اردوی سوئیس یا حضور در اجلاس؟/ حضور هیات ۴۳ نفره وزارت کار در نشست ژنو

هیاتی 43 نفره به نمایندگی وزارت کار ایران در نشست سازمان بین‌المللی کار در ژنو سوئیس شرکت کرده‌اند. با یک حساب سرانگشتی اگر فقط 40 نفر از این افراد به مدت متوسط 7 روز در اجلاس شرکت کنند بیش از یکصد هزار یورو هزینه این نشست برای ایران بوده است.

اردوی سوئیس یا حضور در اجلاس؟/ حضور هیات ۴۳ نفره وزارت کار در نشست ژنو

حسب اطلاعات مندرج در سایت سازمان بین‌المللی کار، نشست مجمع سالانه این سازمان از 27 ماه میلادی جاری بمدت دو هفته آغاز خواهد شد. 

در سال‌های قبل از کرونا همواره جمع کثیری از نمایندگان دولت، کارفرما و کارگر در این اجلاسیه شرکت می‌کردند. اما اینک با توجه به اینکه نشست عمومی این مجمع بصورت مجازی برگزار می‌شود و صرفاً مطابق مندرجات در سایت ILO جلسات کمیته‌ها بصورت حضوری نیز دایر خواهد بود، دلیل حضور هیأت 43 نفره ایران به شدت سئوال برانگیز است.

در لیستی که از نمایندگان اعزامی ایران در این مجمع منتشر شده است ولی اسماعیلی- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، سید حمزه امینی و حسین حاتمی دو نفر دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به چشم می‌خورد. اقدامی که در سالهای قبل نیز سابقه داشته است. اسامی نفرات اعزامی کلیه کشورها از طریق سایت سازمان بین الملی کار با انتخاب و فیلتر کردن نام هر کشور قابل دسترس است.

با یک جستجوی ساده در سایت‌های بین‌المللی رزرو هتل هزینه هر شب اقامت هر یک از این مسئولین در شهر ژنو در این ایام در یک هتل چهار ستاره متوسط با صبحانه 250 یورو خواهد بود. این هزینه بغیر از هزینه حق مأموریت، ناهار ، شام و ... خواهد بود.

در این‌صورت اگر فقط 40 نفر از این افراد بمدت متوسط 7 روز در اجلاس شرکت کنند بیش از یکصد هزاریورو ارز از کشور خارج خواهد شد و قطعاً بخش قابل ملاحظه‌ای از این رقم را دولت جمهوری اسلامی پرداخت خواهد کرد و مابقی هزینه‌ها نیز چنانچه مطابق روال همه ساله باشد از سوی تشکیلات کارفرمایان و کارگران تأمین خواهد شد.

آنچه امسال محل مداقّه است عدم استطاعت کشور در تأمین و پرداخت چنین هزینه‌هایی در شرایط فعلی است که قطعاً دستاورد خاصی نیز برای کشور نخواهد داشت و صرفاً می تواند در یک بده و بستان سیاسی با برخی افراد و گروه‌ها تعریف شود.

از دولت انتظار میرود در شرایط فعلی حساسیت‌های خویش در مورد هرگونه سفرخارجی را منوط به بررسی موشکافانه میزان اهمیت آنها نماید و از اعزام لشگر آفاق پویان از جیب ملت جلوگیری نماید.

22051101000131_Org

22051101000132_Org

 

 

منبع: اصلاحات‌پرس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • حسين
    2

    بعد همين سازمان براي مردم دهك بندي انتخاب ميكند و همين حضرات مردم را نصيحت به صرفه جويي و جراحي اقتصادي و ... ميكنند .

  • تلخند
    1

    نگران نباشید بسپرید به حسین شریعتمداری طوری ماست‌مالی وماله کشیش می‌کند که انگار نه خانی آمده وپه خانی رفته!!!!!!!

  • ناشناس
    2

    معلوم است نماینده مجلسی که همراه هیأت همراه وزیر جهت سفر رسمی خارجی شرکت کند دندان او برای سؤال یا استیضاح وزیر کند کند می شود!

  • ناشناس
    2

    دوتا ورزشکار اعزام میکنند با بیست تا هیت همراه چه برسه به همایشها و اجلاسها که بصورت فله ای بار سفر میبندند

  • ناشناس
    3

    به نمایندگی از مسولین مملکت رفتند حساب های مخفی را سرکشی کنند . هر کدام وکیل چند هزار نفر است .

  • ناشناس
    2


    چرا مجلس به بیکارترین و بی مسئولیت ترین نهاد کشور تبدیل شده است؟

  • ناشناس
    2

    اینجور جاها دولت سریعا تصویب میکنه اونوقت سر افزایش قانونی حقوق حداقلی بگیر بازنشسته تامین اجتماعی بامبول درمیاره در حالیکه هبچ ارتباطی به دولت نداره وتامین اجتماعی مستقله و صدها میلیارد تومن هم از دولت طلبکاره واقعا انتظار دارید با این همه آه ونفرین میلیونی عاقبت به خیر بشید؟؟؟

  • ناشناس
    3

    آقای رییسی دو ماه است حقوق بازنشستگان را جلویش را گرفته اید آنهم بدلیل وا هی آنوقت مجوز حضور 43 نفر را برای اجلاس .....صادر می نمایید اجلاس بین المللی کار برای کشوری است که به حق و حقوق کارگر و بازنشسته رسیدگی کند نه برای ما ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    با سلام خدمت جناب وزیر رفاه لطفاً قانون حمایت از معلولین که توسط مجلس تصویب شده با همین سرعت دید و بازدید از بلاد کفر که هیچ دست آوردی برای کارگران ندارد اجرا نمایید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها