روزنامه اطلاعات مطرح کرد:

پدر را در جُرم فرزند شریک دانستن درست نیست، اما برای همه پدرها نه بعضی!

«در رسیدگی به جرم پسر، پیش‌کشیدن پای پدر نارواست اما برای همه‌ی پدرها! نیز شفافیت در رأی نماینده مجلس را- آن‌جا که پای آبرو و امنیتش در میان باشد- ناسزاوار است؛ لیک در شعارهای قبل از انتخابات؛ و نه در کرسیِ تثبیت‌شده‌ی پس از انتخاب!»

پدر را در جُرم فرزند شریک دانستن درست نیست، اما برای همه پدرها نه بعضی!

روزنامه اطلاعات نوشت: شعار شفافیت و «نداربودن با مردم» هنگام رأی‌آوری‌ها و موسم انتخابات، سکّه‌ی رایج تریبون‌هاست و اما پس از فرونشست تب‌وتاب انتخاباتی، در بر همان پاشنه‌ی ابهام و اجمال و رفع‌ و رجوع پشت صحنه‌ها می‌چرخد؛ همان‌گونه که تریبون‌ها نیز یک روز یک دولت را کیسه‌ی مشت‌زنی هفتگی و جمعه به جمعه‌ی خود می‌کنند و همان تریبون‌ها فرداروزی در دولت فخیمه‌ی دیگری توصیه به ریاضت و زهد و اعراض از دنیای مادّی…. و این، همه‌ی آن یک‌بام و دو هوایی است که در گردونه‌ی آن از سرگیجه هم عبور کرده‌ایم.

هنگامی که در مجلس سخن از شفافیت رأی نمایندگان می‌شود، یکی فریاد برمی‌آورَد، که ممکن است رأیِ نامدار، وامدار گروهی شود؛ و دیگری هراس می‌کند، که مبادا رأی شفافش، امنیتش را در کوچه و بازار از وی بازستانَد؛ و عجب نَقلی است این وادی حیرت!

از یک‌سو گاه خانواده‌ای را در جابلقا در مضیقه و چالش سؤال و جواب قرار می‌دهند که چرا مثلاً فرزند یا دخترش در جابلسا فلان سخن را گفته و یا بهمان حرکت را کرده؛ از دگرسو به توجیه و ‌تبرئه برمی‌آیند که: مگر پدر را به جرم فرزند سرزنش می‌کنند!؟ چه رسد به محاکمه!؟… و یا للعجب از این معیارهای چندگانه به گاه تشخیص مصالح!

در رسیدگی به جرم پسر، پیش‌کشیدن پای پدر نارواست اما برای همه‌ی پدرها! نیز شفافیت در رأی نماینده مجلس را- آن‌جا که پای آبرو و امنیتش در میان باشد- ناسزاوار است؛ لیک در شعارهای قبل از انتخابات؛ و نه در کرسیِ تثبیت‌شده‌ی پس از انتخاب!

ایّهاالمسئولون! المُحِسّون المکلّفون بانواع التّکالیف قبل الجلوس و النّاسین بعد القعود!؛ شما را سوگند به عقل و شعور مردمانی که آنان را نمایندگی می‌کنید، معیارهای دوگانه و چندگانه‌سوزتان را به نوعی وحدت و تک‌معیاری بدل کنید؛ باشد که رستگار شوید!

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • 0

    شعار قالیباف راه قدس با خرید سیسمونی از ترکیه باید گذشت
    شعار امسال روز قدس ---راه قدس از ترکیه باید گذشت

  • ناشناس
    1

    همین جماعت با مرحوم رفسنجانی که بر گردن این انقلاب و مردم ومسئولینش بخصوص ؛حق فراوانی دارد ؛چه کردن؟

  • ...........
    1

    بزرگوار سرزنش پدر به جرم فرزند رواست یا نا روا اهل فن پاسخ می دهند اما آسمان و ریسمان را کنار هم گذاشتن نارواست شما هم بهتر می دانید آنکه سفری داشته است که نه دلیل سفر برایمان روشن است و نه عمل صورت گرفته خلاف قانون است را با آنکه خلاف قانون و شرع انجام می دهد و اموال بیت المال را غارت می کند و با اموال غارتی به فتنه دست می زند و فتنه گران را حمایت می کند قیاس کردن نارواست

  • رحمان آب شنگل
    1

    برادر منافع ایجاب میکند که برای یکی گناه فرزند را به پای پدر بنویسی برای یکی دیگر ننویسی!!!!!!حالا شما مدام آسمان ریسمان کنید!!!!!!!مگر نشنیدید میگن مرگ خوب است اما برای همسایه!!!!!!

  • ناشناس
    0

    اگر اینطوریه پس چرا همه از فضل پدر همه کاره میشن

  • ناشناس
    0

    امروز شما فرزندی را به خاطر اینکه پدرش از مقامات رژیم سابق بوده را در دانشگاه رد صلاحیت میکنید و از حقوق علمی مکتسبه توسط فرد محرومش میکنید قانون رو برای همه اجرا میکنید الا خودتان

  • پشیمان
    0

    خیانت کنار همین حوالی هستند در رسانه میلی در پشت تریبون رسمی و غیر رسمی و البته در کنار دلارها و ثروت ملت ایران

  • ناشناس
    0

    این شیادها خود ایه نازل می کنند.حالا شما برای انها واعظ شده اید؟!

  • متفاوت
    0

    ماهم همچنان مرگ بر امریکا واسراییل میگوییم تا بلکه روزی به پست ومقامی برسیم تاشاید فرزندان ونوه هایمان بتوانند به ترکیه و تایلند و فلان جا سفرکنند و ایضا سیسمونی و کالاهای باکلاسی رو هم همراه خودشون بخرند وبیارند و تقدیم خانمهایشان کنند.اینها جزیی از افتخارات و اقتدارهای یک حکومت است فقط کافیست با انها همراه شوید درغیراینصورت باید برویدکارگری تا بتوانید بلکه هشت رادرگرو نه نگهدارید.خداحافضتان باشد انخهامونهای مهربان.

  • ناشناس
    0

    یک ساله آمدن چسبیدن به تغییر ساعت وحالا سیسمونی مطالبه ملت گرانبها اجاره مسکن خودرو وبیماری است قول‌های انتخاباتی رو ماست مالی نکنید پراید شصت میلیونی دویست تومان چی شد مجلس ودولت انقلابی

  • محمد
    0

    شهرداری. زمین و پول از همه ارگانها به عناوین مختلف مانند عدم بارگذاری در منطقه و پارک می گیرد و فقط به یک ارگان پول وزمین میدهد تحت عنوان. ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها