یک فعال سیاسی اصلاح طلب در جلسه فعالان سیاسی با رئیس جمهور:

رئیسی می خواهد برجام تصویب شود اما برخی نمی خواهند و حرفشان دارد به کرسی می نشیند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره جلسه فعالان سیاسی با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در این جلسه در مجموع انتقادها را می پذیرفت که همین امر می تواند یک گام به جلو باشد و به اثرگذاری منتهی شده و مبنای تصمیم گیری بعدی باشد.

رئیسی می خواهد برجام تصویب شود اما برخی نمی خواهند و حرفشان دارد به کرسی می نشیند

اشرف بروجردی درباره جلسه شب گذشته فعالان سیاسی با رئیس جمهور اظهار کرد:در این جلسه مباحث مختلف توسط دو تفکر مطرح شد. در واقع بحث ها بیشتر از جانب دیدگاه نظری مطرح می شد، نه نگاه حزبی و گروهی. حاضرین در این دیدار مطرح کردند که جامعه سرمایه اجتماعی را از دست داده و امید جامعه ضعیف شده و نیاز است که این امید بازسازی شود و هر کس از دیدگاه خود عاملی را برای کاهش سرمایه اجتماعی مطرح می کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه مسائل اقتصادی به عنوان عامل اصلی کاهش سرمایه اجتماعی مطرح شد. مباحثی مانند مشکلات اقتصادی و معیشتی، تعطیلی کارخانه ها ، نبود امکانات اولیه برای تولید و واردات به عنوان مشکل مطرح شد. حاضرینی که بیشتر در حوزه اقتصادی فعالیت می کنند موافق حذف دلار 4200 تومانی بوده و اعتقاد داشتند که ممکن است در لحظه اول این سیاست آسیب هایی داشته باشد، اما در دراز مدت موجب تقویت تولید می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین خاطرنشان کرد: تا اینجا بیشتر بحث ها مشترک بود، اما اختلاف از جایی شروع شد که برخی معتقد بودند انتخاب رئیسی در جامعه امید ایجاد کرده و برخی معتقد بودند موجب کاهش اعتماد شده است. در اینجا هرکس دیدگاههای خود را مطرح می کرد و اختلاف سلیقه به وجود آمد، اما به نظر من می توان از همین اختلاف سلیقه برای گفت و گو و مفاهمه استفاده کرد تا حقایق جامعه بهتر درک شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع برجام نیز در این جلسه مطرح شد گفت: خود رئیس جمهور به این نتیجه رسیده است که برجام باید تصویب شود اما برخی اصرار دارند که نباید برجام امضا شود و حرف آنها هم دارد به کرسی می نشیند.

بروجردی در ادامه اظهار کرد: من به رئیس جمهور گفتم که شما شعار دولت فراگیر داده اید، اما عملا چنین دولتی را شاهد نبودیم و از یک جناح در دولت حضور دارند و نیروهای جوانی که در دوره گذشته هم جذب شدند در حال کنارگذاشتن هستند و  این موجب ناامیدی و سرخوردگی شده است.

بروجردی در پایان درباره واکنش رئیس جمهور به انتقادهای مطرح شده گفت: در یکی دو مورد واکنش رئیس جمهور مثبت نبود اما در مجموع انتقادها را می پذیرفت و همین امر می تواند یک گام به جلو باشد و اگر اطرافیانشان اجازه دهند، این انتقادها می توانند به اثرگذاری منتهی شده و مبنای تصمیم گیری بعدی باشد. در مجموع من معتقدم فضای جلسه فضای مثبتی بود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • متفاوت
    6

    هرچی خدا بخواهد همان شود نه هرچه رئیس جمهور و فلان دیدگاه بگه.یعنی وقتی حق ازدست شماها راضی نباشه هرچی هرکه ببافه رشته هست.برای شناخت حق هم بهتره یک مرور در حرفهایی که قبلا برای رفع نیازتان زده اید بکنید.

  • درود
    1

    خدا لعنت کسی را که عامل ارامش ملت شده هر رئیس جمهوری امده میگه نمیگذارند کار کنیم اخه اون لعنتی کیه که ما نمیدونیم مثل کبک سرتون زیر برف کردید که بدبختی مردم نبینید اما یادتان باشه زلزله خبر نمیکنه اما همین حوالیست بترسید از انروزی که دل مردم بلرزه از عشق رهایی وطن. بترسید که به یاری خدا خیلی زود روی سرتان ویران میشویم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خدا لعنت کسی را که عامل ارامش ملت شده ؟ .فکر نمیکنی بر عکس گفتی ؟در ثانی هنوز اون گروه مخالف هر آسایش وآرامش مملکت را نمیشناسی ؟

  • عبداللهی
    4

    ان برخی که از ابتدای برجام کارشان لگد زدن به ان بوده است انهایند که هرهفته با موشک گراد به عین الاسد حمله می کنند !

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو دیگه کی هستی؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    چرا دروغ میگویید مگر کسی جرات اعتراض دارد که شما مجبورید دروغ بگوئید----- اگر هم راست میگویید که افراد رانت خوار و اختلاسی و چپاولگر از رئیس جمهور هم قوی ترند چرا معرفی نمی کنید که تکلیف ملت مشخص بشه

    نظرات شما -
    • 1

      مشکل توست که هنوز نمیشناسی شون .وگرنه خیلی عیانند .

  • ناشناس
    5

    واقعا هم همینطور است آقای رییس جمهور از همان ابتدای تشکیل دولت بدنبال به نتیجه رساندن مذاکرات برجا می بود چرا که همه مسئولین می دانند که تا زمانیکه تحریم های حداکثری برداشته نشوند مشکلات اقتصادی بوقت خود باقی خواهد ماند و از طرفی هر چه جلوتر برویم بر تنگناهای اقتصادی افزوده خواهد شد و باز باید گفت آقای رییس جمهور تیم وزارت خارجه را بگونه ای از بین اساتید دانشگاه چیدمان کرده که از همه رشته های مرتبط با مذاکره برجا می هیچ دغدغه ای در افراد وجود ندارد و با صحبت های رهبر انقلاب که فرمودند مدت برات به همین شیوه ادامه باید پیدا کند می توان گفت گزارشات مذاکرات به اطلاع ایشان می رسد اما اما چرا عده ای وا مذاکرات سر دادند بعضی ها گفتند که مخفیانه دارند مذاکره می کنند حال خود آقای رییسی در این مدت کوتاه متوجه شده اند که تنها گروه مخالف ایشان جبهه پایداری ها هستند هم در مجلس حضور دارند و هم در دولت و این ها نخواهند گذاشت دولت پیشرفتی چه در امور اقتصادی و چه در امور مذاکرات به موفقیت برسد

  • نادی
    0

    آن برخی که نمی خواهند یعنی ریس جمهور هیچکاره است زیرا کاسبان تحریم در هر دوره قدرتمند هستند

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      اینها از قصد گرانی فقر به وجود میارن همش از قصد است مردم کی میخواهند بفهمند اینها همش از قصد است اینها از قصد فقرو گرانی می کنند چون نمیخوان مردم زندگی داشته باشن و تو فقر گرانی دستو پا بزنند خدا لعنتشان کند لعنت خدا بر قدیمیها از آرامش شکم سیری انقلاب کردن

    • 0

      چون همه چی وهمه جا را در اختیار دارند .

  • ناشناس
    0

    مشکل مملکت ما اینه که مشخص نیست کدخدا کیه هر کس برای خودش کدخدایه و هر طور منافعش میچربه عمل میکنه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      کدخدا که امریکاست

    • 0

      کاملا معلومه کت تن کیه

  • نیری
    1

    لعنت خدا به سیاستتون لعنت خدا به اقتصادتونو لعنت خدا به مدیریتتون که مملکت را به گند کشیدین ملت را به همه چی حتی دین بدبین کردین هنوزم دست از سر این ملت بیچاره بر نمی‌دارین ظاهراً ایستادگی ومقاومت مال ملتهب والا کسیکه از مزایا .حقوق چند ده میلیونی برخ‌رداره چه می‌فهمه تحریم چیه چه می‌فهمه ملت چی میکشه

  • ناشناس
    0

    این نکته همه مردم و در همه رسانه های آمتعهد به آزادی بیان بگویند:
    آقای سید ابراهیم رئیسی (که هم سیدی و هم روحانی و مدعی مسلمانی و میدانی حق الناس اولی اولویتهاست) ، اگر ناتوان بودی و عرضه کار نداشته، چرا کاندید شدی؟!
    چرا چند ماه وقت مهم مردم و فرصت احیای برجام و سرکوب مافایای ضد بشری داخلی نگرفتی؟!
    چرا در حالیکه کاندیدهای دیگر ماهها قبل اعلام حضور کردند و با برنامه و گروه آمدند، که یا به نفع تو کنار رفتند یا رد صلاحیت شدند!
    آقا واقعا تو آقای رئیسی و مشتی وزیر و مدیر بی رعضه (بعضا مشکوک به همدستی با مافیا)آیا واقعا مسلمانی؟! تا بیشتر به حق الناس و بیتالمال خسارت وارد نکردی و کشور بیشتر عرق در کثافت مافیا گرانی و تحریم فرو نمبردی، استعفا بده، یک جو شرف و عیرت اسلامی و ایرانی داشته باش و برو از این دم و دستگاه آلوده به فساد مالی مافیایی.

  • ناشناس
    0

    آقای رئیسی که هنوز رئیس جمهور نشده است،بزارید هر وقت در یک انتخابات آزاد و عادلانه ای از سوی مردم انتخاب شد،ان وقت بگویید این آقا رئیس جمهور است،!!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    از کی تابحال رئیس جمهور کاره ای هست اگه میشد ک در دوره روحانی مذاکرات تموم شده بود!

  • ناشناس
    2

    برخی نمی خواهند برای چه نمی خواهند برای اینکه سپاه در لیست تحریمی که قبل از برجام نبوده گذاشته. درلیست تروذیستها ارتش یک کشور بگذارند دریک لیستتروریست یعنی اینکه حکومت ایران تروریستی تست وخود ایران هم زیر این توافق نامه را توافقنامه را امضا گنه بعد به خاطر تحریمها قبول کنید که سپاه درلیست تروریستها باشه ایران به خاطر تحریمها به برجام رسید اگر قرار باشه تحریمات.جدیدی باشه پس برای چی برجام امضا بشه

  • ناشناس
    0

    لعنت به این نظام ضد مردمی

  • ناشناس
    0

    سلام رابطه برقرار کنید درسته امریکا دشمن است دشمن باید نرمش کرد باید باشش خوب باشی کارها تمامیش درست میشه شیر وحشی میشه رام کرد امریکا مثل شیر وحشی باید رامش کرد باسیاست بروید جلو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها