نگاهی به بازداشت های اخیر

در چندین روز گذشته بازداشت برخی فعالین سیاسی، رسانه ای و هنری خبرساز شده است. این بازداشتها نشانه چه چیزی می تواند باشد؟

نگاهی به بازداشت های اخیر

امروز اعلام شد که جعفر پناهی فیلمساز، بازداشت شده است (اینجا بخوانید). در روزهای قبل نیز بازداشتهای دیگری به وقوع پیوست که خبرساز شد.

قرار بازداشت علی قلهکی تمدید شد

این در حالیست که به گفته یک منبع آگاه پس از گذشت حدود یک ماه قرار بازداشت علی قلهکی فعال رسانه ای نزدیک به جریان انقلابی تمدید شده است.

گفتنی است بیست و ششم خردادماه گذشته برخی رسانه‌ها اعلام کردند «علی قلهکی» فعال سیاسی نزدیک به جریان انقلابی به دلیل ارتباط با کانال‌های تلگرامی اخبار نیمه محرمانه، سرائر و سایه‌نویس توسط حفاظت سپاه پاسداران بازداشت شده‌ است.

این خبر در حالی منتشر شد که برخی از نزدیکان این فعال رسانه ای خبر بازداشت دقیق او را یک هفته قبل‌تر از تاریخ انتشار خبر، اعلام کرده بودند.

جزئیات بازداشت مصطفی تاج زاده 

 چند روز گذشته نیز فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب، اعلام کرد در غیاب وی، تاجزاده که تنها در خانه بود ساعت ۱۱ شب توسط ۱۵ مامور بازداشت و به دادستانی تهران منتقل شده است.

رسول اف و آل احمد در تهران بازداشت شدند

محمد رسول اف و مصطفی آل احمد از سینماگران و فعالین هنری نیز روز جمعه بازداشت شدند.

تعدادی از عناصر مدعی دادخواهی بازداشت شدند

  یک مقام آگاه ضمن تایید بازداشت تعدادی از عناصر مجری دستورات بیگانگان و رابطین ضد انقلاب آن‌ها که در خارج از کشور مستقر هستند گفت: افراد بازداشت شده با پوشش دادخواهی به یک عنصر متصل با سرویس جاسوسی بیگانه ارتباط گرفته بودند و از یک رابط مالی خارجی پول دریافت می کردند تا اغتشاش و ناامنی در کشور ایجاد نمایند.

این مقام مطلع افزود: متهمین مذکور به کرات توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) نسبت به هویت برخی از مرتبطین و جنبه های مجرمانه ی افعال خود توجیه شده بودند اما متاسفانه دست از اعمال مجرمانه ی خود برنداشته و نهایتا امروز در جلسه ای که برای ایجاد اغتشاش برگزار شده بود، بازداشت شدند.

بر اساس این خبر رابط مالی بیگانه نیز در عملیات جداگانه ای دستگیر شده است.

این بازداشتهای فعالین سیاسی و هنری در روزهای اخیر گمانه زنی های مختلفی درباره علل آن را در فضای مجازی باعث شده است که در یک مورد عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در توئیتی نوشت:

photo_2022-07-09_13-07-26

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • ناشناس
    9

    تمام بدبختی مستاجرین زیر سر اخوندیه
    این مردکو چرا دستگیر نمیکنید

  • ناشناس
    4

    مسکن بعنوان شاخص تورم افزایش قیمتش
    باعث بالا رفتن هزینه ها و افزایش تورم میشه
    مسبب کسی نیست بجز اخوندی ملعون و دارو
    دسته اش

  • نامه
    1

    برجام شکست خورده ،زیر پرچم روسیه وچین رفته ایم

  • ناشناس
    8

    ساواک زمان پهلوی هم بازداشت میکرد زندان میکرد شکنجه میکرد آخرش چی شد باخفت از ایران رفت ومردم انتقام گرفتند .با مردم جوری رفتار کنید که درکنارتان باشند

    نظرات شما -
    • مهندس مکانیک
      29

      ساواک ناخن بی گناهن را می کشید شکنجه می کرد مته تو سر می کرد.ولی اینا دارن مفسد ها را می گیرن که به مردم بدبخت خیانت کردند.تواین کشور یک نهاد مقدس مثل سپاه همه جوره در کنار مردم هست.از برقراری امنیت با این همه شهید که داده در ساخت مسکن .اب رسانی. دادن جهیزیه.کمک درسیل وزلزله واتش سوزی و...همیشه درکنار مردمندوحتی ارتش وناجای عزیز نیز همین طور.تو با چه اجاز ای ان جلادان را بااین خدمت گذاران واقعی به مردم مقایسه می کنی

    • ناشناس
      0

      مهندس سهمیه ای البته وگرنه شعورت بیشتر از این می رسید

    • 0

      اگه ساواک اون کارها را کرده بود هنوز حکومت پهلوی بر قرار بود .

  • 4

    یقینادستگیری برای حرفهای که زده اند نبوده !!مسائل دیگری زیر کاسه هست که حتما روشن می شود

  • ناشناس
    0

    بااین نظرات مردم که توفضای مجازی نشرمیشه چند صد تغییر مشاهده میشه رشد اقتصادی سقوطی آزادی بیان نجومی امنیت بیخودی حرکت به سمت سعادت اخروی درود بر ...

  • محمود
    6

    حکومت ترسید.بدجوری نمی داند چکار کنه کنترل از دستش خارج شده شروع به بازداشت هر که نفسش در بیاد میکنه.گرانی وبی عدالتی ها که مردم را فقیر دورمانده کرده

  • ناشناس
    3

    همه باید خفه شوند تا بعضی ها خوب مردم را بچاپند و

  • ناشناس
    0

    همه مردم را بازداشت کنید .

  • شهرام.ر
    0

    وضعیت کشور تبدیل شده به سال‌های آخر سیستم شاهنشاهی(سلطنتی) .

    نظرات شما -
    • 2

      فرقش اینه که شاه رفتنی شد اما اینها موندنی اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها