حمید نوری کیست؟

از ابتدای سال جدید میلادی، دادگاهی در استکهلم سوئد دور جدید جلسات خود برای محاکمه یک ایرانی به نام حمید نوری را از سر گرفته است.

حمید نوری کیست؟

نوری از آبان ماه سال ۹۸، زمانی که برای حل‌وفصل اختلاف خانوادگی دخترخوانده‌اش به سوئد سفر کرده بود هنگام ورود به فرودگاه استکهلم ربوده و به زندان انفرادی برده شد.

او ۲۶ ماه گذشته را در زندان انفرادی به سر برده و در کشور مدعی صلح و حقوق بشر از حقوق بدیهی یک متهم مثل تماس اولیه با خانواده و دسترسی آزاد به وکیل بی‌بهره بوده است.

وکلای نوری می‌گویند او در این مدت حتی از داشتن عینک مطالعه نیز محروم بوده و بر اساس گفته‌های خودش در جلسات قبلی دادگاه، چند نوبت هم مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی سوئد قرارگرفته است.

سوئد می‌گوید با اهداف حقوق بشری نوری را دستگیر کرده، اما این ادعا تماماً بر پایه شهادت اعضای گروهک تروریستی منافقین است که مدعی هستند این فرد زندانبان آن‌ها بوده است.

حمید نوری متولد 1340 در تهران، یک کارمند ساده قوه قضاییه بوده که از سال ۷۰ خود را بازنشست کرده و ۳۰ سال است که شغل آزاد دارد.

در طول ۵۷ جلسه دادگاه در ۵ ماه گذشته منافقین و دادگاه سوئد هنوز هیچ مدرک جدی و محکمه‌پسندی علیه نوری مطرح نکرده‌اند، بااین‌حال روند این دادگاه نمایشی که بر اساس بعضی اخبار تاکنون برای دولت سوئد بیش از ۵۰ میلیون یورو هزینه در پی داشته همچنان ادامه دارد.

حمید نوری در فرصت کوتاهی که دادگاه برای دفاع از خود به او داده، علاوه بر افشاگری در خصوص سوابق جنایت‌کارانه منافقین در ایران، نسبت به چگونگی ربوده شدن، روند دادرسی و نوع برخوردها در زندان انفرادی سوئد نیز اعتراضات صریحی انجام داده که حقیقت حقوق بشر غربی و نوع برخورد سیاسی آن‌ها با این موضوع انسانی را به‌خوبی هویدا می‌کند.

نوری همچنین هیچ‌کدام از اتهامات منسوب به خود را قبول نکرده و تمام آن‌ها را حاصل تبانی منافقین و برخی چهره‌های ضدانقلاب ساکن در سوئد می‌داند.

امیر عبداللهیان خواستار آزادی فوری «حمید نوری» شد

چهارشنبه هفته گذشته، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تماس تلفنی «آن لینده»، وزیر امور خارجه سوئد، در خصوص مسائل دوجانبه و بویژه کنسولی گفت‌وگو کرد و خواستار آزادی «حمید نوری» شد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • منگوله دار
    3

    الکی حرف نزن بیش از 90 جلسه در حضور خبرنگاران جهان و خانواده همین دیوونه اشتی آشتی بریم سوار کشتی ذرت پرت کافیه

  • خون جیگر
    0

    حرفهای خوبی نمی زنند

  • نظرگو
    3

    "و در کشور مدعی صلح و حقوق بشر از حقوق بدیهی یک متهم مثل تماس اولیه با خانواده و دسترسی آزاد به وکیل بی‌بهره بوده است."
    یه چیزی بگین که گنجایش داشته باشه
    این بشر خودش آشکارترین نقش رو در نقض حقوق بشر و پایمال کردنش رو داشته حالا میخواین چهره وحشتناک او رو تطهیر کنین؟؟

  • جلال عامری
    4

    به سزایش رسید

  • مش جمعه
    1

    مرگ بر امریکا و غرب می گویند.اما در خفا قبله گاهشان غرب هست و در غرب زندگی میکنند.

  • حمار بسیجی
    7

    ایشان در بازار سید اسماعیل یک دکه سه متری قفل و چاقو و ناخنگیر میفروشه و در سال ۷۰ در ۳۰ سالگی خودش با ۲۵ سال سابقه بازنشسته شد و منزلش آپارتمان ۵۷ متری در شوش نبش جردن دارد که با هفت بچه زندگی فقیرانه میکند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      احمق جان حیفه که اون سلیفون رو از روی مغزپوکت برنداری واکبند بفرستیش زیرخاک. ۱-طرف متولد ۱۳۴۰ هست ،چطور ممکنه یک نوزاد در کودکی با پنج سال سن به استخدام قوه قضاییه دربیاد،ودر سال ۱۳۷۰ ودر سن ۳۰ سالگی با داشتن ۲۵ سال سابقه کار بازنشسته بشه؟۲_ حتی توقبایل ادم خوار و وحشی جنگلهای گینه بیسایو هم برای متهم اونهم از نوع خارجی اش ،وکیل مدافع میگذارن وحقوق اولیه وانسانی رو حتی برای جانیترین وخطرناک ترین بشرفراهم میکنن،اونوقت تو سوید اروپایی بدون وکیل،بدون ارتباط با خانواده،حتی عینک مطالعه رو ازش میگیرند و در انفرادی تنگ وتاریک میگذارن دوسال بمونه وبعدحکم میدن؟؟؟؟ ۳_کشورهای اسکاندیناوی ، و این کشور سوید اینقدر ازاد و دموکراسی داره که خود این اقایون دوران عشق وحالشون میرن اونجا،خوب اونجا که اینهمه بد و وحشتناکه واسه چی رفتی؟ بقیه ادعاها و مزخرفاتت در دفاع از این شخص هم عین این دروغهات پوچ وبی ارزشه.

  • ناشناس
    0

    امان از روزگار

  • شهرام.ر
    0

    اینجوری که شما این بابا رو تعریف کردید ، دل سنگ هم آب میشه چه برسه به آدم . ممکنه یه خورده هم از احمد رضا جلالی (این جلالد خون آشام تروریست و… ) که بصورت کاملا تصادفی ، شهروند کشور اونا هست و قراره اعدام بشه هم چند سطر بنویسید؟؟

  • بهلول
    1

    چرا اینهمه میروند خارج هیچ دولتی اینهارو نمیگیره حتمأکاری کرده .میگن آدم کشته حتمأبانفوذش دزدی کرده.شک نکن

  • ناشناس
    2

    روزی غلط زیادی مکردحالا بکشد

  • ناشناس
    4

    تنها هنر حاکمان جمهوری به اصطلاح اسلامی طی چهار دهه دشمن تراشی و تبدیل دوست و هموطن به دشمن خونی بوده و هست آدمهای متوهم متکبر خودخواه جز نفرت محصول دیگری ندارند

  • ناشناس
    3

    شما که از نقض حقوق بشر در سوئد حرف میزنید،آیا ایران مهد حقوق بشر است؟؟؟؟پس منصفانه قضاوت کنید و به بی طرف بودن دادگاهها در اروپا اطمینان داشته باشید.،قوه قضاییه انجا مستقل است مثل کشورهای جهان سوم نیست که دادگاه ابزار سرکوب منتقدان حکومت باشد

  • مهدی
    0

    تمامی نظرات افراد خوندم. هیچ نظری موافق با خبر نبود
    دیگر تمامی افراد به دروغهای خبری و حاکمیت واقف شدن

  • ناشناس
    0

    یک کارمند معمولی رو چ ب سوئد ؟
    با کلی هزینه هواپیما و اسکان در سوئد بخاطر یک اختلاف خانوادگی ساده؟
    باز شکر ک اونجا خبر ۲/۳۰ نداشتن ک نشونش داده باشن
    انشاله ک بیگناهه و آزاد ش میکنند

  • ناشناس
    30

    کشورهای اروپایی از انگلستان یاد گرفتن از کشور هایی ثروتمند هستند باج بگیرید اما کشور سوئد اشتباه گرده اینجا ایران است نه عربستان

  • ناشناس
    0

    شما بفرمایید یک کارمند ساده پول از کجا آورده که سر ازسوئد درآورده هم باور می‌کنند ماهم باورکردیم

  • ناشناس
    0

    یک پادوی جنایتکاران بزرگتر..‌

  • خووووب
    0

    متن بالا را چه کسی برایتان دیکته کرده ؟؟!!
    متولد 1340یعنی شصت ساله !!سال1370بازنشسته شده ،،یعنی در سی سالگی بازنشسته شده؟؟؟ خخخخ با چند سال سابقه ؟؟!!

  • جالب
    0

    اینجای متن جالبه که میگه متولد 1340 و در سال 1370 بازنشسته شده است یعنی در 30 سالگی با چند سال سابقه میتوانند کساییکه اینجوریها هستند بازنشست بشن..................................

  • خدایا
    0

    آبروش رفت جمع نمیشه دیگه. خواست خداست. خارج هم مثل آب خوردن میرن والا خدا شناس بده

  • ناشناس
    0

    این نشون میده اگه جنایتکاران دهه 60 و دهه های بعدش پاشون به محاکم قضائی بین المللی برسه چه سر انجامی در انتظارشونه ، خلخالی ملعون یک دقیقه ای حکم اعدام صادر میکرد ، کفار 90 جلسه دادگاه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها