پناهیان : باید کاری کنیم ، هر کارگردانی فیلم می‌سازد، مسائل را از حوزه بگیرد/ ما باید برویم سراغ کارگردانان

پناهیان گفت: اگر فیلم خوبی ساخته نشده، نخستین نقص آن به حوزه ربط دارد، ما باید برویم سراغ کارگردانان و نباید انتظار داشته باشم که آنها به سراع ما بیایند.

پناهیان : باید کاری کنیم ، هر کارگردانی فیلم می‌سازد، مسائل را از حوزه بگیرد/ ما باید برویم سراغ کارگردانان

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با بیان این‌که ۹۹ درصد دانشگاهیان درگیر هیچ شبهه‌ای نیستند گفت: اگر در تبلیغ موفق باشیم، هیچ شبهه‌ای نمی‌تواند عرض اندام کند.

وی در همایش همگرایی مبلغان دغدغه‌مند در تحول تبلیغ بر اساس نیازهای جامعه، در سالن بیداری جامعه‌الزهرا، طی سخنانی در مورد نیاز به تحول در عرصه تبلیغ اظهار داشت: باید فعالیت‌ها را بیشتر و افراد توانمند، ورود کرده و به تقویت خطابه طلبه‌ها بپردازند.

پناهیان در بخشی از سخنانش اظهار داشت: در این رابطه نظرهایی است، از جمله این که مقدار معنویتی که الان در جامعه است قبل از اینکه به تبلیغ ما برگردد به عمل علمای دین ارتباط دارد، این عمل علمای دین در جامعه دیده می‌شود و در دل‌ها می‌نشیند و اثرمی‌گذارد، مانند کارهایی که شخصیت‌هایی چون شهید سردار سلیمانی انجام داده اند، گرچه تبلیغ نیست، ولی عملی است که ماندگار شده است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم در امر تبلیغ موثر باشیم، باید تبلیغ درست و حساب و هنرمندانه باشد و اگر با وجود مخاطبان خوب، نتوانسته‌ایم در امر تبلیغ موفق عمل کنیم، باید روش تبلیغ مورد تحلیل قرار گیرد.

پناهیان افزود: اگر در جامعه و دانشگاه امروز امور معنوی دیده می‌شود و روز به روز نیز در حال پیشرفت است، جای این سوال مطرح است، اما چه قدر به وضع تبلیغی ما وابسته است.

وی یادآور شد: تبلیغ در زمان پیامبر با توجه به ساختار آن زمان بسیار سخت و دشوار بود، اما الان اوضاع بسیار متفاوت است، حقانیت و باطل خودش نشان داده و همه چیز به نفع تبلیغ است، با کمترین کار می‌توانیم کار بزرگی کنیم و اگر در امر تبلیغ موفقیت نداریم، نشان از برنامه‌ریزی نداشتن و تحول در امر تبلیغ است.

پناهیان گفت: دشمنان هم حرفی برای گفتن ندارند و در چنین شرایطی هم باید خودمان را بسنجیم و اگر بگوییم دشمنان ما قوی هستند و تبلیغ ما ضعیف، سخن باطل است، چون حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند و اگر امروز دشمنان هر چه به فعالیت بپردازند می‌تواند به نفع حقانیت اسلام و تبلیغ باشد.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در امر تبلیغ موفق باشیم، باید برنامه‌های بلند مدت داشته باشیم و ارائه دهیم.

پناهیان گفت: امروز هر اشکالی در سینما است، به امر تبلیغ ما حوزویان مرتبط است، هر کارگردانی که فیلم می‌سازد باید کاری کنیم مسائل از حوزه بگیرد، اما ما چه کار کردیم، اگر می‌گویید فیلم خوب ساخته نمی‌شود، چون نتوانسته‌ایم با کارگردانان ارتباط برقرار کنیم، اگر فیلم خوبی ساخته نشده، نخستین نقص آن به حوزه ربط دارد، ما باید برویم سراغ کارگردانان و نباید انتظار داشته باشم که آنها به سراع ما بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مقایسه زمان امام راحل با زمان فعلی یادآور شد: در زمان امام راحل برخی‌ها سخنان از الگوی دموکراسی غربی می‌زدند، ولی امروز همچین حرفی نمی‌زنند چون حرفی برای گفتن ندارد.

پناهیان گفت: کار تولید علم مانند تولید مصالح است، کار تبلیغ معماری است، هر عالم قرآن و کلام نمی‌تواند برنامه‌ریزی این مساله باشد که کدام مطلب را اول بیان کند.

وی با اشاره به این که در تبلیغ به چه عوامل نیاز داریم، بیان داشت: در تبلیغ ۹۰ درصد نیاز به محتوی داریم و این مساله اصلی است، باید محتوی خوب تولید شود.

پناهیان بیان داشت: مبلغ موفق کسی است که اسلام شناس باشد و کم ارزش بودن تبلیغ درحوزه از بین برود و مبلغان را پیشنهاد کنیم مبلغان جامعیت علمی داشته باشند.
اشراف به مبانی دینی و معرفتی داشته باشند.

وی بیان داشت: اگر سرود سلام فرمانده در کشور و جهان موفق شده، ولی سایر سرودها از همین گروه موفق نشده چون روشی که در این شعر انتخاب شده بود از جمله احترام نظامی بسیار دقیق بود، این شعر وارد فضای جهان کودک شده بود، خیلی مهم است. در بحث موضوع هم باید به روش‌های تبلیغی که جوانان را جذب دین کند، آشنا باشیم.

پناهیان همچنین بیان کرد: اصول تعلیم دین در امر، فراگیری دانش و عالم بودن به زمان از دیگر اموری است که هر مبلغی باید برای اثربخشی بداند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • ناشناس
    1

    برطرف کردن مشکلات و معضلات جامعه چه اقتصادی و چه فرهنگی و چه اجتماعی خودش بزرگترین تبلیغ هست.
    ای دریغ که اقایان کار صحیح میدانی را رها کرده اند و فقط پروپکانی را پیش میبرند.

    نظرات شما -
    • عه
      2

      پیام بازرگانی: ماکارونی رز بهترین ماکارونی دنیا
      ماکارونی رز ماکارونی آقای پناهیان
      پس خواهشآ از ماکارونی رز استفاده کنید

    • حاج قاسم طوسی
      2

      بر پدر و مادر ساقی موتوری لعنت

  • مش جمعه
    0

    حاجی آقا، برگردانیدن رفاه و آرامش به جامعه خودش عین تبلیغ هست.یاد ضرب المثلی افتادم که می گفت: مردم میگویند نر هست تو میگی بدوش.مردم زیر بار تورم و گرانی و بیکاری و فقر خمیده شده اند ،با تبلیغ هی دروغ ها بیشتر نمایان می شوند.

  • فارسی
    3

    ایا رضا مطلبی کاشانی که ویلای لاکچری در سعادت اباد به جنابعالی هدیه و یا به قول خودت هبه کرد از حوزه اجازه گرفته بود ؟ چرا هبه کرد ؟ چرا به دیگر روحانیون که تریبون ندارند هبه نمی کند ؟ برای جریمه ۳۸۰ میلیاردی ان زالو چه کردی ؟ بالاخره حق به گردنت دارد !

  • ناشناس
    2

    هیچ چیز و موضوعی به حوزه علمیه ربط پیدا نمی کند. تخصص هر چیزی به صنف و حرفه خودش مربوط می شود نه حوزه علمیه! نویسنده و کارگردان باید در بطن زندگی مردم و اجتماع سوژه های خلق اثر هنری خود را جستجو و پیدا کند نه از گفته آخوندها!!!

  • ناشناس
    3

    راستی چه خبرازآپارتمان شرکتیتون بامالک تک ماکارون ومرده شورمعروف راستی میدونی بقیه مردم چه جوری امورات میکذرونن

  • ناشناس
    3

    همانطور که هر سرمایه گذاری باید حق شمارا بدهد .تک ماکارون .

  • ناشناس
    2

    مردک دوزاری ... نزن اگر تونستی انجام بده انوقت همین کارگردان ها میروند اروپا و امریکا فیلم هایی از خانه های هدیه ای به شما کا تو توش ساکنی میسازند که دودمانتان را زودتر به باد میده

  • پیشگو
    1

    چرا فکر میکنید توی هر چیزی میتونید دخالت کنید؟ حوزه و روحانی برای پاسخ به سوالات شرعی و مذهبی است. هنرمند اگر هنرمند باشه خودش میدونه از چه مسیری بره

  • ناشناس
    1

    جناب پناهیان شماهمان امام زمان رانقدا تحویل بده تابدببینیم جایی هم درصداوسیما هست برایتان یانه ؟؟؟؟مردک عوام فریب بلا ساز جان ملت نادان !!!!

  • ناشناس
    1

    مگه آخرش نیست

  • ناشناس
    1

    بگید همه لوکیشن فیلمها هم بیان تو حوزه فیلمبرداری بشه بازیگرها هم از همون حوزه انتخاب بشه

  • شهرام.ر
    0

    حوزه خودش یه فیلمه !!!!.

  • ناشناس
    0

    لطف کنید خودتون هم کارگردانی کنید چ دیدید شاید روی فرش قرمز کن هم قدم زدید

  • ناشناس
    1

    حاج آقا تک ماکارون شما ماشالله خودت همه را فیلم کردی

  • دهنمکی
    1

    دست بکش دیگه اون واحد را فروختی حالا میخوای کارگردان هم بشی.جمع کن خودتو.

  • نظرگو
    0

    ۹۹ درصد دانشگاهیان؟؟
    هرکسی عقل سالمی داشته باشه کل زندگیش میشه شبهه
    شما هم که فقط مفت خوری میکنین

  • مورچه
    0

    قبل از انقلاب ب امسال تومیگفتن اخونددرباری که برای یک منبر رفتن خانه میلیاردی هدیه میگیری لعنت خدای امسال توکه همه چی را برای خودتان میخواهیدومردم را بحساب نمی آورید شماهادنیاراخریدیدپس حرف از فرهنگ نکنیداخونددنیاپرست فرهنگ ایرانیان بسیار غنی وکهن میباشدکه شماهافرهنگ ماملت رالگدمال میکنید

  • متین
    2

    باز این حرف زد

  • طبقه صفر
    0

    خراب کردی آ شیخ
    برو ی جا ........
    ماکارونی‌ها بخور

  • ناشناس
    0

    میتونید اولین فیلم حوزه رو هم با مستند سعید طوسی استارت بزنید جناب پناهیان زر ماکارون

  • ناشناس
    1

    این خودش فیلمه تک ماکارون قسمت اول سریاله تاثی را بگویید

  • یساری
    1

    حاجی چرا تو ویلای عباس آباد دعوتشون نمی کنی ، به صرف ماکارونی

  • ناشناس
    0

    من پیشنهاد میدم مملکت را شما کامل از بالا تا پایین ترین نهاد ودستگاه بدست بگیرید ومردم هم نوکر وبرده شما باشند مثل پادشاهان گذشته .خوتون کارگزدان بازیگر فیلمساز استاندار شهردار مغازه دار تاجر خلاصه مردم نوکر شما هستند وشما از طرف خدا آمدید ومردم هم حق ندارند اعتراض بکنند همینکه اجازه میدهید مردم نفس مجانی تنفس کنند خیلی سپاسگذار هستیم

  • ناشناس
    1

    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ....

  • Mm
    0

    جناب پناهیان. شماهاهم دلتان را به چه چیزهایی خوش کرده اید. بسیاری از این افرادی که برای شما خم و راست می شوند صرفا برای منافعشان و تضمین آینده کاریشان است. بروید در ادارات دولتی ببینید جمعیت نماز گزار در زمانی که مدیرعامل می آید برای نماز با زمانی که مدیر نیست چه تفاوت معنی داری دارد.

  • ناشناس
    0

    پناهیان و صدیقی خیلی کار درست هستند

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای پناهیان هر چه که اعمال و رفتار افرادی چون شهید حاج قاسم تبلیغ دین شود. در نقطه مقابل اعمال افرادی مانند شماو حسن عباسی و رائفی پور و بطور کلی جبهه انحصار طلب و خود خواه اصولگرایان خنثی کننده اثر رفتاری آن بزرگواران هستید. دولت بی کفایت و سفارشی و بیسواد رئیسی را تو پاچه مردم کردید و اسمش را دینداری گذاشتیدو سفره مردم را خالی کردید و اسمش را جراحی گذاشتید. ننگ از این بالاتر که 220 نماینده رسما وکیل الدوله هستند و اسم این ننگ را یکدست شدن گذاشتید. حالا نوبت به سینما رسیده . اصلا چطوره یک حجره کارگردانی و و دوسه حجره هنرپیشگی هم در حوزه دایر کنید و فنون بازیگری را هم وارد درس مکاسب کنید. بلکه حوزه هم هنرپیشه تربیت کند.

  • کارگردان ها
    0

    بنظر باید یه فیلم از آپارتمان خودش بسازید بنظر سوژه خیلی خوبیه و فروش خیلی خوبی داره اسکار هم میگیرین

  • سپهر
    0

    چه خبر از تک ماکارون؟

  • دلداده
    0

    امسال پناهیان باعث شدند که ما به دین اسلام
    شک کردیم رفتار و گفتار شما باعث شده دیگه
    نماز هم نمی خونیم.....

  • ناشناس
    1

    اقایی پناهیان دلسوز هستند

  • رجب صفروف
    0

    این یعنی ممیزی بیشتر.یعنی چوب لای چرخ سینما گذاشتن.حضور قدرنمندانه طالبان در سیممای ایران

  • پناهیان
    0

    عزیزم، اتاق خواب! اتاق خواب مهمترین بخش فیلمسازیه. یادتون باشه حتما جناب پناهیان، شما باید به همه چیزای مردم کار داشته باشید و البته که اتاق خواب، مهمه و نباید از قلم بیندازید. منتظر هم نمونید، خودتون برید سراغ اتاق خواب.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها