گویند که کاری به کسانی که بی حجابی می کنند نداشته باشیم و از کنار این موضوع رد شویم در صورتی که رعایت حجاب و عفاف جزو قانون و شرع است و تحمل کردن خلاف شرع و سکوت کردن در برابر آن خلاف دیانت و انصاف است. براین اساس کشف حجاب جزو تخلف‌های قانونی است و ملت ما ملت متمدنی است که بر رعایت قانون تاکید دارد و قانون دارای کرامت است.

صدیقی در همین راستا با اشاره به برخی تبیلغاتی که علیه حجاب در فضای مجازی مطرح می شود ، تصریح کرد: در این زمینه مقابله با این تبلیغات مهم است، ما از مسوولان شورای عالی مجازی توقع داریم که فضای مجازی را مدیریت کنند و مدیریت حکمیانه نسبت به شبکه های اجتماعی اعمال شود. در زمینه تبلیغ برای عفاف و حجاب و تبیین ارزش آن  و همچنین اعتلای مرتبه بانوان در این زمینه صداوسیما و دیگر نهادهای مسئول  وظیفه دارند. فقط در اینجا بحث مقابله با بی حجاب و بدحجاب نیست، بلکه ارزش و اهمیت حجاب تبیین شود.

وی با اعتقاد براینکه دشمن می خواهد از طریق فرهنگی و تبلیغات نظام حجاف و عفاف را در جامعه برهم بزند گفت: در همین راستا آنها علیه حجاب تبلیغ می‌کنند و بانوان محجبه را مسخره می کنند. دشمنان آمدند که با این گونه اقدامات بنیان خانواده را به هم بزنند.

صدیقی همچنین با اشاره به همایشی که چندروز پیش در استادیوم ۱۲ هزار نفری در ارتباط با موضوع عفاف و حجاب برگزار شده بود،افزود : این مانور عظیمی بود این‌ها قشون امام زمان(عج) بودند و در  برابرشایعه پراکنی و تبلیغات، هویت ایرانی و اسلامی را به نمایش گذاشتند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: مقابله با شایعه پراکنی و کسانی که به آبروی مردم متعرض می شوند در کنار اینکه وظیفه دولت نهادهای مربوطه و رسانه ها است خود مردم نیز در این زمینه مسئول هستند.

وی افزود: اگر در جنگ نظامی دشمنان علیه کشور مردم مشکل گشا بودند در جنگ اقتصادی و مقابله با این تبلیغات و فضاسازی ها مردم نقش مهمی دارند و باید در این عرصه مشارکت داشته باشند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 37
  • ناشناس
    2

    مظمئنی ؟ فکرکنم بیشتر مردم احساسشون عکس قضیه است .

  • ایرانی
    4

    مگر دینی هم در ایران گذاشته اید . که لباس چون تویی مبلغش باشد . چرت می گی حاجی...این بی حجابی از بی دینی نیست این از لجاجت با اخوندهای مثل شماست که خسر دنیا و اخرت هستید .شما اخوندها دین دار نیستید ونبودید .نان دین را می خورید.

  • مهرداد سربندی
    2

    آقای خطیب بی سواد تبلیغ دین شرایط و تعریف خاص خود را دارد. مثلا حجاب در اندیشه طالبان و القاعده و وهابیت تبلیغ دین به حساب نمی آید. زیرا آنها هم از ظن خود یار حجاب شده اند. مثل شما که از ظن خود یار حجاب شده اید. لباس روحانیت اگر بر تن علی باشد تبلیغ دین است اما اگر بر تن معاویه باشد بی آبرو کردن دین است. حکم کلی دادن برای این قبیل مسائل که ابزار هستند خلاف حکم اسلام است. این را شما در درس مکاسب خوانده اید. اما فعلا مصلحت منبر شما این است که غیر علمی حرف بزنید.

  • بابک
    3

    تبلیغ کدام دین . دینی که در ۴۴ سال گذشته باعث یک اختلاف طبقاتی هزار در صدی شده . عده ای با در آمد ملیون دلاری سالیانه در کاخهای چند هزارمتری زندگی می کنند ولی اکثریت مردم حتی برای هزینه روزمره زندگی مشکل دارند و خیلی از مردم هم حتی برای رفع گرسنگی نان خود را از سطل های ذباله بدست می آورند و اما آخوندها که باید الگو جامعه باشند از اطاق های تنگ و تاریک حوزه به ویلاهای مناطق خوش آب و هوای شهرها کوش کرده و یکی از اهداف مهم از تغییر رژیم که اوردن رفاه بیشتر برای مردم را فراموش کرده اگر هم پولی بدست مسئولین میرسد بجای اینکه برای این مردم فلاکت زده هزینه شود به سید نصرالله ، اسد حشدالشعبی ، حوثی ، مقامات ونزوئلا هدیه می شود .

  • ناشناس
    3

    در تکمیل فرمایش هموطن ایرانی بگم (هرکس دین را وسیله خوردن قراردهدبهره اش ازدین همان است که می خورد)اگر غلط میگم آخوندا ی مطلع جواب بدن واگرپیش نمازاین. کارو بکنه نمازش باطله وبه تبع اون نماز جماعت باطله اینارو شما به ما گفتیدازقول امامان شیعه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      درسته...حدیث هست کسی که از راه دین نان می خوره آتش فرو می بره در گلو...( نقل به مضمون)

  • ناشناس
    2

    حاج آقا! تبلیغ دین نباید صرفاً ظاهری باشد بلکه باید از درون انسان بجوشد و نشأت بگیرد. صرف محجبه بودن و ملبس بودن به لباس روحانیت انسان مؤمن نمی شود. مؤمن بودن مستلزم پاکی هم در روح است و هم جسم.

  • ناشناس
    1

    حجاب چيست؟
    ---
    حجاب بیش از توصیفی که برای آن و برای چگونگی پوشیدن آن در قرآن ذکر گردیده و بیش از علتی که خداوند در قرآن برای پوشین آن گوشزد کرده است و مصادیق حقیقی منطقی این توصیف و علت چیزی دیگیری نیست .
    افزون بر این توصیف و بر علتی که قرآن برای پوشیدن آن ذکر کرده و مصادیق حقیقی منطقی این توصیف و علت ؛ اجتهادات ساخته و پرداخته ی دانش ناچیز ذهن محدود بشر است که بی تردید دین را بغرنج و درک ناپذیر و بدنام می سازد و هیچ ارزش دینی ندارد .

  • ناشناس
    1

    همه کارهاتون تبلیغ دین است

  • ناشناس
    2

    تن ادمی شریف است به جان ادمیت*نه همین لباس زیبا ست نشان ادمیت*

  • ناشناس
    2

    حواس ملت خوب پرت کردن پوتین چرا داره میاد

  • ناشناس
    3

    ایکاش امثال شهید بهشتی بودند تا جوابهای دندان شکن میدادند، افسوس که آنها را از ما گرفتند و افراد کم سواد و تشنه قدرت را جایگزین آنها کردند.

  • ناشناس
    2

    یعنی لباس شما که لباس اعراب است. و حجاب هم یک لباس عربی است و ربطی به فرهنگ ایرانی ندارد.

  • رضا
    1

    روحانیت برای فرارازسربازی وخدمت زیر
    پرچم لباس می پوشد وتعهدی به مردم و
    این خاک ندارد ولی زنان چه؟

  • رضا
    2

    مگه لباس زورو یا بتمن یامردعنکبوتی یا
    سوپرمن و....است؟

  • ناشناس
    1

    با عرض احترام خدمت روحانیون و محجبه های واقعی.
    در داخل هر دو این لباس ها بعضا شیاطین حضور دارند. این چه استدلالی است که بر مبنای ظاهر دیگران را قضاوت کرد.

  • هالو
    1

    حاج آقا خیلی به این لباس روحانیت شما مخصوصا خودت ضربه زدی
    شما تمام تصمیمات هم فکرهایت مخصوصا دولت رئیسی رو به دین ربط دادی نمیدونی باعث دین گریز شدن چند میلیون آدم شدی
    جریان حجاب هم همینه داری ظلم به اون چادری‌هایی میکنی که با دل خودشون چادر سرشون می‌کنند نه زور شما
    اصلا چیزی نگی بزرگترین خدمت به اسلام و ایرانه

  • چلوکباب
    0

    روحانیت زمان شاه کجا شما کجا؟دانایی درد بزرگیه.

  • کیستم؟
    1

    با لباس روحانیت اگه مقایسه بشه باید گفت بعضی روحانیون با استفاده از همان لباس کارهای دیگری میکنند. پس اعمال ربطی به لباس ندارد.
    اگه من کت و شلوار بپوشم آدم خوبی ام و اگه لباس گل من گلی بپوشم آدم بدی میشم؟!

  • ناشناس
    2

    صدیقه خانم مگه دین شده کالا که باید تبلیغ کنید؟

  • ناشناس
    1

    مثل اینست که بگوییم زمان پیامبر ص درجنگها چون از شمشیر استفاده میکردند ومظهر قدرت مسلمین بحساب میاید هم اکنون هم شمشیر را بعنوان نماد قدرت برای خود حفظ کنیم که هرمتجاوزی قصد خدشه وتعرض داشت از آن استفاده کنیم اما با پیشرفت علم بشراین تئوری مضحک بنظر میرسد حال لزومی ندارد که چادر را مثل لباس روحانیت نماد معرفی شده شما تلقی بکنیم درگذر زمان چادر هم تغییر میکند اما باید بجای چادر از نمادهای پوشش مناسب استفاده کنید که مفاهیمی همچو حجاب را داشته باشد الزاما چادر برای زن نباید قانون شود سوال فقهی هم که شده است این نکته شما را رد میکند .طوری رفتار نکنید که بگویند طالبان شیعی هم درایران ظهور وبروز نموده است البته تمایل به چادر سرکردن هم مانعی برسر راه زنان نیست کافیه به پوشش مناسب توجه شود که مسلمان نشینها را از سایر ادیان با تفکرات خاص خودشان متمایز کند بنابرین من این گفته ها را نپسندیدم

  • مش جمعه
    2

    آقای صدیقی از عالم غیب چه خبر؟ چند صباحی در این خصوص حرفی نزدی!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تولوحد🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  • ناشناس
    2

    خنده ام گرفت
    یعنی شماها دین دارید؟

  • شارودی
    2

    یعنی اگه یه خانم چادر سر کرد مثل شما حقوق و پست مقام می گبره؟ حاجی شما بابت پوشیدن لباس روحانیت چقدر می گیری

  • حسین یوسفی
    2

    حاجی لباس روحانیت معرف چیز دیگه اییه واسه ملت

  • ناشناس
    1

    پس به بانوان هم حقوق و بودجه می دهید ؟؟

  • ناشناس
    0

    اینڪه لباس روحانیت ما همانند چادرزنان است تحلیل زشت و زیبایش برعهده خودشان
    اما اینڪه نظر قاطبه مردم را بدون نظرسنجی و رفراندوم از عموم مردم مطرح ڪردن واستناد به آن
    از عجایب روزگاران مملکت ماست و بس

  • محمدرضا
    0

    همون شما آخوندا حجاب میکنید بسه

  • محمد
    0

    چاپلوس ومارمولک هفت رنگ نوبت شما هم میرسه

  • ناشناس
    0

    لباس روحانیت که پر از فریب و نیرنگ است

  • یا صاحب الزمان ادرکنی
    1

    با احترام خدمت ائمه جماعات کشور
    به استحضار می رساند وضعیت معیشتی مردم بسیاربسیارسخت شده و مردم درمانده و ناتوان شده اند از خریدمایحتاج زندگی خود،ازقبیل خوراک،بماند پوشاک و مسکن که سالیان متوالی باید طی گردد که به این دو دست یابند که با وضع اقتصادی کنونی پوشاک و مسکن را در خواب بینند.
    خواهشمنداست ائمه ی جماعات در خطبه های خود راجع به موضوع گرانی های کمر شکن اخیر و افزایش زباله گردها صحبت نمایند وفریاد اعتراض مردم را به گوش دولتمردان برسانندتا همچون قبل،مردم علاقه مند به دین اسلام و روحانیت گردند.
    متاسفانه تبعیضات و فساد در برخی نهاد های دولتی که باعث شده حرف وعمل یکی نباشد،مردم را دین گریز کرده است.

  • ناشناس
    0

    من هر وقت لباس روحانیت می بینم حالتی بهم دست می ده بین نفرت و انزجار

  • ناشناس
    1

    بزرگوارانی که اعتقاد دارید حجاب واجب وبی حجابی حرام وگناه است و عذاب خدا در پی دارد،آیا خبر دارید تن فروشی زنان و دختران به خاطر یک لقمه نان در چنین وضع اقتصادی،گناهش وعذابش به مراتب بیشتراز بد حجابی و بی حجابی ست و شماها که سکوت کردید هم شریک جرم آنهایید؟

    نظرات شما -
    • زن آگاه
      9

      خب جوابتون من میدم.....
      زن و دختری که تن فروشی می‌کنه قطعا بدن سالمی داره چرا نمیره کار کنه و از راه حلال پول دربیاره؟؟؟؟
      نمونه اش زن و دختر همسایه ما که تنها زندگی می‌کنند .......سبزی قرمز می‌کنند ترشی درست میکنند گلاب میگیرن خیاطی میکنن رب درست میکنن و هزار جور کار خونگی دیگه درآمد خیلی خوبی هم داره
      این‌ها همه اش بهانه است عزیزم برای توجیه گناه

  • رضا
    0

    ......نه همین لباس زشتست نشان .......

  • ناشناس
    0

    در تمام دنیا وتمام تدیان کیانی که تمایل به تبلیغ دین دارندمحل درس خواندن ودرسهایشان با مردم عادی فرق دارد ادبان. کسانیواین. نعمت. نصیب. همه نمی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها