۴۰ نماینده‌ ادوار در نامه ای به روسای قوا درباره‌ زنان

لایحه‌ حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را تصویب و اجرا کنید

چهل نماینده‌ ادوار مجلس در نامه‌ای به روسای قوا تاکید کرده‌اند: استدعا داریم پیش از آنکه شاهد بروز دامنه‌ بیشتری از خشونت علیه دختران و زنان و پیامدهای احتمالی آن باشیم، اقدام عاجل برای پیگیری لوایح چون لایحه‌ حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت، مبذول فرمائید.

لایحه‌ حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت را تصویب و اجرا کنید

متن این نامه بدین شرح است:

بسمه‌تعالی

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جناب آقای رئیسی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای دکتر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه ای

ریاست محترم قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیّات

با احترام، بدینوسیله ما تعدادی از نمایندگان ادوار مردم شریف ایران، مطالبی را دایر بر بیان نگرانی‌های موجود در سطح جامعه، در خصوص حوادث ناگوار و غمبار اخیر علیه زنان و دختران کشورمان، به استحضار جنابان عالی می‌رسانیم:

همان‌طور که عنایت دارید، متاسفانه وجود خلأهای قانونی، کثرت و گستردگی موارد خشونت خانگی علیه زنان و دختران، منجر به خدشه‌دار شدن استحکام و تقدس نهاد خانواده به عنوان سنگ بنای جامعه اسلامی و همچنین جریحه‌دارشدن احساسات آحاد افراد جامعه و اختلال در نظم عمومی طی سالهای اخیر گردیده است.

لذا لزوم بازنگری در سیاست‌گذاری‌ کیفری به منظور افزایش بازدارندگیِ مجرمین در نوع به کارگیری مجازات تعزیری توسط قانونگذاران و دستگاه‌های اجرایی دیده شده و پیشنهاداتی به شرح زیر به صورت عاجل ارائه می‌شود:

نخست: به نتیجه رساندن لایحه‌ی اصلاح ماده‌ی ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی (در باب تعزیرات) به منظور حفظ امنیت حریم خانواده و حمایت از اخلاق گرایی در مواجهه با ارتکاب به قتل توسط پدر و همسر، ضرورت ایجاد سختگیری در برقراری عدالت قضایی و قانونی را ایجاب می کند.

لازم به یادآوری است که این لایحه به تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ به تصویب هیئت‌وزیران رسیده و در ۸ خرداد ماه سال جاری از دولت به مجلس‌ شورای اسلامی ارسال گردید و هنوز در نوبت رسیدگی مجلس قرار نگرفته است.

دوم: به تصویب رساندن لایحه‌ حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت در مجلس شورای اسلامی که سه معاونتِ پیشین ریاست‌جمهوری در امور زنان و خانواده در دولت‌های دهم، یازدهم و دوازدهم و همچنین دو رئیس پیشین قوه قضاییه، جناب آقای آملی لاریجانی و جناب آقای رئیسی در تدوین آن نقش داشته‌اند. علیرغم اجماع میان دو قوه و تصویب قید فوریت این لایحه از تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط مجلس شورای اسلامی، همچنان شاهد معطل‌ماندن آن هستیم.

نظر به تکرار و برآمدن موج جدیدی از این نوع خشونت‌ها، از طرفی وجود فضای یکدست سیاسی و ارتباط بی‌سابقه بین مجلس و دولت و وعده‌های مکرر برای پیگیری این لایحه، همچنین پیرو پیگیری های مجدانه شخص رئیس جمهور محترم به‌عنوان مجری و مسئول حُسنِ اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با تأکید بر بند چهاردهم اصل سوم قانون اساسی مبنی بر تأمین حقوق همه‌جانبه‌ی افراد اعم از زن و مرد و ایجاد امنیت قضایی برای همه و تساوی عموم در برابر قانون و اصل بیست و یکم در خصوص وظایف دولت در قبال تضمین حقوق زنان، استدعا داریم پیش از آنکه شاهد بروز دامنه‌ی بیشتری از خشونت علیه دختران و زنان و پیامدهای احتمالی آن باشیم، اقدام عاجل برای پیگیری لوایح مذکور ، مبذول فرمائید.

باقر امامی

شهربانو امانی

محمدرضا بادامچی

بهروز بنیادی

قهرمان بهرامی

سهراب بهلولی قشقایی

محمد رضا تابش

غلامحسین تکفلی

الیاس حضرتی

فاطمه راکعی

سید احمدرضا دستغیب

سید جلال ساداتیان

ابوالفضل سروش

پروانه سلحشوری

فاطمه سعیدی

طیبه سیاوشی

مهدی شیخ

معروف صمدی

شهریار قرمزی

اسدالله عابدی

حمیده عدالت

جمیله کدیور

مصطفی کواکبیان

الهه کولایی

احمد مازنی

پروانه مافی

داوود محمدی

حسین مرعشی

اکرم مصوری منش

سید فاضل موسوی

علی نظری

علی محمد نمازی

عبدالرضا هاشم زایی

علی هاشمی

فائزه هاشمی

منبع: انصاف نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • مهدی
    1

    لطفابرای روسای ۳قوه که شبانه رو مشغول تلاش صادقانه هستند،حاشیه درست نکنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خبر فوری ،این دیگه پیام معمولی نیست که بخوای سانسور کنی ،قران کریم نه تحریف میشه و نه کم و زیاد !!!پس عزیزان بیراهه نرین !!!
      هر حکمی لازم الجرا باشه ،فرق نمیکنه چه زن چه مرد ،همه در پیشگاه خدا (عدل الهی) یکسان ،حکم هم ،حکم الهی ،پس دیگه بهانتون چیه !!
      هر روز یه تبصره ،هر روز یه قانون جدید !!!
      هر حکمی باشه فقط و فقط حکم الهی ،و لا غیر .😒

    • ناشناس
      1

      ما از همین تریبون اعلام میکنیم ، سعادت دنیا و اخرت و میخواین ،در یک کلام فقط فقط اجرای احکام الهی طبق قران کریم ،و لا غیر.
      هر کسی هم غیر این راه و بره (خسران دنیا و اخرت).تمام.

    • ناشناس
      1

      خبر فوری حرفهای ما رو سانسور نکن ،و گرنه در پیشگاه الهی باید جوابگو باشی!!!!حرفهای قبل ما رو به عناوین مختلف سانسور کردی یا پنهان ولی برای این کوتاه نمی اییم !!!!هر چی در کتاب الهی قران نوشته شده مو به مو باید اجرا بشه ،اگر مسلمان هستین و تابع شریعت ،پس بدون کوچکترین تردیدی ،فقط و فقط طبغ فرمایشات الهی پیش برین .
      تمام

    • ناشناس
      1

      بسم الله الرحمن الرحیم
      سوره ال عمران ایه ۷۱

    • ناشناس
      1

      بسم الله الرحمن الرحیم
      (و حق را با باطل نیامیزید! و حقیقت را با انکه می دانید کتمان نکنید)

      بسم الله الرحمن الرحیم
      (وخداوند، از انچه کتمان می کردند،اگاهتر است!)

  • لطفا بفهمید
    1

    لطفا لایحه ای هم برای دفاع از مردان تحت فشار زندگی در این مملکت وانفسا صادر کنید که همه مشکلات مالی است و بس

  • نمایندگان ادواری شورای نگهبان
    1

    این چهل.نماینده ی محترم( منتخب شورای نگهبان)چرا در جنایت وزیر سابق ....سکوت کرده بودند.

  • متفاوت
    1

    تافریب در فکروذهن کسی باشد شما ونه هیچکس دیگرنمیتواند مانع جنایت بشود ، زندگی قواعدشناسی است .شما اگر دریک بازی قمارگونه مثلا یک قرعه کشی شرکت کنید قطعا مطابق قواعد ان بازی همه زندگی وسرمایه خود راهم اگرببازید خم به ابرنمی اورید فقط شاید لعن ونفرین علیه خودتان بکارببرید یانهایتا تهمت وافترا به طرف مقابل ببندید.اما مشکل ازانجا شروع میشود وروان شما ان رانمیتواند بپذیرد وتصمیم به اقدام تلافی جویانه یا انتقام جویانه به شکل جنایت به هرترتیب میزنید که طرفتان کافیست یکی ازقواعد بازی رانادیده بگیرد ولو برای یک مبلغ ناچیز، انوقت است که روح وروان شما تحت تاثیرفریب قرارگرفته و به هیچ عنوان نمیتواند مورد راحلاجی یا توجیه پذیر کند.جنایت چنین اتفاق می افتد.پس اگرمیخواهیدجنایتی اتفاق نیافتد متوسل به حیله وفریب نشوید وباحیله وفریب کسی به جایی نمیرسد واگرهم برسد بالاخره روزی دچار این جنایتها خواهدشد.گناه یعنی زیرپا گذاشتن حق وحقوق ورشدکردن ان در قواعدهای بازی زندگی ، وگناه اینگونه است که کم کم زیاد وبزرگ میشود و هرچه بزرگتر ، بلا وانتقام ان هم بزرگتر خواهد شد.ضمنا اگرکرونا راهم بلا میدانید با ان درنیافتید چون او هم باجهش بزرگتر خواهدشد.بزرگترین مبارزه ، اصلاح خود و مبارزه بانفس خود است که فریب راکناربایدگذاشت،نجات هرکس در راستی او است.مکرومکرالله....

  • ناشناس
    1

    تصویب این قانون ولنگاری وفحشا قانونی میشود وفحشا در ایران عالم گیرشده در چهل سال گذشته با دور شدن از ایرانی بودن وبا تکیه به دستکاری های احکام کار به اینجا کشانده شده

  • ناشناس
    1

    این قانون کرامت زنان نیست خشونت علیه مردان است

  • ناشناس
    1

    باسلام وعرض ادب خدمت رئیس جمهور ورئیس مجلس جناب آقای قالیباف...وقتی کارمندان شهرداری عضو شورا میشوند و شهردار را نیز اعضای شورا تعیین می‌کنند بنده بعنوان شهردار مثلااگر گوش بحرف نباشم برکنار میشم.گوشم بخوام بدم حق بیت المال پایمال میشه درست وحسابس

  • شهرام.ر
    4

    عروس( مجلس شورای اسلامی ) رفته گل بچینه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها