امام جمعه موقت اصفهان:

پوشش مردانی که فوتبال بازی می‌کنند، طوری است که از نظر اسلام باید از چشم خانم‌ها دور باشد/ نق زدن مردم به روحانی‌ها به دلیل فشار گرانی‌ها و بیکاری است

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: در موضوع ورود خانم‌ها به ورزشگاه نمی‌توانیم به سادگی مجوز را صادر کنیم. این پوشش مردانی که فوتبال بازی می‌کنند، طوری است که از نظر اسلام باید از چشم خانم‌ها دور باشد.

پوشش مردانی که فوتبال بازی می‌کنند، طوری است که از نظر اسلام باید از چشم خانم‌ها دور باشد/ نق زدن مردم به روحانی‌ها به دلیل فشار گرانی‌ها و بیکاری است

اتفاق بسیار تلخی که در روز بازی تیم‌ ملی فوتبال ایران با لبنان رخ داد، بار دیگر چالش و بحث‌های مربوط به محدودیت زنان را به متن اخبار و تحلیل‌هایی روز رساند. اینکه نحوه مقابله با مطالبات زنان باید چگونه شود تا هم از بی‌اعتمادی بخشی از جامعه به نظام جلوگیری کرد و هم مطالبات متدینین برآورده شد،  محمدتقی رهبر٬ عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت اصفهان است که لابلای آن با صراحت سخن خاص خود، به وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشورمان نیز اشاراتی متفاوت دارد، در همین رابطه مصاحبه با وی را می خوانید:

توجه به چه الزام‌هایی در امر به‌ معروف و نهی از منکر لازم است تا نفس عمل زیر سئوال نرود؟

در امر به‌معروف و نهی از منکر هم باید از افراط دوری کنیم و هم تفریط نکنیم. در واقع زیاده‌روی کردن در تبلیغ مسایل شرعی موجب می‌شود بخشی از مردم نسبت به دین زده شوند.

 مثلا نگوییم خانم‌ها صبح تا شب در خانه بمانند و بیرون نیایند، چون معلوم است که شدنی نیست. تنها چیزی که می‌توانیم از آنها بخواهیم، این است که در معابر عمومی حجاب کامل اسلامی را رعایت کنند و همچنین رفتار در شأن زن مسلمان داشته باشند. همچین در موضوع ورود خانم‌ها به ورزشگاه نمی‌توانیم به سادگی این مجوز را صادر کنیم. به‌هرحال پوشش مردانی که فوتبال بازی می‌کنند، طوری است که از نظر اسلام باید از چشم خانم‌ها دور باشد. البته از آنجایی که نهی از منکر نباید دلیلی بر انزجار مردم از دین باشد، می‌توانیم با اتخاذ تدبیری کاری کنیم که زنان هم به ورزشگاه بروند و هم به گناه نیفتند. به عنوان مثال سال گذشته در شهر اصفهان حساسیت‌های زیادی درباره دوچرخه‌سواری خانم‌ها ایجاد شد، به‌طوریکه قضیه داشت به جاهای باریک کشیده می‌شد. ما در نماز جمعه شهر ضمن اشاره به اشکال شرعی رکاب زدن زنان در خیابان جلوی چشم نامحرمان است، پیشنهاد تاسیس  پارکی ویژه بانوان را دادیم که خانم‌ها در آنجا هم دوچرخه‌سواری می‌کنند و هم الحمدالله به گناه نمی‌افتند. تاکید می‌کنم طوری رفتار نکنیم که مردم، به خصوص جوان‌ها از اسلام و روحانیت زده شوند.

اما برخی معتقدند شکافی میان مردم و روحانیت ایجاد شده است ...

تضعیف روحانیت و تغییر نگاه مردم به  روحانی‌ها، به این قضایا ربطی ندارد. یعنی نق زدن مردم به روحانی‌ها به دلیل فشاری است که تحت‌تاثیر گرانی‌ها و مشکلاتی نظیر بیکاری و ... است. بارها مردم در خیابان یا مغازه‌ها جلوی من را گرفته نسبت به شرایط اعتراض کردند و حتی گاهی تندی هم می‌کنند. چون با اینکه همه حکومت دست روحانیت نیست، اما مردم مسایل خودشان را با عملکرد جامعه روحانیت ربط می‌دهند و پیش روحانیون عقده دلشان را باز می‌کنند. این در حالی است که کمتر دیده‌ایم یک روحانی اختلاس کند یا مشکلات دیگری را به وجود بیاورد.

نکته‌ای مانده است؟

عده‌ای هم اینطور می‌گویند به‌جای حجاب و ... به موضوع‌هایی چون فقر و بیکاری توجه کنیم که باید اذعان داشت این حرف بسیار بی‌ربطی است. ببینید! اینکه مردم فقیر شده‌ و حتی بعضی وقت‌ها برای خرید مایحتاج اصلی خود دارند دلیل نمی‌شود اجازه بدهیم تا هر کسی که خواست خودسری کند و لاابالی گری را ترویج بدهد و زنان هم توقع داشته باشند حالا که مشکل دارند سر برهنه جلوی چشم هزاران نامحرم دوچرخه‌سواری کنند. ما نباید فراموش کنیم همه مشکلات و مجاهدت‌ها و شرایطی که در دوران جنگ و تحریم تجربه کردیم به این دلیل است که بخش اسلامیت نظام روز به‌روز جدی‌تر شود.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 41
  • لورک
    1

    یعنی پوششش از والیبال و بسکتبال بدتره ! حاجی تاحالا تو استادیوم رفتی میدونی فاصله سکوها تا زمین بازی چقدره ؟ شماها فقط برای منیت خودتون این کارها رو می کنید اما ملت دیگه برای شماها تره هم خورد نمی کنن

    نظرات شما -
    • داروغه ناتینگهام
      0

      ایکاش این جماعت بجای پراکنده کردن خرافات میتونستن از راه شرافتمندانه امرار معاش کنن

  • نظرگو
    0

    بخش اسلامیت نظام باید همه جا رعایت و جدی تر بشه
    معیشت و رفاه مردم هم یکی از اون بخش هاست
    که فعلا برعکسش رو داریم میبینیم
    روز به روز اوضاع بدتر میشه

  • خوش نشین
    0

    پس جناب دستور بفرمایید به جای لباس ورزشی روپوش بلند برای فوتبالیستها بدوزند تاشاید بتوان بانوان را به ورزشگاهها راه داد تا الان وجود تماشا چیان مرد وعدم رعایت اخلاق و نزاکت به عنوان موانع مطرح می‌شد اما حالا لباس فوتبالیستها بهانه شده ،تا ببینیم بعد از این چه بها نه های دیگری علم خواهید کرد!!!!

  • ناشناس
    0

    مغزهای زنگ زده بی سواد...حداقل یه مقدار درباره پوشش زنان و مردان صحابی پیامبر اسلام و همچنین حکم دینی درباره پوشش مردان در اسلام مطالعه کن بعد حرف بزن...در مراسم حج به مراتب پوشش مردان کمتر است و زن و مرد در کنار هم طواف می کنند...این خانمها از فاصله ۵۰۰ متری شخص بازیکن را به زور می بینند مرد ناحسابی

  • ناشناس
    2

    کاشکی فیلم شنا کردن رسول خدا داشتیم ضمنا ایشان لباس حج و دستورات لباس تن کردن مردان مسلمان و فقط پوشیدن عوره یادش رفت ، نمیدانم در حوزه چی خوانده که همچین حرفی خلاف دستورات خدا و رسول خدا زد

  • ناشناس
    3

    الان پوشش تو خوبه جوکی

  • رضا
    2

    کثافتکاری و دزدی هم گناه هست اختلاس و رانت خواری را هم گناه بدانید و یک کم شرم کنید

  • ناشناس
    0

    ای کاش در مقابل فساد اختلاس گرانی هم سفت وسخت می ایستادین

  • ناشناس
    0

    خخخخخخخ....

  • ناشناس
    1

    مغز فندقی های متوهم.......

  • کلاغ پر
    1

    و اما طالبان .......

  • ناشناس
    1

    خوب پوشش فوتبالیستها جهان را اسلامی کنید خخخخ

  • شهرام.ر
    0

    چرا در همه کشورهایی که استبداد مذهبی با قوانین مملکتی ترکیب شده اند ، فقر، فحشا ، اختلاس، دزدی، فساد ، بی عدالتی و.... بیشتر است؟؟؟.

  • ناشناس
    1

    این چه طرز حرف زدنه اشیخ ؟ مردم به شما نق میزنند !!؟ مردم حقشونو می خوان ! مردم ازاینکه شماها تا توی ....شون سرک میکشین بیزارند ! بفهمید !

  • ناشناس
    0

    چرا نمایندمجلس شورای اسلامی دراین زمینه اقدامی نمی کنند.
    چرا حتی رئیس مجلس شورای اسلامی درخانه ملت در این زمینه سکوت اختیار کرده و واکنشی از او دیده نمی شود؟
    انتظار برای حل مشکلات مردم و کشور توسط دولت و مجلس اشتباه است چون به خاطر دولت، مجلس، هر دو عامل اصلی مشکلات مردم و کشور بودند و هستند.

  • ناشناس
    1

    تورم و بیکاری نمونه بارز مدریت شماهست؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    1

    این مردها که با پوشش بدتر دور خانه خدا طواف میکنند .

  • هوشنگ حسنی قهرمانزاده
    2

    اصلا یک شهری را کاملا دیوارکشی کنید این آقایون که سختشونه و ضعیف النفس هستند اونحا بمانند و عبادت کنند تا برند اون دنیا با حوریهای خودشان به خوشی زندگی کنند.

  • ناشناس
    1

    ریا کاری و مفت خوری و تن پروری و دروغ پراکنی هم حرام است -- تمام اعراب از صدر تا ذیل نه شلوار می پوشند نه شرت تنها دیشداشه تنشون هست اون حلاله ؟؟

  • .
    0

    من به عنوان یک زن که تمام ورزش‌های آقایان
    رو دیدم به نظرم مردان هیچ جذابیتی ظاهری ندارند...
    کلا زنان علاقه‌مند به ورزش به پوشش مردان توجه
    ندارند .اونها به نفس ورزش علاقه دارند.البته دنیای زن با دنیای مرد تفاوت داره
    شاید به خاطر همین آقایون فکر میکنند که مثلاً
    این مسئله اشکال شرعی داره

  • ناشناس
    0


    که از نظر اسلام مسئولان و نمایندگان مجلس بابت مشکلات کارکنان، بازنشسته های، مردم و کشور باید در دادگاه محاکمه شوند.

  • ناشناس
    1

    پس معلومه واحدهای مشترک زیادی با طالبان و داعش پاس کردید
    پیامبر از فقر به خدا پناه میبرد
    شما که از پوشش لباس تحریک میشید چرا از تنفروشی خانمها بخاطر فقر در داخل و خارج تحریک نمیشوید
    ۱۳ بدر سال بعد نشون میده که از برکات شما مردم چقدر مومن شدند

  • ناشناس
    6

    مشکل مدعیان اصلاح‌طلبی در کشور ما این است که در حوادث همواره به سوی منافع غرب و غربی‌ها چرخیده‌اند و به همین دلیل همیشه برای نظام و مردم هزینه درست کرده‌اند.

  • 6

    وقاحت بعضی از اصلاح‌طلبان در وطن‌فروشی به جایی رسیده که یکی از مدعیان اصلاحات در رسانه‌های زنجیره‌ای شرط ایران در مذاکرات هسته‌ای مبنی بر گرفتن تضمین از آمریکا را «گردن‌کشی و شرط فرابرجامی» عنوان کرده است، به این جماعت واداده واقعا چه باید گفت؟

    نظرات شما -
    • علی
      0

      نمیدانم حتما باید فکر کنید نابفهمید همه این احزاب سرته یک کرباس هستند تا تو قبر نباید نادان باشیم

  • 4

    نخست‌وزیر عراق به این سوال روشن پاسخ بدهد که چگونه حاکمیت و امنیت مردم کشورش با حضور عوامل رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی در این کشور به خطر نمی‌افتد ولی با حذف پایگاه‌های این رژیم توسط موشک‌های سپاه به خطر می‌افتد؟

  • فقرا
    1

    نق هم‌نزنیم.بزنید بکشید مارو

  • ناشناس
    2

    مردان حتی اگر با لباس کامل (شلوار ورزشی و پیراهن آستین بلند) هم به زمین مسابقه ورزشی بیایند ما به دستور دین اسلام با تماشای مسابقه ورزشی مردان توسط زنان و بالعکس مخالفیم! ما با نگاه غیرضرور به بدن نامحرم مخالفیم حتی اگر از روی شهوت و هوس هم نباشد! پیشنهاد می کنیم زنان و مردان بطور جداگانه و مجزا صرفاً مسابقات ورزشی همجنس خود را تماشا کنند و از اختلاط با نامحرم جداً بپرهیزند.

  • ناشناس
    0


    عملکرد و رفتار روحانیت بعداز انقلاب تاکنون اهانت و خیانت به مردم و کشور بوده است.

  • 1


    با اینکه بنده بیش از 2 ماه است بابت وام 100 میلیون تومان بدون ضامی به بانک مرکزی و ویر امور اقتصادی و دارایی شکایت و اعتراض نمودم ولی متاسفانه هیچ کسی هم رسیدگی نکرده اند چرا؟

  • روحانیت مورد اعتماد ما نیست و تاکنون هم نبوده است
    0


    روحانیت مورد اعتماد ما نیست و تاکنون هم نبوده است

  • ناشناس
    1

    شش دانگ حکومت دست روحانیت است اونوقت میگویید نیست . پوشش بازیکنان فوتبال خیلی بهتر از کشتی گیرا و وزنه بردارا است که تلویزیون پخش میکند فقط بگویید از روی لجبازی نمیخواهیم زنان ورزشگاه روند و این ربطی به اسلام ندارد

  • ناشناس
    2

    لباس خودتون دربیارید کنید تن فوتبالیستا هرچی بخواید باهاش گل میزنند بخصوص ضربه گیر سرتون،شال بادبانیتون و کفش دندونه دارتون

  • 0

    شماها عین شترمرغ هستید،مغزتون از چشمتون هم کوچیکتر

  • علی
    1

    یک بار نوشتگ ولی شهامت ندارید بگذارید بازم میگویم نق اینها میزنند که مفت خوری از مال ملت بعنوان دین مذعب میکنند ملت نق نمیزنند حقشان را طلب میکنند تا کی بخودتان اجازه اهانت به مردم میدهید فکر کردید کی هستید همین مردم گول شما ها را خوردن که الان پرو شدید و اهانت میکنید

  • حاج س طوسی
    0

    آ شیخ از رفراندوم حرف بزن ببین اصلا شما را قبول دارند که اینگونه حرف میزنی.

  • از نظر اسلام 100 درصد دریافتی مسئولین، مدیران و مسئولان و نمایندگان مجلس حرام است.
    0

    از نظر اسلام 100 درصد دریافتی مسئولین، مدیران و مسئولان و نمایندگان مجلس حرام است.

  • بیش از 43 سال است که متاسفانه به مردم دروغ می گوید
    0

    بیش از 43 سال است که متاسفانه به مردم دروغ می گوید

  • 2

    مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و تهران از سال ۱۳۸۸ تاکنون مشکلات کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات را درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.

  • ناشناس
    0

    اونوقت دیدنشون از تلویزیون اشکالی نداره ؟!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها