امام جمعه کرج:

سگ گردانی و بدحجابی از مصادیق هویت زدایی فرهنگی است/ در قانون داریم که تظاهر به غرب گرایی ممنوع است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به هجمه فرهنگی علیه مقدسات دینی و ارزش های اسلامی توسط دشمنان اسلام گفت: دستگاه های متولی از جمله نیروی انتظامی باید با مصادیق هویت زدایی دینی، اسلامی و فرهنگی مقابله کنند.

سگ گردانی و بدحجابی از مصادیق هویت زدایی فرهنگی است/ در قانون داریم که تظاهر به غرب گرایی ممنوع است

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با محکوم کردن توهین ساحت قدسی امام هشتم شیعیان جهان (ع) که با اهدای جایزه از سوی دشمنان اسلام همراه شد، افزود: کسانی که در این روز ها به ساحت قدسی حضرت امام رضا (ع) بی ادبی کردند و افرادی که با آنها همراهی کردند نیتجه عمل خود را به زودی خواهند دید.

وی بیان داشت : به احترام امام رئوف (ع) اصل خطبه امروز به آن حضرت اختصاص می دهم چرا که این دریا نمی شود در چندین خطبه فهرست کرد چه برسد به اینکه بخواهیم مطلبی توضیح دهیم و به ناچار فقط اشاره می کنم.

آیت الله حسینی همدانی گفت : امام رضا (ع) بنا به فرموده پیامبر اسلام (ص) چهار منقبت دارد که حضرت خاتم انبیاء(ص )می فرمایند: امام رضا (ع ) معبر امت است زیرا امام هشتم برای نشر علوم اهل بیت (ع) در بین مذاهب فکری گوناگون شرکت می کرد و به اسرار علوم الهی آگاهی داشتند و آگاهی می بخشیدند ؛ کسی برای امت همه چیزی که نیاز دارد تعبیر می کند و معنای دیگر یعنی درسختی ها و گرفتاری ها برای مسلمین نجات دهنده است که در بین ائمه(ع) حضرت امام رضا (ع ) مظهر رحمت واسعه و گسترده الهی و سبقت الهی است.

وی ادامه داد: برخی از اهل معرفت می گویند که رحمت حضرت امام رضا (ع) محسوس است ؛ رحمت واسعه الهی که برای امام حسین (ع) است توسط امام رضا (ع) سبقت می گیرد و با سرعت زیاد به بندگان خدا می رسد.

آیت الله حسینی همدانی گفت : امام رضا (ع) در خصوص زیارت امام حسین (ع) می فرمایند: کسی که توفیق زیارت امام حسین (ع )درکربلا را داشته باشد مانند این است که به زیارت خدا در عرش اعلی رفته است ؛ امام کاظم (ع ) در روایتی در باره ثواب زیارت امام رضا (ع) می فرمایند: کسی که به زیارت امام رضا (ع ) برود و یک شب بیتوته کند مثل کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده است.

امام جمعه کرج بیان داشت: این فرامین گهربار اهمیت جایگاه والا و رحمت حضرت امام رضا (ع) را نشان می دهد که معبر امت است و با رافت الهی مسلمانان از سختی ها عبور می دهد.

وی با اشاره به اقدام ضد دینی یک عده هنرمند نما در توهین به ساحت قدسی امام مهربانی ها گفت: علت سکوت برخی متولیان را نمی دانیم اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در این زمینه جدی تر ورود کند و جای مصلحت اندیشی نیست ؛ مجموعه هایی که از این وزارتخانه مجوز می گیرند بایدنظارت شوند .

وی بیان داشت : همانطور که رهبر معظم انقلاب در نشست با هیات دولت فرمودند با فساد اخلاقی و فرهنگی بی رو دربایستی باید مقابله کرد؛ جامعه فرهنگی باید اقدام لازم و حساسیت لازم را داشته باشد و فرصت استفاده از امکانات توسط افراد بدنام را ندهد.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: ۲ سوژه در یک سال اتفاقی نیست که بخواهند جایزه بگیرند؛ بخش های منتشر شده از فیلم موهن ( توهین به ساحت قدسی امام رضا (ع ) ) را دیدم ؛ اهل فن می دانند اثر هنری ندارد و فقط بی ادبی کرده اند اما جایزه می گیرند، عده ای از روی جهل و عده ای خائنانه این کار ها را می کنند اگر به این گونه مسائل ورود نشود بدتر می کنند.

وی ضمن محکومیت و ابراز انزجار از این حرکت ضد ارزشی گفت: باید برای مقابله با چنین رفتارهایی چند حرکت ناب انجام داد؛ حوزه هنری، ارشاد اسلامی، هنرمندان، شهرداری ها،

کاریکاتوریست ها و خوشنویسان باید با انسجام و وحدت عمل آثار فاخر در خصوص زندگی امام رضا (ع) و ارزش های دینی خلق کنند.

امام جمعه کرج تاکید کرد : اگر دراین زمینه کوتاهی شود دشمنان و بدخواهان هجمه های سنگین تری به ارزش های دینی و الهی خواهند داشت.

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) گفت : آن حضرت همانطور که دشمنان را دور می کند، دوستان زیادی از سراسر عالم با هر مسلکی در حرمش گردهم جمع می شوند؛ اهل ایمان و خواص حول حرم مطهر آن حضرت هستند.

امام جمعه کرج بیان داشت : دشمنان می خواهند این محور وحدت اسلامی را از قداست بیندارند در حالی که نور الهی با فوت خاموش نمی شود و دشمنان نتیجه ای از عملیاتی که انجام می دهند نمی گیرند؛ اما آیا از مسوولیت ما در این باره کم می شود؛ عاشقان نباید سکوت کنند ؛ دشمنان اهل بیت (ع) سخت کار می کنند تا دوستداران را از حساسیت بیندازند و بعد تست می کنند که جواب داده یا نه.

آیت الله حسینی همدانی افزود: ما باید هوشیارانه اقدام کنیم ؛ سرود فرمانده بسیار خوب است ؛ همین حضور مسوولیت ساز است وقتی برای ما فروریختن ساختمانی در آبادان و هر جای دیگر که عزیزانی را از دست می هیم که باعث داغ دیدن ما است و عزای عمومی اعلام می کنیم باید برای اقداماتی که به تخریب مقدسات می انجامد روحیه اعتراضی خود را داشته باشیم.

 از جایگاه نماز جمعه برای کنترل بی حجابی چند سال است طرحی را بیان و تاکید کرده ام اما انجام نشده و بی نتیجه مانده است

پیام ذوالفقار گونه رهبر انقلاب به غربی ها

خطیب جمعه کرج به هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به غربی ها در خصوص سرقت نفت ایران و مقابله به مثل کشورمان گفت : تذکر ذوالفقار گونه رهبر انقلاب موجب شد تا دشمنان اسلام به خود بیایند ضمن آنکه نخست وزیر رژیم کودک کش صهیونیستی به شهرک نشینان پیام داده و گفته اسرائیل در برابر آزمون قرار گرفته و به فروپاشی نزدیک می شود.

آیت الله حسینی همدانی افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیام خود آورده است که به دو راهی رسیده و این رژیم به لحظه های انحطاط رسیده است .

ایران اسلامی در بحث مذاکره هسته ای عقب نشینی نمی کند

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه شورای حکام علیه کشورمان گفت : ایران اسلامی در بحث مذاکره و قطعنامه عقب نشینی نمی کند و رهبر فرمودند: انقلاب ما میراث امام رضا (ع) و محور مقاومت و تشکیلات ظهور منجی عالم بشریت است.

ضرورت پرهیز از تجمل گرایی

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز معضلی به نام تظاهر به تجمل گرایی باید در جامعه اسلامی مهار شود چرا که بسیاری از کشورها جلوی آن را گرفته اند.

وی تاکید کرد: باید مصرف بی رویه در کشور به ضد ارزش تبدیل شود و در صدا و سیما در تبلیغات کالاها به چارچوب ها توجه بیشتری شود.

دستگاه های متولی بر استحکام بناها نظارت کنند

امام جمعه کرج با اشاره به نا ایمن بودن برخی بناها در سطح استان گفت : پلیس ساختمان، شهرداری نظام مهندسی و دستگاه های نظارتی باید پاسخگو باشند.

وی اظهار داشت : دستگاه های متولی باید در این زمینه به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

ضرورت مقابله جدی با بدحجابی و سگ گردانی

امام جمعه کرج در خصوص اهمیت حجاب در جامعه اسلامی گفت : از جایگاه نماز جمعه برای کنترل بی حجابی چند سال است طرحی را بیان و تاکید کرده ام اما انجام نشده و بی نتیجه مانده است؛ امروز حضور بانوان محجبه در استان البرز فراوان است ؛ اگر این بانوان در صحنه حضور نداشته باشند حضور تعداد اندک افراد بدحجاب در جامعه جلوه پیدا می کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که نبایداز انقلاب اسلامی هویت زدایی شود؛ اساس انقلاب اسلامی فرهنگ و ارزش ها است اما با مقایسه تصاویر زمان پیروزی انقلاب و اکنون

تفاوت هایی را مشاهده می کنیم ؛ امروز در مغازه ها، دانشگاه ها و سایر مکان ها اجازه تظاهر به بدحجابی داده می شود ضمن آنکه سگ گردانی از مظاهر فرهنگ غربی است.

آیت الله حسینی همدانی گفت : سگ گردانی و بدحجابی از مصادیق هویت زدایی فرهنگی است ضمن آنکه در قانونداریم که تظاهر به غربگرایی و بی هویتی ممنوع است و انتظار می رود نیروی انتظامی با رافت اسلامی و قاطعیت با مظاهر هویت زدا در جامعه برخورد کند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش در تفصیر سوره مبارکه عصر گفت : بر اساس آنچه درروایات مطرح شده صبر اعم است وانسان ها به خاطر طبیعت و گرایشی که به زمین و مادیات دارند که خداوند برای تعدیل این امیال پیامبران را به سوی بشریت فرستاد .

وی افزود: ارتباط امر به معروف و نهی از منکر در همین خصوص است که گرایش انسان به مادیات را تعدیل نماید که سفارش به صبر ریشه در تحمل مسیر هدایتگری دارد .

وی اظهار داشت : اگر همه مسلمانان مقید به همین سوره مبارکه عصر باشند نقاط ضعف فردی و اجتماعی به قوت تبدیل می شود چرا که انسان به سبب اشتغال در امور طبیعی و غرق در شهوات انسانی مسیر خسران و زیان را در پیش می گیرد.

امام جمعه کرج به روایتی از رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت : زیانکار کسی است که در آباد کردن آخرت غافل باشد؛ همچنین امیر المومنین حضرت علی (ع) فرمود که بدبخت کسی است که آخرت را به خاطر دنیا ترک کند و از یک سری امور چشم پوشی می کند که به مسائل دیگری دست بیابد و به این وسیله هم دنیا را از دست می دهند و هم آخرت را از دست می دهد .

وی اظهار داشت : جای تاسف دارد انسان شرایطی که خداوند برای آن گذاشته از دست بدهد و روز قیامت با این همه سرمایه خاسر باشد؛ باید یک مقدار به خود توجه کنیم چرا که این عمر به سرعت سپری می شود و کفه اعمال در این زمان که باید این پاداش ها را کسب کنیم از بین می رود و جزو گروه حسرت زدگان نباشیم .

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • یکی از مردم
    1

    این رحمت که فرمودید اگه همونیه که به ما ایرانیها رسیده پس خوش بحال مردمی که دین مارو اصلا نشناختند!!!

  • ناشناس
    7

    اینو که درست میگید زنجیره غذایی و محیط زیست رو بهم زدن

  • ناشناس
    0

    بابا مردیم از گرسنگی اول یه لقمه نون ب
    رسونیدجای وعده دروغ بعد امر ونهی کنید سپردمتون به همون صاحب نماز...

  • ناشناس
    1

    بیا پایین سرمون درد گرفت

  • مش جمعه
    0

    حاجی آقا، یکسری به قانون اساسی بزن و اصل ۲۷ و ۳۰ و ۱۰۷ را مطالعه بفرما که شما کدام اصل را رعایت کرده اید.۴۲ سال هست که وزارت کشور مجوز یک راهپیمایی را حتی به برادران اصلاح طلبتان نداده وای به حال مخالفین ،این سه دهه هست که در رابطه با حجاب و دوچرخه سواری زنان و سگ گردانی حرف زدید،آیا نتیجه ای گرفته اید جزء مبارزه منفی مردم با شما. یک نگاهی به کشورهای مهد اسلام از عربستان گرفته تا ترکیه و ...بکنید و رفتار دولت و ملت را ملاحظه کنید.شما چه رفاهی برای مردم مهیا کرده اید که اینقدر طلبکار هستید؟

  • ناشناس
    1

    آخر تا چه حد می توان فقظ حرف زد مردم از گشنگی فریاد می زنند دزدها ساختمان را هر گونه که می خواهند می سازند و حکومتی ها در آن دخیلند (متروپول ) آقا فرافکنی می کند فرهنگ غربی و شرقی رو ول کنید گرانی چه شد مردم را از دین فراری دادید لباستان شده موضوغع نفرین حداقل اینرا بفهمید





























    9

















































    9








    8

  • عاشق آخوندها
    0

    مسلمان های واقعی زنان و مردان در طول تاریخ شورت نمی پوشند و شورت زنان و مردان یکی از مصادیق فرهنگ منحط غرب است

  • بهرلم
    0

    اینکه در ولایت اسلامی ساخته دست اخوندها مردم گرسنه اند . بانکهای الاسلامی در صدر رباخواران هستند . مسئولین هشدار میدهند که تابستان آینده وضعیت آب و برق مشکل زا است . بدلیل نبود امنیت کافی مردم نمی توانندحتی از گوشی خود در خیابان استفاده کنند . وضعیت جاده ها مرگ آفرین است و سیستم حمل ونقل داخل شهر جوابگو نیست و دهها مورد دیگر مهم نیست مهم مبارزه با کم حجابی و سگ گردانی است در غیر این صورت از ورود مسلمانان این ولایت به بهشت جلوگیری می شود . البته بد هم نیست چون آنجا فقط آخوندها هستند و بازهم همین شرائط .

  • زردو خاکستری
    0

    بگو مارک عینکت چی ؟

  • ناشناس
    0

    اشکالی ندارد تا گردن فرو برویم درشرق ! قرار بود نه شرقی ، نه غربی باشیم اما شدیم نوکر بی جیره و مواجب کمونیست لا مذهب شرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها